ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همزمان با دیدار نتانیاهو با پوتین، ارتش اسرائیل یک پهپاد سوری را ساقط کرد

پهپاد سوری از آسمان اردن، حریم هوایی اسرائیل را نقض کرده بود که با یک موشک پاترویت ساقط شد. موضوع مناسبی برای گفت‌وگوی نخست‌وزیر اسرائیل با رئیس جمهور روسیه.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که چهارشنبه ۱۱ ژوئیه/ ۲۰ تیر با شلیک یک موشک پاتریوت یک پهپاد را که از سوریه وارد حریم هوایی اسرائیل شده بود، سرنگون کرده است. ارتش اسرائیل هشدار داده که نقض حریم هوایی خود را تحمل نمی‌کند. همزمان با این تحولات، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل وارد مسکو شده‌اند. نتانیاهو در دیدار با پوتین گفت اسرائیل از تمام تلاش‌ها برای نقض (حریم) مرزهای خود جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش گفته است که پهپاد سوری حدود ۱۰ کیلومتر به حریم هوایی اسرائیل نفوذ کرده بود که هدف یک فروند موشک پاتریوت قرار گرفت. به گفته کنریکوس ارتش اسرائیل چهار جنگنده شکاری و دو بالگرد را به مقابله با پهپادهایی که حریم هوایی این کشور را نقض می‌کنند اختصاص داده است. بقایای پهپاد سوری در حوالی دریاچه طبریه (دریاچه جلیل) در بلندی‌های جولان سقوط کرده است.

ارتش اسرائیل درباره تعداد مجروحان احتمالی و خسارات وارده در این درگیری نظامی سکوت کرده است.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل احتمال داده می‌شود که پهپاد سوری مسلح نبوده و برای یک مأموریت اطلاعاتی وارد حریم هوایی اسرائیل شده است.

پهپاد ساقط شده از آسمان اردن وارد حریم هوایی اسرائیل شده بود. این احتمال هم وجود دارد که این پهپاد اشتباهاً وارد آسمان اسرائیل شده باشد.

— بنيامين نتانياهو (@israelipm_farsi) 11. Juli 2018

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که نقض حریم هوایی این کشور را تحمل نمی‌کند و از جان شهروندانش محافظت خواهد کرد.

ماه گذشته اسرائیل با یک فروند موشک پاترویت یک پهپاد سوری دیگر را ساقط کرده بود. در فوریه سال جاری هم ارتش اسرائیل اعلام کرد که پهپاد سپاه قدس را ساقط کرده است. اسرائیل در واکنش به نقض حریم هوایی‌اش توسط پهپاد سپاه قدس، اهدافی را در خاک سوریه بمباران کرده بود.

سفر همزمان ولایتی و نتانیاهو به مسکو

چهارشنبه ۱۱ ژوئیه، کرملین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

همزمان با این تحولات علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وارد مسکو شده‌اند.  نتانیاهو اعلام کرده است که قصد دارد در این سفر درباره سوریه، ایران و «نیازهای امنیتی اسرائیل» با ولادیمیر پوتین گفت‌و‌گو کند.

نتانیاهو روز گذشته بعد از دیدار و گفت‌وگو با الکساندر لاورانتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و یکی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که اسرائیل استقرار نظامی رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن در هیچ نقطه از سوریه را تحمل نمی‌کند ‌و سوریه باید به صورت کامل پیمان جداسازی نیروها در سال ۱۹۷۴ را رعایت کند.

نتانیاهو در دیدار با پوتین یک بار دیگر به تأکید گفته است:

«اسرائیل از تمام تلاش‌ها برای نقض (حریم) مرزهای خود جلوگیری می‌کند.»

علی اکبر ولایتی  در بدو ورود به مسکو درباره سفر همزمان نتانیاهو گفته است:

«ایشان آدم دوره‌گردی است که هر روز به یک نقطه از جهان سفر می‌کند، اظهارات بی‌مبنا و بی‌منطقی مطرح می‌کند و کسی به حرف‌های او اهمیتی نمی‌دهد. لذا حضور یا عدم حضور وی در روسیه هیچ تأثیری در مأموریت استراتژیک ما ندارد.»

قرار است که ولایتی پیام علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی را به ولادیمیر پوتین برساند. به گفته حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه روحانی در امور بین‌الملل در این سفر ولایتی با پوتین درباره راه‌های مقابله با سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذران

    یعنی برادر پوتین دوسره بار میکنند؟ گویا میخواهند یک جوری میان نظام مقدس ولی امر مسلمین جهان و اسرائیل غاصب هماهنگی و مدارا ایجاد کنند ! سابقه نظام مقدس در اینگونه پنهان کاریها پرو درخشان است. در داخل امت حزب اله حاضر در صحنه را به شعارهای مرگ بر این و مرگ بر آن مشغول کردن و پنهانی توافق و ادامه حکومت و غارت !