ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ــ از میان آن‌ها: اعتصاب سراسری کارگران راه‌آهن و رانندگان کامیون

اعتصاب کارگران راه‌آهن به اعتصاب سراسری تبدیل شد. کارگران پتروشیمی ماهشهر، صیادان بوشهر و کارگران شهرداری آبادان هم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که چهارشنبه سوم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

تجمع کارگران شهرداری آبادان در اعتراض به ۹ ماه تعویق مزد

کارگران شهرداری آبادان که ۹ ماه حقوق معوقه دارند چهارشنبه ۳ مرداد برای چندمین بار تجمع اعتراضی برپا کردند.

سومین روز اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای

‍‍اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای که دوشنبه یکم مرداد در اعتراض به گرانی قطعات یدکی، بیمه بازنشستگی، بالا بودن هزینه کمیسیون و سایر مطالبات صنفی آغاز شده امروز (چهارشنبه ۳ مرداد) برای سومین روز ادامه یافت.

تصاویر و کلیپ‌هایی از جاده‌های خلوت، و رانندگان اعتصابی در پایانه‌های بار در مناطق مختلف از جمله نجف‌آباد، زنجان، خرم‌آباد، اسلام‌آباد، خورموسی، سبزوار، کرمانشاه، مبارکه، شیروان، سیرجان، خواف درخراسان رضوی، و سیرجان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/اعتصاب_کامیوندران_خرم_آباد_3_مرداد.mp4"][/video]

دور تازه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای در پی آن آغاز شد که وعده‌های نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، و نمایندگان دولت به رانندگان نتیجه‌ عملی در بر نداشت.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/07/زنجان-3مرداد-97.mp4"][/video]

امروز رسانه‌های داخلی از توزیع حواله لاستیک میان رانندگان کامیون در برخی شهرها خبر دادند و در همان حال رئیس انجمن کامیون‌داران از وزارت صنعت، معدن و تجارت به خاطر عمل نکردن به تعهدات خود درباره توزیع لاستیک و قطعات ماشین‌های سنگین انتقاد کرد و گفت عرضه ناقص این وسایل به ایجاد بازار سیاه منجر شده است.

اعتصاب سراسری کارگران راه‌آهن

دور جدید اعتصاب کارگران راه‌آهن که دو هفته پیش از آذربایجان آغاز شده بود به چند منطقه دیگر گسترش یافته است. کارگران راه‌آهن سمنان، دامغان، شاهرود، درود، اندیمشک و اسلامشهر نیز به اعتصاب پیوسته‌اند.

سوم مرداد- اعتصاب کارگران راه‌آهن سمنان

اعتصاب با فراخوان شوراهای کارگران کارگران راه‌آهن  و در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق، عدم پرداخت سنوات، مشکل بیمه درمانی و عدم امنیت شغلی آغاز شده است.

کارگران راه‌آهن آذربایجان که از دو هفته پیش در اعتصاب به سر می‌برند چهارشنبه ۳ مرداد اعلام کردند پیش از آن که دست‌کم حقوق عقب‌افتاده یک ماه را دریافت کنند از اعتصاب دست نخواهند کشید.

شرکت تراورس پیمانکار قبلی، ۸ میلیون تومان به هر یک از کارگران بدهکار است و شرکت‌ «گسترش آهن‌راه» پیمانکار فعلی نیز از ابتدای سال جاری تنها حقوق یک ماه کارگران را آن هم به طور ناقص پرداخت کرده است.

یکی از کارگران اعتصاب کننده به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است تنها کارگران راهداری به دلیل اهمیت کارشان کار می‌کنند و سایر کارگران پیمانی در محل کار حاضرند اما در اعتصاب به سر می‌برند.

کارگران راه‌آهن درود که سه ماه است حقوق نگرفته‌اند هم چهارشنبه ۳ مرداد مسیر عبور قطارها را مسدود کردند. کارگران راه‌آهن زاگرس در اندیمشک نیز مقابل فرمانداری تجمع کردند.

مدیر شرکت تراورس بزگترین کارفرمای کارگران پیمانی راه‌آهن عدم پرداخت حقوق کارگران را ناشی از تعویق پرداخت طلب شرکت توسط راه‌آهن اعلام کرده است. به گفته مدیرکل راه‌آهن، این سازمان با زیان انباشته و کاهش درآمد روبروست.

سومین روز اعتصاب در پتروشیمی ماهشهر

سومین روز اعتصاب در پتروشیمی بندر امام

اعتصاب کارکنان پتروشیمی ماهشهر (بندر امام) در اعتراض به تعویق مطالبات و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل چهارشنبه ۳ مرداد برای سومین روز متوالی ادامه یافت.

تجمع اعتراضی صیادان بوشهر مقابل فرمانداری

تجمع صیادان مقابل فرمانداری بوشهر

گروهی از صیادان میگو بوشهر در اولین ساعات بامداد چهارشنبه ۳ مرداد مقابل فرمانداری تجمع کردند. این تجمع در اعتراض به عدم صدور مجوز صید برگزار شد.

تجمع و راهپیمایی سپرده‌گذاران کاسپین در تهران

سپرده‌گذاران موسسه کاسپین چهارشنبه ۳ مرداد ابتدا مقابل دفتر مرکزی این موسسه در تهران تجمع کرده و سپس به طرف شعبه الوند راهپیمایی کردند.

شهرداری لامرد ۵۲ کارگر را بیکار کرد

شهرداری لامرد در استان فارس ۵۲ کارگر خدماتی که ۸ تا ۱۰ سال سابقه کار دارند را بدون پرداخت مطالبات مزدی‌شان بیکار کرد.

کارگران بیکار شده یکم مرداد در اعتراض به اخراج و عدم پرداخت مطالباتشان مقابل شهرداری تجمع کردند. کارگران گفته‌اند شهرداری لامرد بر اساس بخشنامه معاونت رئیس‌جمهوری و نامه رئیس سازمان شهرداری‌ها از تمدید قرارداد آنها خودداری کرده است.

مهدی کشتکار شهردار لامرد به خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفته است بیکاری کارگران موقتی است زیرا مطابق بخشنامه جدید، شهرداری امکان اشتغال کارگران را ندارد و قرار است آن‌ها را از طریق پیمانکار به کار بگیرد.

اعتراض ۲۰ کارگر کارخانه کاشی سامان به ۴۴ ماه تعویق مطالبات

حدود ۲۰ کارگر کارخانه کاشی سامان ۴۴ ماه حقوق و مطالبات معوقه دارند.

کارخانه سال ۱۳۹۴ تعطیل و ۴۰۰ کارگر آن بیکار شده‌اند و ۲۰ کارگر که در این سال‌ها وظیفه محافظت از اموال کارخانه را بر عهده داشتند مزد دریافت نکرده‌اند.

۹ تن از این کارگران مشمول بازنشستگی هستند ولی به دلیل عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگی‌شان موافقت نکرده است.

اعتراض ۶۸ تشکل اسلامی دانشجویی به برخورد امنیتی با دانشجویان

انجمن‌های اسلامی ۶۸ دانشگاه ایران با انتشار بیانه‌ی مشترکی برخوردهای امنیتی با دانشجویان و صدور احکام قضایی برای دانشجویان معترض را محکوم کردند.

انجمن‌های اسلامی دانشجویی در بیانیه مشترک خود با اشاره به «بحران‌های ساختاری سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه‌ ایران» نوشته اند «تنها پاسخ قدرت‌مندانی، که گویی گوش‌هایشان از همیشه ناشنواتر شده، تکرار رویه‌ پرهزینه‌ بگیر‌و ببند در کشور بوده است و همپای امنیتی شدن بیش از پیش فضای کشور، دانشجویان، این حافظان آخرین سنگر آزادی، مورد هجمه قرار گرفته‌اند.»

انجمن‌های اسلامی دانشجویی در پایان افزوده‌اند تسلیم سرکوب نمی‌شوند. آن‌ها خطاب به «تمامیت‌خواهان» نوشته‌اند:

«بار دیگر هشدار می‌دهیم حل بحران‌های انباشته شده‌ فعلی بدون بازگشت به مردم امکان‌پذیر نیست. هر مسیری که متضمن کاهش شکاف میان حکومت و ملت، انسجام و وحدت نباشد، بی‌راهه و محکوم به شکست است. رویه‌ فعلی درست در نقطه مقابل این مسیر است. امنیتی کردن فضا و #سرکوب هرگونه اعتراض موجب حفظ نظام نمی‌شود بلکه با ناامید کردن مردم از امکان اصلاح، راه بر بدیل‌هایی باز می‌شود که همه از آسیب‌های خطرناک آن برای کشور آگاهیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    کاهش «۴۸ درصدی» قدرت خرید کارگران نسبت به دی ماه علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار، می‌گوید در هفته اول تیرماه نسبت به دی ماه سال گذشته، قدرت خرید کارگران ۴۸.۲ درصد، کاهش یافته ‌است. علی خدایی با اشاره به حداقل دستمزد یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومانی کارگران گفته است: «نه تنها فاصله دستمزد و هزینه‌ها کم نشده، بلکه قدرت خرید دستمزد در مقابل هزینه‌های زندگی به‌شدت کاهش یافته است.»