ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران خواهان توقف فعاليت "جاسوسان موساد" در کشور آذربايجان شد

<p>وزارت خارجه ايران با احضار سفير آذربايجان در تهران، &quot;اعتراض شديد&quot; خود را به &quot;فعاليت&quot; جاسوسان سازمان امنيتی اسرائيل (موساد) در خاک اين کشور اعلام کرد و از باکو خواست تا اين فعاليت&zwnj;ها را متوقف کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جوانشير آخوندوف، سفير آذربايجان در تهران روز يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در پی حضور در وزارت خارجه ايران گفت در سفر به باکو اين موضوع را با مقامات کشورش مطرح می&zwnj;کند.</p> <p>وزارت خارجه ايران در بيانيه&zwnj;ای گفته است برخی از &quot;تروريست&zwnj;های مرتبط با ترور دانشمندان هسته&zwnj;ای&quot; به جمهوری آذربايجان رفت و آمد دارند و از &quot;برخی تسهيلات&quot;&zwnj;برای &quot;سفر به تل&zwnj;آويو و همکاری با موساد&quot; برخوردار هستند.</p> <p>روزنامه بريتانيايی تايمز روز يکشنبه خبر داده بود: &quot;آذربايجان در سال گذشته به يکی از پايگاه&zwnj;های مهم و صحنه فعاليت&zwnj;های جاسوسی موساد عليه ايران تبديل شده است.&quot;</p> <blockquote> <p>مقام&zwnj;های آمريکايی به شبکه ان&zwnj;بی&zwnj;سی گفته&zwnj;اند ترور دانشمندان هسته&zwnj;ای ايران با دخالت موساد و سازمان مجاهدين خلق انجام شده است</p> </blockquote> <p>ايران همواره از اسرائيل و آمريکا به عنوان &quot;طراحان&quot; ترور دانشمندان اتمی&zwnj;اش نام می&zwnj;برد.</p> <p>مصطفی احمدی روشن يکی از آخرين مقام&zwnj;های مروتبط با برنامه اتمی ايران است که ۲۱ دی ۱۳۹۰ در تهران ترور شد.</p> <p>همچنين در سال ۱۳۸۸ مسعود علی&zwnj;محمدی، استاد فيزيک دانشگاه تهران بر اثر شليک گلوله کشته شد. هشتم آذرماه سال ۸۹ نيز بر اثر دو انفجار بمب در دو نقطه تهران، مجيد شهرياری و فريدون عباسی، دو استاد دانشگاه بهشتی مورد سوء قصد قرار گرفتند که مجيد شهرياری جان خود را از دست داد و فريدون عباسی زخمی شد.</p> <p>در همين حال چند روز پيش نيز مقام&zwnj;های آمريکايی به شبکه ان&zwnj;بی&zwnj;سی گفتند ترور دانشمندان هسته&zwnj;ای ايران با دخالت &quot;موساد و سازمان مجاهدين خلق&quot; انجام شده است.</p> <p>اين مقام&zwnj;های آمريکايی با اين حال گفته&zwnj;اند دولت ايالات متحده در اين ترورها نقشی نداشته است.</p> <p>اسرائيل در خصوص اين خبر سکوت کرده اما سازمان مجاهدين خلق از گروه&zwnj;های مخالف جمهوری اسلامی اين گزارش را &quot;دروغ&quot; ناميده است.</p> <p>ايران از سازمان مجاهدين خلق به نام &quot;منافقين&quot;&zwnj;ياد می&zwnj;کند و اين گروه را &quot;تروريستی&quot; می&zwnj;داند.</p> <p>مقام&zwnj;های آمريکايی که نامشان فاش نشده همچنين به ان&zwnj;بی&zwnj;سی گفته&zwnj;اند سازمان مجاهدين خلق ايران در سال ۱۳۷۳ با دريافت بمب از رمزی يوسف آن را در حرم &quot;امام رضا&quot; (هشتمين امام شيعيان) در شهر مشهد منفجر کرده&zwnj;اند. در اين انفجار ۲۶ نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند.</p> <p>در ۲۷ مارس ۱۹۹۵ يک نشريه پاکستانی اعلام کرد يک جوان ۲۴ ساله به نام عبدالشکور که يکی از دستياران نزديک رمزی يوسف از اعضای القاعده است به انجام اين بمب&zwnj;گذاری اعتراف کرده است.</p> <p>رمزی يوسف به اتهامات گوناگون از جمله بمب&zwnj;گذاری در مرکز تجارت جهانی در سال ۱۹۹۳ هم اکنون در آمريکا دوره حبس ابد خود را می&zwnj;گذراند.</p> <p>بمب&zwnj;گذاری در مرکز بازرگانی جهانی در ماه فوريه سال ۱۹۹۳ در شهر نيويورک رخ داد که باعث کشته شدن شش نفر و زخمی شدن بيش از هزار نفر شد.</p> <p>&nbsp;</p>

وزارت خارجه ايران با احضار سفير آذربايجان در تهران، "اعتراض شديد" خود را به "فعاليت" جاسوسان سازمان امنيتی اسرائيل (موساد) در خاک اين کشور اعلام کرد و از باکو خواست تا اين فعاليت‌ها را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جوانشير آخوندوف، سفير آذربايجان در تهران روز يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در پی حضور در وزارت خارجه ايران گفت در سفر به باکو اين موضوع را با مقامات کشورش مطرح می‌کند.

وزارت خارجه ايران در بيانيه‌ای گفته است برخی از "تروريست‌های مرتبط با ترور دانشمندان هسته‌ای" به جمهوری آذربايجان رفت و آمد دارند و از "برخی تسهيلات"‌برای "سفر به تل‌آويو و همکاری با موساد" برخوردار هستند.

روزنامه بريتانيايی تايمز روز يکشنبه خبر داده بود: "آذربايجان در سال گذشته به يکی از پايگاه‌های مهم و صحنه فعاليت‌های جاسوسی موساد عليه ايران تبديل شده است."

مقام‌های آمريکايی به شبکه ان‌بی‌سی گفته‌اند ترور دانشمندان هسته‌ای ايران با دخالت موساد و سازمان مجاهدين خلق انجام شده است

ايران همواره از اسرائيل و آمريکا به عنوان "طراحان" ترور دانشمندان اتمی‌اش نام می‌برد.

مصطفی احمدی روشن يکی از آخرين مقام‌های مروتبط با برنامه اتمی ايران است که ۲۱ دی ۱۳۹۰ در تهران ترور شد.

همچنين در سال ۱۳۸۸ مسعود علی‌محمدی، استاد فيزيک دانشگاه تهران بر اثر شليک گلوله کشته شد. هشتم آذرماه سال ۸۹ نيز بر اثر دو انفجار بمب در دو نقطه تهران، مجيد شهرياری و فريدون عباسی، دو استاد دانشگاه بهشتی مورد سوء قصد قرار گرفتند که مجيد شهرياری جان خود را از دست داد و فريدون عباسی زخمی شد.

در همين حال چند روز پيش نيز مقام‌های آمريکايی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند ترور دانشمندان هسته‌ای ايران با دخالت "موساد و سازمان مجاهدين خلق" انجام شده است.

اين مقام‌های آمريکايی با اين حال گفته‌اند دولت ايالات متحده در اين ترورها نقشی نداشته است.

اسرائيل در خصوص اين خبر سکوت کرده اما سازمان مجاهدين خلق از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی اين گزارش را "دروغ" ناميده است.

ايران از سازمان مجاهدين خلق به نام "منافقين"‌ياد می‌کند و اين گروه را "تروريستی" می‌داند.

مقام‌های آمريکايی که نامشان فاش نشده همچنين به ان‌بی‌سی گفته‌اند سازمان مجاهدين خلق ايران در سال ۱۳۷۳ با دريافت بمب از رمزی يوسف آن را در حرم "امام رضا" (هشتمين امام شيعيان) در شهر مشهد منفجر کرده‌اند. در اين انفجار ۲۶ نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

در ۲۷ مارس ۱۹۹۵ يک نشريه پاکستانی اعلام کرد يک جوان ۲۴ ساله به نام عبدالشکور که يکی از دستياران نزديک رمزی يوسف از اعضای القاعده است به انجام اين بمب‌گذاری اعتراف کرده است.

رمزی يوسف به اتهامات گوناگون از جمله بمب‌گذاری در مرکز تجارت جهانی در سال ۱۹۹۳ هم اکنون در آمريکا دوره حبس ابد خود را می‌گذراند.

بمب‌گذاری در مرکز بازرگانی جهانی در ماه فوريه سال ۱۹۹۳ در شهر نيويورک رخ داد که باعث کشته شدن شش نفر و زخمی شدن بيش از هزار نفر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.