ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آن‌ها: از سرگیری اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای

گروهی از کارگران راه‌آهن و کارگران آب و فاضلاب و کارگران بیمه کشاورزی و کاسبان مجتمع فردوسی مشهد نیز اعتصاب کردند. دستمزدها و گرانی سبب نارضایتی‌ست.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که دوشنبه یکم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

۳۱ تیر- تجمع کارگزاران بیمه کشاورزی مقابل مجلس

رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای اعتصاب سراسری را از سر گرفتند

رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای دوشنبه اول مرداد در اعتراض به عدم توجه به مطالبات صنفی خود  اعتصاب سراسری را از سر گرفتند.

تصاویر و کلیپ‌هایی از جاده‌های خلوت و رانندگان اعتصابی در رفسنجان، شهر کرد، جاده کنگاور به همدان، قزوین، پایانه اعلان بار تبریز، بوشهر، دشت ارژن شیراز، کرمانشاه، پایانه بندر امام، پایانه اصفهان، و جاده تهران ساوه منتشر شده است. اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای نخستین بار در خرداد و در اعتراض به افزایش هزینه‌ها و ثابت ماندن کرایه بار، عدم پرداخت سهم دولت برای بیمه رانندگان و سایر مطالبات صنفی آغاز شد و در تداوم خود تأمین سوخت جایگاه‌های بنزین و تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها را مختل کرد.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/اعتصاب_رانندگان_کامیون_جاده_کنگاور.mp4"][/video]

دور تازه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای در پی آن آغاز شد که وعده‌های نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، و نمایندگان دولت به رانندگان نتیجه‌ عملی در بر نداشت. انجمن صنفی رانندگان کامیون که تشکلی همسو با دولت است ۲۹ تیر تصمیم رانندگان به اعتصاب سراسری را تکذیب و اعلام کرده بود «رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور در روز دوشنبه اول مرداد هیچگونه اعتصابی نخواهند داشت.»‌

امروز همزمان با آغاز اعتصاب مجدد رانندگان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی از «تمهیدات دولت برای حل مشکلات کامیونداران» خبر داد و معاون دادگستری استان فارس نیز تهدید کرد کسانی که کامیونداران را «تحریک به اعتصاب و اختلال در تأمین مایحتاج عمومی مردم» کنند مورد پیگیری قضایی قرار خواهند گرفت.

تجمع سپرده‌گذاران موسسه مالی ثامن‌الحجج مقابل هیات تصویه

گروهی از سپرده‌گذاران موسسه مالی ثامن‌الحجج روز دوشنبه اول مرداد در اعتراض به از میان رفتن سپرده‌هایشان مقابل هیات تصفیه در تهران تجمع کردند.

تجمع کارگران آب و فاضلاب روستایی مقابل اداره کل در اهواز  

کارگران پیمانی آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان که ۵ ماه حقوق نگرفته‌اند دوشنبه اول مرداد مقابل اداره کل آب و فاضلاب در اهواز تجمع کردند.

اول دی- تجمع کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان مقابل اداره کل در اهواز

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) تعداد معترضان را ۲۰۰ تن اعلام کرده است.

اعتصاب کارگران راه‌آهن اسلامشهر 

اعتصاب کارگران راه‌آهن در اعتراض به تعویق پرداخت مزدها و حق بیمه، و عدم امنیت شغلی دوشنبه اول مرداد نیز ادامه یافت.

به گزارش «اتحادیه کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن کارگران راه‌آهن اسلامشهر» کارگران که سه ماه است حقوق نگرفته‌اند امروز سر کار حاضر نشده‌اند.

یکی از کارگران اعتصاب کننده که سه فرزند دارد و دستمزدش یک و نیم میلیون تومان است، اما سه ماه حقوق نگرفته گفته است:

«من سه ماه حقوق نگرفته‌ام و هیچ کسی اینجا پاسخگو نیست. زیر قرض هستم و کسی نمانده که از او قرض نکرده باشم. در صورتی که کرایه خانه را نپردازم باید با زن و بچه‌هایم خانه را ترک کنیم.»

کارگران راه آهن آذربایجان به رغم چند روز اعتصاب هنوز سه ماه حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند

شرکت‌های پیمانکار، کارگران راه‌آهن را که برخی چند سال سابقه کار دارند با قراردادهای کوتاه مدت سه ماهه و در برخی موارد پانزده روزه و یا بدو‌ن قرارداد به کار گرفته‌اند.

کارگران راه‌آهن لرستان نیز دوشنبه ۱ مرداد دست به اعتصاب زدند.

کارگران راه‌آهن آذربایجان که در روزهای گذشته در اعتصاب بودند نیز هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند. مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گرچه تایید کرده کارگران سه ماه است مزد نگرفته‌اند اما موعد مشخصی را برای پرداخت مزد معوقه کارگران اعلام نکرده است.

تجمع کارگران بیمه کشاورزی مقابل مجلس

کارگزاران بیمه کشاورزی در اعتراض به عدم امنیت شغلی و سایر مطالبات صنفی خود یکشنبه ۳۱ تیر جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. تجمع‌کنندگان که به نمایندگی از کارگزاران بیمه در سراسر کشور به تهران آمده‌ بودند خواستار اجرای مصوبه مجلس و تعیین وضعیت شغلی خود شدند.

اعتصاب کاسبان مجتمع فردوسی مشهد

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/پایانه-بار-تبریز-اول-مرداد-97.mp4"][/video]

کاسبان مجتمع فردوسی مشهد روز دوشنبه اول مرداد مغازه‌های خود را بستند و درون پاساژ تجمع کردند. علت اعتصاب کاسبان، گران شدن حق شارژ مجتمع، قطع مکرر برق و کسادی بازار عنوان شده است.

ماموران امنیتی و انتظامی مانع تجمع سپرده‌گذاران کاسپین در مشهد شدند 

اول مرداد- نیرورهای انتظامی مانع تجمع سپرده گذاران کاسپین شدند

سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین در مشهد دوشنبه ۱ مرداد به علت جو شدید امنیتی قادر به برگزاری تجمع نشدند. حساب توییتری سپرده‌گذاران کاسپین تصاویری از حضور سنگین نیروی انتظامی مقابل دفتر کاسپین منتشر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیمان

    لطفاً هیأت تصفیه را که غلط تایپی دارد (در خبر ثامن الحجج) اصلاح بفرمایید. ممنون از زحمات --------------- با تشکر اصلاح شد . زمانه