ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح برابری دیه زن و مرد در مجلس ایران تهیه می‌شود

طرح تساوی دیه زن و مرد در دست مجلس. پیش‌تر در زمینه دیه زن و مرد قانونی به تصویب رسیده اما تنها درباره دیه حوادث و تعهد شرکت‌های بیمه نسبت به دیه زنان.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می‌گوید طرحی برای تساوی دیه زن و مرد در دست مجلس است و قرار است به زودی امضاهای این طرح جمع آوری و به هیات رییسه تقدیم شود.

پروانه سلحشوری برابری دیه زن و مرد را یکی از مواردی خوانده که فراکسیون زنان از ابتدای تشکیل مجلس دهم به دنبال آن بوده است.

به گفته این نماینده مجلس ایران، تدوین طرح تساوی دیه زن و مرد در اواخر سال ۹۶ در این فراکسیون آغاز و پس از بررسی‌های کارشناسی آماده شد.

رییس فراکسیون زنان مجلس گفته که این طرح بر اساس رویکردهای قرآنی تهیه شده و با جمعی از «علمای دین و متخصصان امر» و همچنین شورای مشورتی فقهی و حقوقی معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده جلساتی برای آماده‌سازی آن تشکیل شده است.

به گفته سلحشوری در این شورا که به ریاست معصومه ابتکار تشکیل می‌شود با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و نمایندگان مجلس، طرح‌هایی با محوریت وضعیت زنان بررسی کارشناسی می‌شود.

طرح برابری دیه زن و مرد اکنون در شورای مشورتی فقهی و حقوقی معاونت زنان ریاست جمهوری نیز در حال بررسی است و قرار است جمع آوری امضا برای آن به زودی آغاز و به هیات رییسه مجلس ارائه شود.

با اینکه پیش‌تر در زمینه دیه زن و مرد قانونی به تصویب رسیده اما این قانون صرفاً در خصوص دیه حوادث و تعهد شرکت‌های بیمه نسبت به دیه زنان است و در مورد اصل موضوع دیه زنان در قانون مجازات اسلامی همچنان مسئله وجود دارد.

نمایندگان مجلس ایران، در جلسه علنی ۲۶ آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ تصویب کردند که پرداخت خسارت وارده به زیان‌دیدگان در حوادث رانندگی بدون در نظر گرفتن جنسیت و دین تا سقف تعهدات بیمه‌نامه انجام شود. روز ۲۴ اسفندماه همان سال شورای نگهبان اعلام کرد که مصوبه مجلس را تأیید کرده است و بدین ترتیب این مصوبه می‌تواند به عنوان قانون رسمی ابلاغ شود.

بر اساس قانون مجازات اسلامی دیه زن همچنان نصف مرد است. به عبارت دیگر، در حال حاضر خارج از صنعت بیمه، دیه زن نصف دیه مرد است و فقط در صنعت بیمه دیه مرد و زن با یکدیگر برابر می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.