ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سپاه: «انتقام سخت» کشته‌شدگان درگیری مریوان در راه است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعا کرد که سپاه انتقام درگیری مریوان را «در سرلوحه برنامه‌های جاری» خود قرار داده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعا کرد که سپاه انتقام درگیری مریوان را «در سرلوحه برنامه‌های جاری» خود قرار داده است.

رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران، رمضان شریف یکشنبه ۳۱ تیر درباره درگیری نیروهای سپاه با مخالفان مسلح کرد در مریوان گفت که دو عضو سپاه، یک سرباز وظیفه و هشت بسیجی بومی در حمله به پایگاه مرزی روستای «دری» از توابع مریوان کشته‌ شده‌اند.

رئیس روابط عمومی کل سپاه پاسداران ادعا کرد که مهاجمان «تلفات قابل توجهی» متحمل شده‌اند و در ادامه به «سازمان‌ها و سرویس های اطلاعاتی بیگانه» هشدار داد که از به گفته او «حمایت و ترغیب» گروه‌های مسلح دست بردارند وگرنه «با مشت آهنین» سپاه مواجه خواهند شد.

رمضان شریف همچنین تهدید کرد که «انتقام سخت واقعه اخیر در سرلوحه برنامه‌های جاری رزمندگان اسلام» قرار دارد.

فرماندهی «یگان‌های مدافع شرق کردستان» (ی ر ک) شنبه ۳۰ تیر در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پاسگاه قرارگاه حمزه سپاه در روستای دری را پذیرفت و اعلام کرد که «قریب به بیست تن از نیروهای سپاه پاسدران کشته و زخمی شده‌اند.» به گفته رضا میرزایی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، ۱۱ تن از نیروهای سپاه در حمله ی ر ک کشته و هشت تن مجروح شده‌اند.

ی ر ک (نام دیگری برای پژاک) شاخه نظامی «جنبش جامعه دموکراتیک و آزاد روژهلات کردستان» (کودار) و به حزب «کارگران کردستان» (پ ک ک ) نزدیک است. این گروه پنجشنبه گذشته هشدار داده بود که در واکنش به کشته‌شدن اعضا و هوادارنش از سپاه انتقام خواهد گرفت.

فرماندهی ی ر ک ۲۶ تیر از کشته‌شدن چهار عضو مسلح‌اش در حمله نیروهای ایرانی در ۲۰ تیرماه، حوالی نودشه خبر داد. پیکر بی‌جان اقبال مرادی، پدر زانیار مرادی و عموی لقمان مرادی زندانیان سیاسی کرد محکوم به اعدام، و یک فعال حقوق بشر نزدیک به کودار نیز سه‌شنبه شب گذشته، ۲۶ تیر در حالی در پنجوین سلیمانیه پیدا شد که محل اصابت سه گلوله بر بدنش وجود داشت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    بله، انتقام سرسختانه سپاه به دو صورت نمایان خواهد شد: یکی همدستی با رژیم تورکیه در بمب باران قندیل، و دیگری اعدام زندانیان سیاسی کورد. ضمناً ی.ر.ک نام دیگر پژاک نیست، بلکه مخفف (یگان های شرق کوردستان) و بازوی نظامی پژاک (حزب حیات آزاد کوردستان) است.