ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: معلمان شیراز مقابل ساختمان آموزش و پرورش تجمع کردند

وزارت آموزش و پرورش ضریب سختی کار و فوق‌العاده شغلی معلمان را کاهش داده. جمعی از معلمان به «مسئولان کشور» نامه نوشته و این اقدام را «ظلم به فرهنگیان» خوانده‌اند.

خبرگزاری‌های دولتی ایران ظهر یکشنبه ۲۴ تیر از ادامه اعتراض معلمان در شیراز خبر دادند. معلمان ایران خواستار اعمال افزایش ۲۰ درصد حقوق و دستمزد هستند.اعتراض معلمان به عدم اعمال افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت از سه‌شنبه هفته گذشته با کمپین «نه به فیش‌های حقوقی» آغاز شد.

در تصاویر منتشر شده از معلمان معترض، آنها با بیان جمله «این فیش حقوقی سهم من نیست» فیش‌های حقوقی خود را پاره می‌کنند و یا آتش می‌زنند.

در یک ویدئو از تجمع معلمان در شیراز، معترضان وزیر آموزش و پرورش را خطاب قرار داده و شعار می‌دهند: «وزیر بی تعهد و بی‌غیرت نمی‌خوایم، نمی‌خوایم».

در همین رابطه گروهی از معلمان نیز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «مسئولان کشور» خواستار اعمال افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد خود شدند.

معلمان معترض در نامه خود نوشته‌اند که مجلس شورای اسلامی افزایش ۲۰ درصدی کارکنان دولت را تصویب و شورای نگهبان آن را تائید کرده است، اما دولت این مصوبه را برای معلمان اجرا نکرده است.

نویسندگان این نامه میزان افزایش دستمزد اعمال شده برای معلمان در دستمزد تیر امسال را «۶ تا ۱۲ درصد» عنوان کرده و همزمان از حذف و یا تقلیل «سختی کار» معلمان و آموزگاران انتقاد کرده‌اند.

بر اساس این نامه «فوق‌العاده‌ سختی کار کارکنان اداری،  مدیران و معاونین و معاون – دبیران را حذف، سختی کار آموزگاران، معاون – آموزگاران و دبیران به ۱۲۰ امتیاز، سختی کار آموزگاران عشایر به ۳۶۰ امتیاز و سختی کار دبیران عشایری به ۲۴۰ امتیاز تقلیل یافته است.»

معلمان ایران اردیبهشت امسال نیز یک تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار کردند. در جریان این تجمع تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان بازداشت شدند. محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران از زمان برگزاری این تجمع در زندان است. علاوه بر او شمار دیگری از اعضای کانون صنفی در شهرهای مختلف دستگیر شدند.

همسر محمد حبیبی در حساب کاربری توئیتر خود از «ناراحتی کلیوی» او در زندان خبر داده است. علاوه بر این محمود بهشتی دیگر عضو کانون صنفی معلمان نیز در زندان اعتصاب غذا کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.