ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطع نفت ايران به شش کشور اروپايی تکذيب شد

<p>در حالی که شبکه پرس&zwnj;تی&zwnj;وی از قطع نفت ايران به کشورهای هلند، فرانسه، اسپانيا، ايتاليا، پرتغال و يونان خبر داده بود، حسن تاجيک مقام وزارت امور خارجه اين خبر را تکذيب کرد.</p> <!--break--> <p>به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، حسن تاجيک، مديرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه ايران گفت: &quot;فعلأ نفت ايران به کشورهای اروپايی قطع نشده است.&quot;</p> <p><br /> وی عصر امروز چهارشنبه، ۲۶ بهمن&zwnj;ماه در ديدار با سفرای کشورهای هلند، فرانسه، اسپانيا، ايتاليا، پرتغال و يونان در مورد تحريم&zwnj;های اخير اتحاديه اروپا عليه جمهوری اسلامی گفته است که ايران در جايگزينی نفت و فروش نفت به کشورهای ديگر مشکلی ندارد و می تواند بلافاصله قراردادهای نفت را جايگزين کند.</p> <p><br /> خبر احضار سفرای شش کشور اروپايی را پيش از اين منابع خبری ايران منتشر کرده بودند و شبکه پرس&zwnj;تی&zwnj;وی که وابسته به جمهوری اسلامی ايران است امروز صبح نوشته بود از امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن&zwnj;ماه (۱۵ فوريه) صادرات نفت ايران به کشورهای هلند، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، يونان و پرتغال را قطع خواهد شد.</p> <blockquote> <p><br /> شبکه پرس&zwnj;تی&zwnj;وی امروز صبح نوشته بود صادرات نفت ايران به کشورهای هلند، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، يونان و پرتغال قطع شد</p> </blockquote> <p>رستم قاسمی، وزير نفت ايران در نشست خبری شنبه ۱۵ بهمن از توقف &quot;قطعی&quot; فروش نفت به شماری از کشورهای اروپايی خبر داده بود.</p> <p><br /> قاسمی در اين نشست خبری بدون آن&zwnj;که نامی از کشورهايی که ايران قصد دارد فروش نفت خود را به آن&zwnj;ها متوقف کند، گفت: &quot;در مورد توقف صادرات نفت به ديگر کشورهای اروپايی هم بعداً تصميم خواهيم گرفت.&quot;</p> <p><br /> وزیر نفت ایران از اتحادیه اروپا خواست تا در تحریم خرید نفت از ایران تجدیدنظر کند.</p> <p><br /> با این حال وی افزود: &quot;با تحریم صادرات نفت ایران به اروپا، مردم کشورهای اروپایی باید هزینه&zwnj;های آن را پرداخت کنند و ایران هیچ&zwnj;گونه نگرانی برای فروش نفت خود ندارد.&quot;</p> <p><br /> شماری از نمايندگان مجلس ايران نيز پيشتر گفته بودند در حال آماده کردن طرحی برای قطع فروش نفت به اروپا هستند.</p> <p><br /> اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) خريد نفت از ايران را متوقف می&zwnj;کند.</p> <p><br /> تصميم به تحریم&zwnj; نفت ایران در واکنش به برنامه اتمی جمهوری اسلامی گرفته شد.</p> <p><br /> کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود &quot;اهداف نظامی&quot; داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد می&zwnj;کند و می&zwnj;گويد برنامه اتمی&zwnj;اش اهداف &quot;صلح&zwnj;آميز&quot; دارد.</p> <p><br /> ايران پس از عربستان سعودی، دومين توليدکننده نفت در جهان است. توليد نفت ايران روزانه حدود ۳.۵ ميليون بشکه در روز است.</p> <p><br /> چين با ۲۲ درصد، ژاپن با ۱۴ درصد، هند با ۱۳ درصد، کره جنوبی با ۱۰ درصد و ترکيه با هفت درصد پنج کشوری هستند که ۵۹ درصد نفت ايران را خريداری می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> کشورهای عضو اتحاديه اروپا نيز ۱۸ درصد نفت ايران را خرديداری می&zwnj;کنند. ايتاليا، اسپانيا و يونان در مقايسه با ساير کشورهای اروپايی، بيشترين واردات نفت از ايران را دارند.<br /> &nbsp;</p>

در حالی که شبکه پرس‌تی‌وی از قطع نفت ايران به کشورهای هلند، فرانسه، اسپانيا، ايتاليا، پرتغال و يونان خبر داده بود، حسن تاجيک مقام وزارت امور خارجه اين خبر را تکذيب کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، حسن تاجيک، مديرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه ايران گفت: "فعلأ نفت ايران به کشورهای اروپايی قطع نشده است."

وی عصر امروز چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه در ديدار با سفرای کشورهای هلند، فرانسه، اسپانيا، ايتاليا، پرتغال و يونان در مورد تحريم‌های اخير اتحاديه اروپا عليه جمهوری اسلامی گفته است که ايران در جايگزينی نفت و فروش نفت به کشورهای ديگر مشکلی ندارد و می تواند بلافاصله قراردادهای نفت را جايگزين کند.

خبر احضار سفرای شش کشور اروپايی را پيش از اين منابع خبری ايران منتشر کرده بودند و شبکه پرس‌تی‌وی که وابسته به جمهوری اسلامی ايران است امروز صبح نوشته بود از امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه (۱۵ فوريه) صادرات نفت ايران به کشورهای هلند، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، يونان و پرتغال را قطع خواهد شد.

رستم قاسمی، وزير نفت ايران در نشست خبری شنبه ۱۵ بهمن از توقف "قطعی" فروش نفت به شماری از کشورهای اروپايی خبر داده بود.

قاسمی در اين نشست خبری بدون آن‌که نامی از کشورهايی که ايران قصد دارد فروش نفت خود را به آن‌ها متوقف کند، گفت: "در مورد توقف صادرات نفت به ديگر کشورهای اروپايی هم بعداً تصميم خواهيم گرفت."

وزیر نفت ایران از اتحادیه اروپا خواست تا در تحریم خرید نفت از ایران تجدیدنظر کند.

با این حال وی افزود: "با تحریم صادرات نفت ایران به اروپا، مردم کشورهای اروپایی باید هزینه‌های آن را پرداخت کنند و ایران هیچ‌گونه نگرانی برای فروش نفت خود ندارد."

شماری از نمايندگان مجلس ايران نيز پيشتر گفته بودند در حال آماده کردن طرحی برای قطع فروش نفت به اروپا هستند.

اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) خريد نفت از ايران را متوقف می‌کند.

تصميم به تحریم‌ نفت ایران در واکنش به برنامه اتمی جمهوری اسلامی گرفته شد.

کشورهای غربی می‌گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود "اهداف نظامی" داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد می‌کند و می‌گويد برنامه اتمی‌اش اهداف "صلح‌آميز" دارد.

ايران پس از عربستان سعودی، دومين توليدکننده نفت در جهان است. توليد نفت ايران روزانه حدود ۳.۵ ميليون بشکه در روز است.

چين با ۲۲ درصد، ژاپن با ۱۴ درصد، هند با ۱۳ درصد، کره جنوبی با ۱۰ درصد و ترکيه با هفت درصد پنج کشوری هستند که ۵۹ درصد نفت ايران را خريداری می‌کنند.

کشورهای عضو اتحاديه اروپا نيز ۱۸ درصد نفت ايران را خرديداری می‌کنند. ايتاليا، اسپانيا و يونان در مقايسه با ساير کشورهای اروپايی، بيشترين واردات نفت از ايران را دارند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر

    احسنت. این را میگویند کار انقلابی. این قطغ نفت خیلی سریع تر از ان بود که اروپا در نظر داشت. حالا باید کلی هم هزینه کنند تا پالایشگاههای خودرا با نفت دیگر کشورها مطابقه دهند.

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    پايگاه اينترنتي آي.بي.ان عنوان خبر خود را «با وجود تحريم‌ها، ايران قدرت‌نمايي هسته‌يي مي‌كند» انتخاب كرد و گزارش داد: ايران گامي اساسي رو به جلو را در برنامه هسته‌يي‌ خود برداشت و تاسيسات هسته‌يي‌اش را تلويزيون نشان داد.»

  • کاربر مهمان

    جمع 22+14+13+10+7 می شود 66 نه 59 اصلاح شود

  • maryam S

    خاک بر سر حکومت و مردمی شد که اگر نفتشان را بگیرند زنانشان باید به روسپیگری روند و مرانشان به نوکری بیگانگان. وای بر کشوری که در سال ٢٠١٢ افتخارش نفت خدادادش باشد و نه میلیونها استعداد درخشان فراری که در خدمت علم و تکنولوجی دنیا هستند. من اگر جای رهبر ان مملکت بودم دق میکردم کنارگیری پیشکش