ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آنها: استعفای گروهی مدیران دبیرستان‌های خمینی‌شهر

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

تجمع معلمان مقابل مجلس با خواست امنیت شغلی ـ تصویر آرشیوی

▪استعفای گروهی مدیران دبیرستان‌های خمینی‌شهر

۱۲ مدیر دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه خمینی‌شهر در اعتراض به حذف مزایای حقوقی معلمان استعفاء کردند. امضای مدیران دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه تیزهوشان خمینی‌شهر نیز پای نامه است اما این دو به زودی بازنشسته خواهند شد.

شماری از مدیران دبیرستان‌های خمینی‌شهر به طور گروهی استعفاء دادند

این مدیران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر نوشتند که «مسئولان ما به جای کم کردن مشکلات معلمان طرحی نو در انداخته، ضریب حقوقی سختی کار معلمان را حذف کرده‌اند و نیز ۶ ساعت تدریس موظف مدیران و معاونان را پیش کشیده اند».

آنها خواستار توجه بیشتر به حقوق معلمان شده‌اند و هشدار داده‌اند که اجحاف در حق معلمان به معنای اجحاف در حق دانش‌آموزان است. این مدیران می‌گویند که «نمی‌توانیم در مقابل این همه تبعیض سکوت کنیم.»

۱۲ دبیرستانی که مدیران آنها نامه استعفاء را امضا کرده‌اند، از این قرارند: مدرسه‌های دخترانه بهار، دهخدا، شاهد میعاد، ایران، میردامادی، شعرباف،‌ حضرت فاطمه و هدایت و و دبیرستان‌های پسرانه شاهد ثارالله، نمونه دولتی شهید مطهری، هشترودی و شهدا.

▪اعتراض معلمان مدرسه‌های غیردولتی

مدیران دبیرستان‌های خمینی‌شهر تنها قشر فرهنگیان آموزش و پرورش نیستند که شنبه نامه اعتراضی آنها منتشر شد. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، معلمان مدرسه‌های غیردولتی نیز با انتشار نامه‌ای از الزام به شرکت در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت پولی انتقاد کردند و نوشتند که پولی برای پرداخت شهریه ندارند.

به‌علاوه، به این معلمان گفته شده که شرکت در این دوره‌های آموزشی پولی «تضمین برای استخدام نیست».

معلمان شاغل مدرسه‌های غیردولتی به صورت ساعتی مزد می‌گیرند و تابستان هیچ منبع درآمدی ندارند. آنها در نامه‌شان نوشته‌اند:

«۲۰۰ هزار نفر معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی در سراسر کشور طی سالیان مدیدی از حداقل حقوق قانونی خود محروم بوده‌اند و هرگونه اعتراضی در نهایت محکوم به سکوت بود؛ چون فریاد دادخواهی این معلمان هیچ حامی نداشت و نتیجه اعتراض چیزی جز اخراج نبود... امروز می‌بینیم نه‌ تنها برنامه‌ای برای جذب و استخدام این معلمان وجود ندارد، بلکه تلاش آنان برای رسیدن به یک ثبات شغلی، منجر به خلق دغدغه‌ای دیگر برایشان شده است؛ دغدغه‌ای به نام دوره‌های ضمن خدمتِ دارای شهریه که در همین تابستان برگزار خواهد شد.»

ماه‌ها است که معلمان نسبت به شرایط معیشتی معترضند و شماری از معلمان معترض به دلیل فعالیت‌های صنفی به زندان افتاده‌اند. محمود بهشتی لنگرودی، معلم بازنشسته و سخنگوی کانون صنفی معلمان یکی از آنها است که اکنون سیزدهمین روز اعتصاب غذا را در زندان اوین از سر می‌گذارند.

▪اعتراض کارگران یک کارخانه تولید کیک و کلوچه در مشهد به سنگینی برنامه کاری

شماری از کارگران یک کارخانه تولید کیک و کلوچه در مشهد در پیامی برای «زمانه» از مشکلات کاری خود پرده برداشتند. این کارگران که خود را شاغل در «یک شرکت تولید کیک و کلوچه و ...» بدون ذکر نام آن معرفی کرده‌اند، در این پیام به روز کاری ۱۲ ساعته و سنگینی برنامه کاری معترضند و می‌نویسند:

«ما با سوابق مختلف از ۲ سال تا ۱۵ و ۲۰ سال مشغول کاریم. طبق قانون کار ایران و بیشتر نقاط دنیا ساعت کاری ۸ ساعت است که ما در دوشیفت چرخشی  ۱۲ ساعت روز و ۱۲ ساعت  شب کار میکنیم که به هر شکلی برایمان تحمل‌پذیر است و به‌خاطر زندگیمان و معیشتمان قبول کرده ایم اما ظلم وارده به کارگر را در ذیل توضیح می‌دهیم. لازم به ذکر است کارگرانی که در شیفت شب مشغول به کار هستند از ساعت ۱۸ عصر در محل کار حاضر می‌شوند تا ساعت ۷:۰۰ صبح فردا . اما با کمال ناباوری به آنها گفته میشود از ساعت ۷:۰۰ صبح تا۱۴ ظهر باید در سر کارشان هم چنان حضور داشته باشد و اجباراً این مورد از انها خواسته می‌شود و اذعان می‌شود چنانچه از این خواسته سر باز بزنند آنها را از شرکت بیرون می‌کنند یعنی کارگری که ۱۳ ساعت سر کار بوده باید ۸ ساعت دیگر هم سر کار باشد یعنی می‌شود ۲۱ ساعت مدام کار کردن.. ما کارگرانی که گرفتار چنین معضلی و چنین ظلمی هستیم تا ساعت ۱۴ ظهر که سر کاریم اگر راهمان نزدیک باشد ساعت ۱۴:۳۰ به منزل میرسیم بعداز کمی استراحت و صرف ناهار اگر توان خوردنش را داشته باشیم میشود ساعت ۱۵:۳۰ دوباره ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه باید در سر مسیر حاضر شویم تا با اتوبوسی که بعنوان سرویس برای ما در نظر گرفته شده به محل کار برویم.»

به گفته این کارگران،‌ آنها به دلیل ترس از اخراج و بیکاری «این ظلم را به جان خریده و می‌خرند.» آنها می‌نویسند که «از خودمان و کارمان و از زندگی‌مان بدمان آمده» و می‌گویند امنیت شغلی ندارند.

در مشهد شرکت‌هایی همچون صنایع غذایی آستان قدس رضوی، صنایع غذایی فافا،‌ شرکت شیرین عسل،‌ شرکت عقاب قهوه آریا،‌ کارخانه ساینادوین شرق و کارخانه کامور در تولید کیک و کلوچه فعالند.

▪اعتراض سهامداران پدیده شاندیز

پدیده شاندیز یکی از طرح‌های عمرانی بزرگ زمان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین در شهر مشهد بود. اما این طرح عمرانی که در ابتدا با سرعتی فوق‌العاده پیش رفت،‌ اکنون چهارمین سال بلاتکلیفی را از سر می‌گذارند.

اعتراض سهامداران پدیده شاندیز

سهامداران پدیده شاندیز شنبه در برابر استانداری خراسان دست به اعتراض زدند. آنها می‌گویند که از بلاتکلیفی و شنیدن وعده‌هایی که به آنها عمل نمی‌شود، دیگر خسته‌اند.

شماری از دفترهای فروش سهام پدیده شاندیز به خاطر تخلف‌های گسترده دی ۱۳۹۳ بسته شد. اتهام مدیران این شرکت افزایش غیرواقعی ارزش سهام با استفاده از شرکت‌های دلالی و تبلیغات «فریب‌آمیز» ذکر شد. پدیده شاندیز به علت دروغگویی از تبلیغ در صداوسیمای جمهوری اسلامی منع شد. سازمان اراضی کشاورزی نیز اعلام کرد که پدیده شاندیز ۴۵ هکتار از زمین‌های خارج از محدوده شهری را به صورت غیرقانونی در اختیار گرفته و سپس آنها را به شهر مشهد الحاق کرده است.

▪اعتراض کشاورزان در خرمشهر و اصفهان

خرمشهر و آبادان به دلیل بی‌آبی و کیفیت پایین آب، از جمله شوری بالای آن در هفته‌های گذشته صحنه اعتراضات خونین بود. نخلستان‌های این شهرها خشک شده‌اند و نخل‌ها بی‌سر.

شنبه شماری از کشاورزان غرب کارون در همبستگی با نخلداران خرمشهر و آبادان،‌ پمپ‌های آب خود را برای سه روز خاموش کردند.

همبستگی در غرب کارون با نخلداران آبادان و خرمشهر

مسئولان وعده داده‌اند که بحران آب در این مناطق را حل می‌کنند. فعالان محلی اما می‌گویند که هنوز این وعده‌ها عملی نشده‌اند.

در اصفهان نیز کشاورزان و باغداران غرب استان اعتراض کردند. آنها که در برابر ساختمان سازمان آب اصفهان تجمع کرده‌بودند،‌ می‌گویند بی‌آبی باعث شده درخت‌هایشان خشک شود.

کشاورزان اصفهان نیز ماه‌ها است که معترضند. یکی از اعتراض‌های آنان طرح انتقال آب زاینده‌رود به یزد است.

▪اعتراض هواداران تیم فوتبال استقلال تهران

شماری از هواداران تیم فوتبال استقلال شنبه در برابر وزارت ورزش و جوانان دست به اعتراض زدند.

وب‌سایت خبری «ورزش سه» علت این اعتراض را روند نقل و انتقالات بازیکنان و حفظ نکردن ستاره‌های تیم معرفی کرده. معترضان به عملکرد وزیر ورزش، مدیران و سرمربی باشگاه در این باره معترضند. شمار معترضان ۲۰۰ تن برآورد شده است.

آنها شعار می‌دادند: «وزیر پرسپولیسی نمی‌خوایم».

حسن زمانی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال درباره این اعتراض به تصمیم وزارت ورزش در عدم تغییر زمان مسابقه استقلال اشاره کرده و گفته است که « تهدید سازمان لیگ مبنی بر جریمه چند میلیاردی برای استقلال در صورتی که در سوپرجام حاضر نشود، غیرمنطقی است. زیرا استقلال حداقل ۵۰ درصد در برگزاری سوپرجام سهیم است و پیش از این باشگاه استقلال به مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده بود که به خواسته باشگاه مبنی بر تغییر زمان انجام دیدار توجه کنند.»

▪امتناع یک درویش گنابادی دیگر از حضور در دادگاه

سخاوت سلیمی، از درویشان گنابادی بازداشت‌شده در اعتراض‌های خیابان گلستان هفتم در اعتراض به تضییع حقوق درویشان در فرآیند محاکمه از حضور در دادگاه امتناع کرد.

سخاوت سلیمی که در زندان تهران بزرگ (فشافویه) محبوس است،‌ همچون دیگر درویشان گنابادی بازداشتی به کیفرخواست صادرشده برای آنها، تفتیش عقاید، عدم دسترسی به وکیل و روند دادرسی غیرمنصفانه معترض است.

پیش از او نیز شماری دیگر از درویشان اعلام کردند که تا زمان برگزاری علنی محاکمه، رعایت شرایط دادرسی منصفانه و پیگرد قاضیان صادرکننده احکام به گفته آنها «فاقد وجاهت قانونی»، دیگر در «جلسات نمایشی دادگاه انقلاب» حضور نخواهند یافت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.