ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی خلبان افشاگر، شکایت از رضا رشیدپور

امین امیر صادقی خلبانی که صحبت‌های جنجالی او درباره یکی از شرکت‌های هواپیمایی خبرساز شده و دستگیر شده بود آزاد شده است. وکیل مدافع شرکت هواپیمایی سپهران اما از شکایت این شرکت علیه رضا رشیدپور خبر داده است.

امین امیر صادقی، خلبانی که صحبت‌های جنجالی او درباره یکی از شرکت‌های هواپیمایی خبرساز شده و روز گذشته دستگیر شده بود، چند ساعت بعد از بازداشت، آزاد شده است. در عین حال وکیل مدافع شرکت هواپیمایی سپهران از شکایت این شرکت علیه رضا رشیدپور، مجری برنامه «حالا خورشید» به‌خاطر پخش برخی مسائل درباره شرکت مزبور از سوی «یک کارآموز کمک‌خلبانی اخراجی» خبرداده است.

دستگیری امیرصادقی پنج روز بعد از حضور او در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» انجام شد که از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش می‌شود.

در این برنامه امین امیرصادقی کمک خلبان بوئینگ ٧٣٧ معرفی شد و گفت که تخلفات یک شرکت هوایی را که در آن مشغول کار است و با آن قرارداد دارد، مستند کرده و برای سازمان هواپیمایی کشوری فرستاده است.

او همچنین گفت به دادستانی تهران هم از این شرکت هوایی شکایت کرده و دادستان تهران جعفری دولت آبادی دستور بررسی این تخلفات را در عرض یک هفته داده است.

اما در بیانیه روابط عمومی شرکت هواپیمایی سپهران که در همان برنامه خوانده شد، امیرصادقی خلبان «تحت آموزش اخراجی» خوانده شد که به دلیل «بغض و کینه در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» کرده است. در این بیانیه آمده بود که شرکت سپهران از او شکایت رسمی کرده و او به زودی به دادسرا احضار خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران در واکنش به این اخبار نوشته که پس از رسیدگی‌ها و تحقیقات اولیه، برای این فرد احضاریه صادر شده ولی با توجه به عدم حضورش در دادسرا، دستور جلب توسط قاضی پرونده صادر شد.

در فیلمی که امیرصادقی در اینستاگرام خود منتشر کرده، دستگیری او دیده می‌شود. اکنون گفته می‌شود که او با دستور قاضی کشیک و پس از تودیع وثیقه آزاد شده است.

امین امیر صادقی شرکت سپهران را متهم کرده که با به کارگیری روش‌هایی خلبان‌ها را مجبور به پرواز با هواپیماهایی می‌کند که ایمنی ندارند و از جمله یکی از ترمزهای آنها کار نمی‌کند و قطعه لازم برای تعویض وجود ندارد.

او به سه هفته پرواز بوئینگ ٧٣٧ شرکت سپهران اشاره کرده که ترمز سوم آن غیرفعال بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.