ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاسم سلیمانی به ترامپ: حریف تو، من هستم

فرمانده سپاه قدس بر آتشی که فروکش کرده بود، دمید :«آقای ترامپ قمارباز! به شما می‌گویم از آنچه که فکر می‌کنید ما به شما نزدیک‌تریم»

در شرایطی که جدال لفظی میان تهران و واشنگتن، پس از اظهار نظر ترامپ مبنی بر امکان حصول توافقی جامع‌تر از برجام تا حدی فروکش کرده بود، قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس با لحنی تهدیدآمیز پنج شنبه ۲۶ ژوئیه/ ۴ مراد خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «طرف حساب تو من هستم». همزمان، عربستان سعودی رفت و آمد نفت‌کش‌هایش از تنگه باب‌المندب را متوقف کرده است.

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس

به گزارش رسانه‌های داخلی، قاسم سلیمانی که در مراسم بزرگداشت عملیات رمضان در همدان سخن می‌گفت اظهار داشت: «من حریف تو هستم، نیروی قدس حریف شماست. هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم… آقای ترامپ قمارباز! به شما می‌گویم از آنچه که شما فکر می‌کنید ما به شما نزدیک‌تریم.»

قاسم سلیمانی، در این سخنان خطاب به ترامپ گفت: «در ‌شان رئیس‌جمهور نیست که جواب تو را بدهد. من به عنوان یک سرباز جواب تو را می‌دهم.»

حسن روحانی چهارشنبه ۲۵ ژوئیه/ ۳ مرداد در جلسه هیأت دولت گفته بود «حرف‌ها و تهدیدات بی‌پایه و اساس برخی حاکمان آمریکا» نیاز به پاسخ دادن ندارد.

فرمانده سپاه قدس همچنین، با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، گفت: «شما بعد از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ با ۱۱۰ هزار سرباز چه غلطی کردید؟ امروز دارید برای گفت‌وگو پیش طالبان التماس می‌کنید. یادتان رفته برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می‌کردید و امروز آمدید ما را تهدید می‌کنید؟»

او اضافه کرد: «در گذشته آمریکا ابهتی داشت، اما امروز زباله‌های ایران یعنی منافقین را دور خود جمع کرده‌اید تا چه چیزی را ثابت کنید؟»

سلیمانی همچنین تهدید کرد که «دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست.»

پیشتر نیز روز دوشنبه، محسن رضایی، مشاور رهبر و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که از سال ۹۴ مجدداً لباس نظامی بر تن کرده و به سپاه بازگشته، با لحنی تهدیدآمیز در حساب توئیتری خود خطاب به ترامپ نوشته بود: «شما که بیش از ۵۰ هزار نیرو زیر تیغ ایران دارید و اینگونه دیوانه‌وار تهدید می‌کنید. باید مراقب باشید.»

وزیر انرژی عربستان پنجشنبه ۲۶ ژوئیه/ ۴ مرداد بعد از حمله حوثی‌های یمن به دو نفت‌کش آرامکو سعودی اعلام کرد که ریاض موقتاً نقل و انتقالات نفتی از تنگه باب‌المندب را تا زمان مشخص شدن اوضاع و ایمن شدن مسیر، متوقف می‌کند. خالد الفالح یادآوری کرده که تهدید و حملات نیروهای حوثی، به تجارت جهانی آزاد ضربه می‌زند. قاسم سلیمانی همزمان با تصمیم عربستان سعودی برای قطع صادرات نفت از تنگه باب‌المندب این سخنان را خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفته است.

 زد و خورد لفظی روحانی

پس از آنکه حسن روحانی یکشنبه ۲۲ ژوئیه/۳۱ تیر در جمع همایش سفرای خارجی در سخنرانی‌ بی‌سابقه‌ای با اشاره به تنگه هرمز و باب‌المندب، ایران را ضامن «امنیت آب‌راه منطقه» خواند و از آمریکا خواست که «با دم شیر بازی نکند» بین مقامات سیاسی و لشکری دو کشور جدال لفظی درگرفت. روحانی، جنگ با ایران را «مادر همه جنگ‌ها» و صلح با ایران را «مادر همه صلح‌ها» توصیف کرده بود.

در واکنش به  سخنان حسن روحانی، ترامپ  دوشنبه در توئیتر خود نوشت: «دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ تاکنون کمتر کسی با آن روبه‌رو شده ‌است. ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌وار تو در مورد خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش.» در ادامه این درگیری لفظی، روز سه شبنه نیز، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا نگران افزایش تنش با ایران نیست گفته بود: «به هیچ وجه!»

قاسم سلیمانی در همدان ادبیات ترامپ را «سخیف، قمارخانه‌ای و کاباره‌ای» خواند و خطاب به او گفت: «تو ما را تهدید می‌کنی به این که اقدامی انجام می‌دهی که در دنیا سابقه ندارد. این ادبیات کاباره است. با ادبیات کاباره‌چی با دنیا حرف می‌زنید.»

فرمانده سپاه قدس در حالی با چنین لحن تند و تهدیدآمیزی سخن گفت که روز سه‌شنبه ۲۴ ژوئیه/ ۲ مرداد، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش در جمع کهنه‌سربازان آمریکایی، تلویحاً دستیابی به توافقی جامع‌تر از برجام با ایران را میسر دانسته و گفته بود: «ببینیم چه می‌شود. اما ما آماده‌ایم که به یک توافق واقعی برسیم، نه توافقی مثل توافق دولت قبلی [آمریکا] که یک فاجعه بود.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی هم پنجشنبه لحن متفاوتی در پیش گرفت و گفت: «تهدیدات بی‌اساس برخی حاکمان آمریکا، ارزش پاسخ دادن ندارد. تلاش بیشتر برای تولید و صادرات، پاسخ قاطع به توطئه‌های دشمنان ملت ایران خواهد بود. باید در عمل پاسخ داد.»

با خروج آمریکا از برجام، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران به اجرا درخواهد آمد.

نخستین بسته تحریمی علیه ایران از چهارم اوت (۱۳ مرداد) به اجرا در می‌آید. اما دومین دور تحریم‌های آمریکا که فروش نفت ایران را هدف قرار خواهد داد، از چهارم نوامبر امسال (آبان) آغاز خواهد شد. واشنگن اعلام کرده که می‌خواهد صادرات نفت «ایران» را به صفر برساند.

در پی اعلام خروج آمریکا از برجام و قبل از آغاز رسمی تحریم‌ها، قیمت ارز و طلا در ایران افزایش چشمگیری یافته است. گرانی‌، تورم و بیکاری شهروندان را در خصوص چشم‌انداز اقتصادی ایران نگران کرده است. پاسخ داخلی دولت به این وضعیت خصوصی‌سازی بیشتر است. در خارج نیز ایران چشم انتظار بسته پیشنهادی اروپا، چین و روسیه برای حفظ برجام است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mani

    آقای امیر شکاری ! شما اسلامگرایان حتی ذره ای شرم در وجودتان نیست.ایران و ایرانیان را به خاک سیاه نشانده اید. می نویسی آدمخواران داعشی اما مگر اسلامگرایان غارتگر حاکم بر ایران کمتر انسان کشته اند. این مردک یک آدمکش است. آن ایدئولوژی فقط در لابراتورش اهریمن تولید میکند و به جان بشریت میاندازد. بزودی مردم ایران تکلیف خود را با تمام این تبهکاران اسلامگرا روشن خواهند کرد.

  • مرد ازاد

    چند دهه است که واق واق میکنند و مردم ایران بهایش را می پردازند

  • امیرشکاری

    والآ آدم در می ماند ، این ها ئی که این کامنت های صد تا یه غاز رو در ذیل سخنان گهر بار سردار شجاع ایرانی می نویسند که ترس وُ جبونی و وابستگی به بیگانه ها را تداعی می کندیا عمق حماقت و بی شعوری ....از آن جمله اونی که به قیافه سردار گیر داده ، گویا انتظار داشته آقای سردار شبیه فلان مدل باشد !آن هم سرداری با آن درجه از لیاقت و شهامت که بااینکه ناتو ،پنتاگون و موساد از هر گونه پشتیبانی و حقه وُنیرنگ در جهت حمایت از آدمخواران داعشی واسلافشان ، دریغ نورزیدند با این وجود با فرماندهی بی نقض اش به جهنم دره فرستاد ....براستی آدم در می ماند ، این ها کی هستند ...چی هستند !؟ آیا اینا ایرانی هستند !؟ وطن فروشند !؟ خلاصه چه کوفت وُ زهرماری تشریف دارند !؟

  • سالار

    آقای حاج قاسم: شبی که خمینی، قطعنامه 598را پذیرفت من وتو وامثال ما گریه کردیم که چی شد آن همه شعاروجنگ جنگ تا پیروزی.عراق دوباره مناطق شهریور59 را اشغال کرد وبا کمک نیروهای پاسدارصلح ومذاکرات وفشارهای دیپلماتیک بین المللی پس ازویران کردن هر آنچه که در تصرفش بود (حتی پلهای جاده ها) به پشت خطوط مرز بین المللی عقب نشینی گردوالبته خسارت ایران هم یک ریال پرداخت نکرد.آنروزعلیرغم هشت سال جنگ وضعیت اقتصادی وفساد ناشی ازبی تدبیری جمهوری اسلامی بمراتب بهتر ازامروزبود والبته دشمن ما ارتش خسته عراق بود نه آمریکا ومتحدان امروزی اش .امروزدر مراسم سخنرانی تو درهمدان حتی آن جمعیتی که با تبلیغ وبا هویتی مشخص پای سخنرانیت آمده بودند علیرغم اینکه برایشان شخصیت کاریزمائی بودی شعارهایشان خسته ومتفرق بودبا اینکه با گریه ات مظلوم نمائی هم کردی جواب شعارهای تو را ندادند .مثل رهبرت دم از ایدئولوژی واسلام زدی خودت خوب میدانی اسلام رهبرتو واسلامی که خمینی لیدرآن شد امتحان خودش را دراین 40سال پس داد.امروزبرای آمریکا رجزخوانی کردی که بیا ما منتظرت هستیم برفرض که ترامپ دیوانه گول تو را خورد وشیرگیرشد وحمله کرد در شرایط بحران قحطی وبی برقی وبی آبی وگرسنگی من تو را کجا پیدا کنم ویقه ات را بگیرم الان که روزی چند ساعت بی برقی وبی آبی ومشگل گرانی را تحمل میکنم اما آنزمان با بمبباران تاسیسات زیربنائی وقحطی کشورم چکارکنم .راستی سرلشگرپاسدار حقوق تو ماهیانه چقدره ؟شاید هم با دلار حقوق میگیری.راستی میدانی نیروهای افغانی مقیم ایران را با تحریک دادن شناسنامه وحق تابعیت، به سوریه اعزام کردی ودرآخرپیکرآنها رامخفیانه دفن کردی وبه بازماندگانشان هم تابعیت ندادی .چون امروزدر سخنرانیت وضعیت افغانستان وطالبان را برخ ترامپ کشیدی .اگر تو وگروه اندک همراهت اینقدرطالب شهادت هستید خوب یکباربرای همیشه شهید شوید وملت ایران را از این مخمصه چهلساله نجات دهید بخدا مردم ایران برایت گنبد وبارگاه هم میسازند وبزیارت قبرت هم می آیند .حاج قاسم عزیز تو همان مأمورکنتورنویس اداره آب کرمان هستی که در جنگ هشت ساله که با تحریک صدام توسط خمینی آغازشد به مقام فرمانده لشگری رسیدی فردای آزادی ملت ایران تورا نخواهد بخشید.

  • Mani

    نیازی نیست مطلب زیادی در مورد این تروریست بدانید فقط کافی است به صورتش بخوبی دقت کنید.آیا انسان یا چیز انسانی در این چهره می بینید. چهره واقعی یک آدمکش یا چطور؟ از اینرو کشور ما در این ۴۰ سال بوسیله این موجودات مرگبار و مخوف به نابودی کشیده شده است.

  • bijan

    کابینه جنگی ج.ا با فرماندهی این سردار تشکیل شد .

  • ترامپ‌المومنین

    آنگاه که مادر تحریمها را بر شما نازل کردیم و کل نیروی دریایی شما را در ۲۴ ساعت به اعماق آبها فرستادیم خواهی فهمید که یه من ماست چقدر کره دارد

  • مهتاب

    طبل توخالیه! ایشون مدتی کوتاه اسیر آمریکایی ها بود. اینها دارند یک « اون دنگ دینگ توش» ایرانی همتای کره ای درست می کنند تا وانمود کنند که دو تا گردن کلفت روبروی همه نشسته اند و بعد سر ایران معامله کنند! اگر توجه کنید دحاج قاسم سرباز صفر امام خامنه ای میگه من خودم باهات روبرو میشم! یعنی روبروت میشنم و سند فروش ایران را امضاء می کنم و برای جبران هر چه آزادیخواه در ایران هست خصوصا زنها را به شدت سرکوب خواهم کرد! اما زمانه نوشته همسر مرا سانسور کرده.

  • reza

    بابااین حاج قاسم انصافا به سنگ پای قزوین گفته زکی !!با دوتا موشک مونتاژ روسیه و بَلَم های تندرو و ارتشی بدون نیروی هوایی که نمیشه با ارتش تادندان مسلح و سلاح های فراکامپیتری درافتاد ما که طرفدار آمریکا نیستیم ولی عوامفریب هم نیستسم دو ساعت هم دوام نمیاری ؛ اگه سواد خوندن نداری به متخصصین نظامی مستقل مراجعه کن...

  • امید

    HI TROMP هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن

  • کریم

    به زعم جمهوری اسلامی؛ سلطنت‌طلبان خودفروشان و کشورفروشانند، مجاهدین زباله‌های ایرانند، طرفداران چپ ورشکستگان شرق و دیوانگانند، ترکها و کردها و عربها تجزیه‌طلبانند، بلوچ‌ها سلفی تکفیری‌اند، بهاییان منحرف‌های دینی‌اند، یهودیان صهیونیسم اسرائیلی‌اند، و ... یکی از این جمهوری اسلامی بپرسد پس بالاخره کسی در این کشور ماند که طرفدار شما باشد؟ و دستکم شما او را قبول داشته باشید؟ این آقای سردار از کسی مأموریت دارد که خود بطور نامشروع بر اریکه قدرت تکیه زده است! تو سرباز روحانی و خامنه‌ای هستی نه سرباز مردم و کشور ایران. سپاه پاسداران 40 سال است که در حال کشتن و زندانی کردن و شکنجه مردمی است که هر یک بنحوی با لیست فوق در ارتباطند. بنابراین این آقا بعنوان نماینده مردم ایران نیست. و مردم نه او را و نه رهبرش را مشروع نمی‌دانند.

  • آگاه از تهران

    الکیه1 یواشکی اونجاشون از زیر لحاف دادن بیرون و به ترامپ پینهاد و یا پسنهاد کردند اما ترامپ تف هم نمی کند درش، و اما وانمود می کنند که هنوز همسر باوفایی هستند نسبت به شوهری به نام نظامی که پرچم آمریکا میسوزونه. یکی از نزدیکان ما فرمانده بسیج است. او می گفت حضرت آقا دستور اکید دادند که اولا تظاهراتی شکل نگیرد و اگر شد شعار مرگ بر آمریکا و پرچم سوزی از تظاهرات حذف شود. ایشون دوباره دستور فرمودند که حالا اصلا چند وقت نامی از آمریکا نیاید تا ببینیم دیپلماتها چه می کنند! عجب! همین فر مانده که از بستگان ماست میگفت که حضرت آقا در مور ددموکراسی فرمودند دمکراسی همان قرمساقی ست! البته این مطلب را همه تکرار کرده اند اما این فرمانده بسیج سالها پیش اینرا برای ما گفت. در هر حال پیامهای آشتی از طرف بیت برای ترامپ فرستاده شده. احتمالا ترامپ آنها را فاش خواهد کرد.