ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال کلينتون و اشتون از آمادگی ايران برای مذاکرات اتمی

<p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا و کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا از آمادگی ايران برای آغاز مذاکرات هسته&zwnj;ای استقبال کردند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>کلينون و اشتون روز جمعه ۱۷ فوريه (۲۸ بهمن ۱۳۹۰) در يک نشست خبری در واشنگتن ابراز اميدواری کردند که اين مذاکرات &quot;سازنده و دارای نتيجه&quot; باشد.</p> <p>سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران هفته گذشته طی نامه&zwnj;ای به اشتون از آمادگی تهران برای آغاز مذاکرات اتمی خبر داد.</p> <p>اشتون در اين نشست خبری گفت به از سر گيری مذاکرات &quot;خوشبين&quot; است. وی ارسال نامه از سوی ايران را برای اعلام آمادگی حضور در مذاکرات اتمی را &quot;موضوعی مثبت&quot; دانست.</p> <blockquote> <p>کلينون و اشتون در يک نشست خبری در واشنگتن ابراز اميدواری کردند که مذاکرات اتمی با ایران، سازنده و دارای نتيجه باشد</p> </blockquote> <p>هيلاری کلينتون نيز گفت برنامه هسته&zwnj;ای ايران بايد محور گفت&zwnj;وگوهای گروه ۱+۵ با تهران باشد. آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه به&zwnj;علاوه آلمان عضو گروه ۱+۵ هستند.</p> <p>ايران در نامه به اشتون نوشته است: &quot;ما آمادگی&zwnj;مان را برای گفت&zwnj;وگو درباره طيفی از مسائل مختلف که می&zwnj;&zwnj;تواند زمينه&zwnj;ساز همکاری&zwnj;های سازنده و آينده&zwnj;نگرانه باشد، اعلام می&zwnj;کنيم.&quot;</p> <p>در اين نامه آمده است: &quot;يک رويکرد سازنده و مثبت در قبال ابتکارات جديد جمهوری اسلامی ايران در اين دوره از مذاکرات می&zwnj;تواند دورنمای مثبتی برای مذاکرات&zwnj;مان به همراه داشته باشد.&quot;</p> <p>جزييات اين ابتکارات اعلام نشده است.</p> <p>نامه ۱۵ فوريه جليلی پاسخ به نامه&zwnj;ای است که اشتون مهرماه سال جاری خورشيدی به ايران نوشته بود.<br /> کاترين اشتون در مهرماه در نامه&zwnj;ای به سعيد جليلی اعلام کرد گروه ۱+۵ آماده برگزاری مذاکرات &quot;سازنده&quot; با ايران است.</p> <p>مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در اين نامه گفته بود گفت&zwnj;وگوهای احتمالی در آينده نبايد ادامه گفت&zwnj;وگوهای سال گذشته باشد که در استانبول برگزار شد.</p> <p>اشتون سال گذشته گفت&zwnj;وگوی دو روزه در ترکيه را &quot;دلسردکننده&quot; ناميده بود. آخرين دور مذاکرات اتمی ايران و گروه ۱+۵ بهمن ۱۳۸۹ در استانبول ترکيه برگزار شد.</p> <p>ايران و گروه ۱+۵ تاکنون چند دور مذاکرات برگزار کرده&zwnj;اند اما اين گفت&zwnj;وگوها بدون نتيجه مشخصی پايان يافته است.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران وجود &quot;ابعاد نظامی&quot; در برنامه اتمی ايران هستند اما مقامات ايران می&zwnj;گويند در برنامه اتمی &quot;اهداف صلح&zwnj;آميز&quot; را دنبال می&zwnj;کنند.</p> <p>در چند ماه گذشته کشورهای غربی در واکنش به برنامه اتمی ايران، تحريم&zwnj;های يک&zwnj;جانبه خود را عليه ايران به شکل بی&zwnj;سابقه&zwnj;ای گسترش داده&zwnj;اند.</p> <p>با اين حال ايران می&zwnj;گويد با وجود اين تحريم&zwnj;ها از برنامه اتمی&zwnj;اش عقب&zwnj;نشينی نمی&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا و کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا از آمادگی ايران برای آغاز مذاکرات هسته‌ای استقبال کردند.

کلينون و اشتون روز جمعه ۱۷ فوريه (۲۸ بهمن ۱۳۹۰) در يک نشست خبری در واشنگتن ابراز اميدواری کردند که اين مذاکرات "سازنده و دارای نتيجه" باشد.

سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران هفته گذشته طی نامه‌ای به اشتون از آمادگی تهران برای آغاز مذاکرات اتمی خبر داد.

اشتون در اين نشست خبری گفت به از سر گيری مذاکرات "خوشبين" است. وی ارسال نامه از سوی ايران را برای اعلام آمادگی حضور در مذاکرات اتمی را "موضوعی مثبت" دانست.

کلينون و اشتون در يک نشست خبری در واشنگتن ابراز اميدواری کردند که مذاکرات اتمی با ایران، سازنده و دارای نتيجه باشد

هيلاری کلينتون نيز گفت برنامه هسته‌ای ايران بايد محور گفت‌وگوهای گروه ۱+۵ با تهران باشد. آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه به‌علاوه آلمان عضو گروه ۱+۵ هستند.

ايران در نامه به اشتون نوشته است: "ما آمادگی‌مان را برای گفت‌وگو درباره طيفی از مسائل مختلف که می‌‌تواند زمينه‌ساز همکاری‌های سازنده و آينده‌نگرانه باشد، اعلام می‌کنيم."

در اين نامه آمده است: "يک رويکرد سازنده و مثبت در قبال ابتکارات جديد جمهوری اسلامی ايران در اين دوره از مذاکرات می‌تواند دورنمای مثبتی برای مذاکرات‌مان به همراه داشته باشد."

جزييات اين ابتکارات اعلام نشده است.

نامه ۱۵ فوريه جليلی پاسخ به نامه‌ای است که اشتون مهرماه سال جاری خورشيدی به ايران نوشته بود.
کاترين اشتون در مهرماه در نامه‌ای به سعيد جليلی اعلام کرد گروه ۱+۵ آماده برگزاری مذاکرات "سازنده" با ايران است.

مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در اين نامه گفته بود گفت‌وگوهای احتمالی در آينده نبايد ادامه گفت‌وگوهای سال گذشته باشد که در استانبول برگزار شد.

اشتون سال گذشته گفت‌وگوی دو روزه در ترکيه را "دلسردکننده" ناميده بود. آخرين دور مذاکرات اتمی ايران و گروه ۱+۵ بهمن ۱۳۸۹ در استانبول ترکيه برگزار شد.

ايران و گروه ۱+۵ تاکنون چند دور مذاکرات برگزار کرده‌اند اما اين گفت‌وگوها بدون نتيجه مشخصی پايان يافته است.

کشورهای غربی می‌گويند نگران وجود "ابعاد نظامی" در برنامه اتمی ايران هستند اما مقامات ايران می‌گويند در برنامه اتمی "اهداف صلح‌آميز" را دنبال می‌کنند.

در چند ماه گذشته کشورهای غربی در واکنش به برنامه اتمی ايران، تحريم‌های يک‌جانبه خود را عليه ايران به شکل بی‌سابقه‌ای گسترش داده‌اند.

با اين حال ايران می‌گويد با وجود اين تحريم‌ها از برنامه اتمی‌اش عقب‌نشينی نمی‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    سابقه جمهوری اسلامی در مذاکرات اتمی این است که وقت بگذارند، فشار را به طور مقطعی کم کند و با تمام توان در پی دست یابی به دانش ساخت بمب اتمی باشد. متاسفانه فشار بر مردم بر حاکمان وارد نمیشود و افزایش تحریمها موجب نابودی طبقه متوسط میشود.