ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رویترز: کره جنوبی ژوئیه هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند

ژاپن هنوز به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهد اما به دنبال گرفتن معافیت از آمریکا است. بدون صدور معافیت از تحریم، ژاپن از ابتدای اکتبر نفت خام ایران را وارد نمی‌کند.

سه منبع آگاه به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که کره جنوبی برای ماه ژوئیه واردات نفت خام و میعانات گازی از ایران را متوقف کرده است.

ژاپن، دیگر مشتری نفت ایران در شرق آسیا هنوز به وارداتش ادامه می‌دهد اما به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا است

یک مقام آگاه از حمل و نقل دریایی نفت ایران به این خبرگزاری گفته است:

«دولت کره جنوبی برای توقف خرید فشار وارد می‌کرد. کره جنوبی ژوئیه هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند.»

این نخستین‌بار پس از شش سال است که کره جنوبی، یکی از مشتریان اصلی نفت ایران در شرق آسیا واردات نفت از ایران را متوقف می‌کند. این اقدام به دلیل فشارهای ایالات متحده بر مشتریان نفت ایران است.

دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری ایالات متحده حدود دو ماه پیش دستور خروج از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) و بازگرداندن تحریم‌ها، از جمله تحریم‌های نفتی را صادر کرد. مقام‌های آمریکایی می‌گویند که قصد دارند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.

سئول اما در حال مذاکره با واشنگتن برای دریافت معافیت از تحریم‌های نفتی علیه ایران است. کره جنوبی در جریان تحریم‌های پیشین ایران نیز از معافیت برخوردار شده بود.

پالایشگاه‌های کره جنوبی پیشاپیش خرید نفت از ایران را کاهش داده‌اند و سراغ نفت جایگزین، همچون نفت خام آمریکایی یا آفریقایی رفته‌اند.

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که ژاپن، دیگر مشتری ایران در شرق آسیا هنوز به واردات نفت از این کشور ادامه می‌دهد. این کشور نیز به دنبال گرفتن معافیت از آمریکا است.

رئیس انجمن نفت ژاپن ماه گذشته گفته بود که اگر دولت قادر به دریافت معافیت خرید نفت ایران نباشد، پالایشگاه‌های ژاپن از اول اکتبر به واردات نفت از آنجا خاتمه خواهند داد.

بسیاری دیگر از خریداران نیز تلاش می‌کنند تا سپتامبر به خرید نفت ایران ادامه دهند.

تا کنون عربستان و امارات متحده عربی با درخواست ایالات متحده برای اضافه تولید نفت جهت جبران کاهش عرضه پس از اجرایی‌شدن تحریم‌های ایران موافقت کرده‌اند. ایران اما تهدید کرده که برای مقابله با طرح به صفر رساندن صادرات نفتی‌اش تنگه هرمز، محل عبور بخش زیادی از نفت خاورمیانه را خواهد بست.

دولت حسن روحانی همچنین اعلام کرده است که برای مقابله با تحریم‌های نفتی، به خصوصی‌سازی صادرات آن خواهد پرداخت. بیژن نامدار زنگنه،‌ وزیر نفت ایران وعده داده که ایران به دنبال مشتری‌های جایگزین است و راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها دارد.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران یکی از شرط‌های باقی‌ماندن در برجام را تضمین فروش نفت ایران از سوی اروپا قرار داده است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.