ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام معدنکار نجات‌یافته شیلیایی به نوجوانان تایلندی گرفتار در غار

یکی از ۳۳ معدنکار شیلیایی که ۲۰۱۰ پس از ۶۹ روز از زیر زمین بیرون کشیده شدند و نجات یافتند،‌ برای ۱۲ نوجوان تایلندی گیرافتاده در غار و مربی فوتبال آنها پیام امید فرستاد.

یکی از ۳۳ معدنکار شیلیایی که ۲۰۱۰ پس از ۶۹ روز از زیر زمین بیرون کشیده شدند و نجات یافتند،‌ برای ۱۲ نوجوان تایلندی گیرافتاده در غار و مربی فوتبال آنها پیام امید فرستاد.

خانواده‌ها نگران سرنوشت فرزندان گرفتارشده در غار هستند ـ عکس:‌ AFP

ماریو سپولودا با کلاه ایمنی سرخ‌رنگ و جلیقه ایمنی زرد،‌ در یک پیام ویدئویی در توئیتر به آنها گفت:

«می‌خواهم به مقام‌ها و خانواده‌های این ۱۲ کودک پیام درود و استقامت بفرستم. شک ندارم که اگر دولت آن کشور همه توانش را به کار بگیرد و تمام تلاش‌های انسانی ممکن را به خرج دهد ،‌این عملیات نجات موفق خواهد بود. خدا حفظتان کند!»

— Mario Sepúlveda (@SuperMarioChile) July 4, 2018

غواصان تایلندی نوجوانان فوتبالیست و مربی‌شان را دوشنبه پس از ۹ روز بی‌خبری در اتاقکی در یک غار سیل‌زده در شمال این کشور یافتند. هنوز راه خروجی برای آنها از کیلومترها تونل سیل‌زده این غار پیدا نشده اما آموزشی غواصی به این نوجوانان آغاز شده است.

ممکن است این گرفتارشدگان مجبور باشند برای چهارماه تا پایان فصل بارانی در آن اتاقک باقی بمانند.

۳۳ معدنکار شیلیایی که سپولودا یکی از آنها بود،‌ دو ماه زیر زمین در تونل‌های یک معدن مس و طلا گیر افتادند؛ جایی در عمق ۶۲۵ متری زمین. آنها را پس از ۱۷ روز یافتند و سپس از سوراخی به عرض یک گریپ‌فروت برایشان غذا و آب و وسایل سرگرم‌کننده می‌فرستادند.

ماجرای معدنکارهای شیلیایی که از ۵ اوت ۲۰۱۰ آغاز شد،‌ توجه جهان را همچون گرفتاری نوجوانان فوتبالیست تایلندی به خود جلب کرد. سپولودا اکنون به آنها می‌گوید «ما برای تک‌تک شما،‌ برای تک‌تک خانواده‌ها و این کودکان دعا می‌کنیم.» همسرش،‌ کتی والدیویا نیز در ایمیلی خطاب به این خانواده‌های این گرفتارشدگان می‌نویسد: «می‌خواهم بدانید که ما می‌دانیم چه تجربه سختی را از سر می‌گذرانید. ترس، ناراحتی، نومیدی و رنج‌تان را می‌فهمیم.»

نوجوان‌های گرفتارشده بین ۱۱ تا ۱۶ سال دارند و برای گردش ۲۳ ژوئن با مربی فوتبالشان به غارهای تام لوانگ در شمال تایلند رفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.