ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ارتش سوریه و متحدانش درعا را به‌شدت بمباران کردند»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید ارتش سوریه و متحدان روسی آن بمباران اطراف درعا را که هنوز در دست شورشیان است از سر گرفته‌اند و در ۱۵ ساعت اخیر ۶۰۰ حمله هوایی به این منطقه انجام داده‌اند.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر، ارتش سوریه و متحدان روسی آن بمباران استان درعا را از سر گرفته‌اند. در ۱۵ ساعت اخیر ۶۰۰ حمله هوایی به این منطقه انجام شده است. اطراف درعا هنوز در دست شورشیان است.

حملات هوایی به درعا ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، این حملات هوایی به دلیل مذاکرات روسیه و شورشیان در چهار روز اخیر کاهش یافته بود. این مذاکرات به‌منظور برقراری آتش‌بس در منطقه انجام شد. حملات از روز گذشته، چهارشنبه ۴ ژوئیه / ۱۳ تیر پس از آن‌که مذاکرات به شکست انجامید، شدت گرفت.

درعا منطقه‌ای که در سال ۲۰۱۱ مرکز اعتراضات علیه رژیم بشار اسد بود از دو هفته پیش با حمایت نیروی هوایی روسیه هدف حمله نیروهای دولتی سوریه قرار دارد.

این منطقه یکی از دو پایگاه اصلی باقی مانده در دست شورشیان است. منطقه دوم در شمال غرب سوریه و در استان ادلب قرار دارد. در شمال شرق سوریه شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا مستقر هستند که نوار مرزی را در کنترل خود دارند.

سازمان ملل روز دوشنبه ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر اعلام کرد که درگیری‌های نظامی و حملات هوایی تاکنون ۲۵۰ هزار نفر از ۸۰۰ هزار نفر ساکن منطقه درعا را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده است. جمعیتی که از منطقه گریخته‌اند در پی پناه بردن در طول مرز اردن و اسرائیل هستند. این دو کشور گفته‌اند که مرزهای خود را برای پناه دادن به افراد نخواهند گشود. اردن از آغاز جنگ سوریه ۵۰۰ هزار نفر از مردم این کشور را پذیرفته است اما میزان مشخصی از مواد غذایی و مورد نیاز را بین این افراد توزیع می‌کند.

جنوب غرب سوریه «منطقه کاهش تنش» محسوب می‌شود. روسیه، اردن و آمریکا در سال گذشته میلادی در چارچوب روند مذاکرات صلح آستانه بر سر اعلام این منطقه به‌عنوان «منطقه کاهش تنش» به توافق رسیدند تا خشونت‌ها را کاهش دهند.

آمریکا ۲۳ ژوئن / ۲ تیر به شورشیان سوریه هشدار داد که نباید بر حمایت نظامی ارتش ایالات متحده برای حمله به نیروهای دولتی در منطقه حساب باز کنند.

پیش از این شورشیان امید بسته بودند که اگر کارزار بمباران پیاپی مناطق جنوبی تحت کنترل آن‌ها ادامه یابد و به عملیات زمینی ختم شود، واشنگتن به حمایت نظامی از آن‌ها خواهد پرداخت.

منطقه مورد نظر در نزدیکی مرز اردن و در بلندی‌های جولان قرار دارد که بخش گسترده‌ای از آن با سرزمین‌های تحت اشغال اسرائیل هم‌مرز است.

گروه‌های شورشی سوریه کنترل ۷۰ درصد اطراف درعا و قنیطره، همسایه آن را در اختیار دارند در حالی که رژیم اسد بیشتر منطقه سویدا، که با دو شهر قبلی منطقه جنوب سوریه را تشکیل می‌دهند را در کنترل خود دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.