ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به اداره معارف ولایت ننگرهار افغانستان دست‌کم ۱۱ کشته بر جا گذاشت

در اوج روزهای امتحانات در جلال‌آباد واقع در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان به مرکز معارف (آموزش و پرورش) این ولایت حمله شد و دست‌کم ۱۱ کارمند آن کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

در اوج روزهای امتحانات در جلال‌آباد واقع در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان به مرکز معارف (آموزش و پرورش) این ولایت حمله شد و دست‌کم ۱۱ کارمند آن کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

یکی از حملات انتحاری به جلال‌آباد افغانستان ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این عملیات که مسئولیت آن را هنوز هیچ گروهی برعهده نگرفته است، ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۲۰ تیر رخ داد و چهار ساعت به درازا کشید.

نیروهای امنیتی فوراً خود را به محل حادثه رساندند و آرام آرام وارد ساختمان اداره معارف شدند که دو مهاجم به آن حمله کرده بودند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار اعلام کرد که مدیر اداره معارف نیز در این حمله کشته شده است. دو مهاجم نیز از پا در آمده‌اند.

یک منبع امنیتی گفته است که پس از ساعت ۱۳ محل حادثه کاملاً پاکسازی شد.

شاهدان عینی گفته‌اند که پس از صدای تیراندازی دو تا سه انفجار رخ داده است.

این حمله در روز امتحان ۱۶ هزار نفر برای ورود به دانشگاه جلال‌آباد انجام شد.

جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار همواره هدف حملات تروریستی قرار داشته است. آخرین حمله روز گذشته سه‌شنبه ۱۹ تیر صورت گرفت که ۱۲ کشته بر جا گذاشت. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. داعش اعلام کرد که سازمان اطلاعات را هدف حمله قرار داده است اما بیشتر کشته‌شدگان غیرنظامی بودند.

اداره معارف نیز ۱۱ ژوئن هدف یک حمله قرار گرفت که در آن حمله نیز دست‌کم ۱۰ نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.