ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت شهروند ربوده شده ايرانی در سوريه آزاد شدند

<p>ارتش آزاد سوريه، هفت شهروند ايرانی را که چند هفته پيش به گروگان گرفته بود، آزاد کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، يک منبع &quot;آگاه&quot; در وزارت نيرو که نامش فاش نشده، ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ گفت هفت نفر از &quot;کارکنان و پرسنل ايرانی شاغل در نيروگاه سيکل ترکيبی جندر واقع در حمص&quot; که ۲۹ آذر ۱۳۹۰ به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شده&zwnj;اند.</p> <p>ارتش آزاد سوريه که توسط نظاميان جدا شده از ارتش اين کشور شکل گرفته، اين گروگان&zwnj;ها را در اختيار داشت. به گفته ارتش آزاد سوريه اين افراد از اعضای نيروهای مسلح ايران بوده&zwnj;اند. اما ايران اين افراد را &quot;مهندسان برق&quot; معرفی می&zwnj;کند.</p> <p>شماری از اعضای خانواده اين افراد نيز تأييد کرده&zwnj;اند اين هفت نفر از کارکنان شرکت&zwnj;های وابسته به وزارت نيرو بوده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>مخالفان و فعالان سوریه ایران را به دخالت در مسائل این کشور و پشتیبانی از خشونت&zwnj;ها متهم می&zwnj;کنند اما مقام&zwnj;های ایران این اتهامات را رد می&zwnj;کنند</p> </blockquote> <p>ارتش آزاد سوريه دو هفته پيش فيلمی از اين افراد منتشر کرد که در آن يکی از گروگان&zwnj;ها با نشان دادن کارت سربازی اعلام کرد جزو نيروهای مسلح ايران است.</p> <p>به گفته منبع خبرگزاری مهر، &quot;اين کارشناسان از سوريه خارج شده&zwnj;اند و به زودی از مسير ترکيه يا عراق وارد خاک ايران می&zwnj;شوند.&quot;</p> <p>خبرگزاری مهر می&zwnj;گويد: &quot;اين مهندسان که در طرح توسعه نيروگاه برق جندر سوريه مشغول به کار بودند توسط گروه&zwnj;های تروريستی در اين کشور به دليل طرح ادعاهای بی&zwnj;اساس همچون همکاری با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ربوده شده بودند.&quot;</p> <p>علی ذبيحی، قائم مقام وزير نيروی ايران گفته است ايران ساخت نيروگاه سيکل ترکيبی جندر را متوقف نمی&zwnj;کند.</p> <p>به گزارش مهر، آذر ۱۳۸۸ با امضای قراردادی ميان شرکت مپنا از ايران و سازمان توليد و انرژی برق سوريه، ساخت نيروگاه سيکل ترکيبی ۴۵۰ مگاواتی جندر به ايران واگذار شد.</p> <p>بر اساس اين قرارداد، ساخت نيروگاه &quot;جندر&quot; از سال ۲۰۱۰ آغاز و در طول ۲۸ ماه به بهره&zwnj;برداری خواهد رسيد.</p> <p>مخالفان مسلح سوری هفته گذشته نيز ۱۱ زائر ايرانی را که اخيراً در جريان سفر به سوريه ربوده شده بودند، آزاد کردند.</p> <p>اين ۱۱ زائر ايرانی با ميانجی&zwnj;گری ترکيه آزاد شدند.</p> <p>مخالفان و فعالان سوریه، ایران را به دخالت در مسائل این کشور و پشتیبانی از خشونت&zwnj;ها متهم می&zwnj;کنند اما مقام&zwnj;های ایران این اتهامات را رد می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p>

ارتش آزاد سوريه، هفت شهروند ايرانی را که چند هفته پيش به گروگان گرفته بود، آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، يک منبع "آگاه" در وزارت نيرو که نامش فاش نشده، ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ گفت هفت نفر از "کارکنان و پرسنل ايرانی شاغل در نيروگاه سيکل ترکيبی جندر واقع در حمص" که ۲۹ آذر ۱۳۹۰ به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شده‌اند.

ارتش آزاد سوريه که توسط نظاميان جدا شده از ارتش اين کشور شکل گرفته، اين گروگان‌ها را در اختيار داشت. به گفته ارتش آزاد سوريه اين افراد از اعضای نيروهای مسلح ايران بوده‌اند. اما ايران اين افراد را "مهندسان برق" معرفی می‌کند.

شماری از اعضای خانواده اين افراد نيز تأييد کرده‌اند اين هفت نفر از کارکنان شرکت‌های وابسته به وزارت نيرو بوده‌اند.

مخالفان و فعالان سوریه ایران را به دخالت در مسائل این کشور و پشتیبانی از خشونت‌ها متهم می‌کنند اما مقام‌های ایران این اتهامات را رد می‌کنند

ارتش آزاد سوريه دو هفته پيش فيلمی از اين افراد منتشر کرد که در آن يکی از گروگان‌ها با نشان دادن کارت سربازی اعلام کرد جزو نيروهای مسلح ايران است.

به گفته منبع خبرگزاری مهر، "اين کارشناسان از سوريه خارج شده‌اند و به زودی از مسير ترکيه يا عراق وارد خاک ايران می‌شوند."

خبرگزاری مهر می‌گويد: "اين مهندسان که در طرح توسعه نيروگاه برق جندر سوريه مشغول به کار بودند توسط گروه‌های تروريستی در اين کشور به دليل طرح ادعاهای بی‌اساس همچون همکاری با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ربوده شده بودند."

علی ذبيحی، قائم مقام وزير نيروی ايران گفته است ايران ساخت نيروگاه سيکل ترکيبی جندر را متوقف نمی‌کند.

به گزارش مهر، آذر ۱۳۸۸ با امضای قراردادی ميان شرکت مپنا از ايران و سازمان توليد و انرژی برق سوريه، ساخت نيروگاه سيکل ترکيبی ۴۵۰ مگاواتی جندر به ايران واگذار شد.

بر اساس اين قرارداد، ساخت نيروگاه "جندر" از سال ۲۰۱۰ آغاز و در طول ۲۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسيد.

مخالفان مسلح سوری هفته گذشته نيز ۱۱ زائر ايرانی را که اخيراً در جريان سفر به سوريه ربوده شده بودند، آزاد کردند.

اين ۱۱ زائر ايرانی با ميانجی‌گری ترکيه آزاد شدند.

مخالفان و فعالان سوریه، ایران را به دخالت در مسائل این کشور و پشتیبانی از خشونت‌ها متهم می‌کنند اما مقام‌های ایران این اتهامات را رد می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.