ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات هسته‌ای آمریکا و کره شمالی ادامه می‌یابد

<p>مقام&zwnj;هايی از آمريکا و کره شمالی در نشستی در پکن، درباره برنامه هسته&zwnj;ای پيونگ&zwnj;يانگ مذاکره می&zwnj;کنند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش بخش انگليسی بی&zwnj;بی&zwnj;سی، اين نشست، نخستين مذاکرات اين دو کشور را از زمان درگذشت کيم جونگ ايل، رهبر کره شمالی در دسامبر گذشته رقم می&zwnj;زند.</p> <p><br /> هدف آمريکا از اين مذاکرات، اطلاع يافتن از ميزان تمايل کيم جونگ اون، رهبر جديد کره شمالی برای شرکت در مذاکرات آتی با موضوع متوقف ساختن برنامه&zwnj;های مربوط به تسليحات هسته&zwnj;ای در اين کشور است. </p> <p><br /> اين مذاکرات در عين حال، با اميد دست يافتن به هدفی بلندمدت برگزار می&zwnj;شود که احيای سلسله نشست&zwnj;های معروف به &quot;مذاکرات شش ملت&quot; حول کنار گذاشتن سلاح&zwnj;های هسته&zwnj;ای است. </p> <p><br /> برگزاری اين سلسله نشست&zwnj;ها در سال ۲۰۰۹ در پی خروج نمايندگان کره شمالی از آن متوقف شد.</p> <p><br /> در نشست پکن، گلين ديويس، هماهنگ&zwnj;کننده روابط آمريکا با کره شمالی و کيم کيه - گوان، نماينده پيشين کره شمالی در مذاکرات حول برنامه هسته&zwnj;ای پيونگ&zwnj;يانگ حضور می&zwnj;يابند.</p> <p><br /> کره شمالی در سال ۲۰۰۵ توافق کرده بود که در برابر دريافت کمک و امتيازات سياسی، برنامه&zwnj;های هسته&zwnj;ای&zwnj;اش را متوقف کند. </p> <p><br /> اين توافق در بخشی از سلسله نشست&zwnj;های &quot;مذاکرات شش ملت&quot; و با حضور نمايندگانی از دو کره، ايالات متحده، چين، روسيه و ژاپن حاصل شده بود.</p> <p><br /> اين توافق در سال ۲۰۰۹ از سوی کره شمالی لغو شد. اين کشور نخستين آزمايش هسته&zwnj;ای خود را در سال ۲۰۰۶ و دومين آن را در سال ۲۰۰۹ اندکی پس از لغو آن توافق&zwnj;نامه به مرحله اجرا رساند. </p> <p><br /> از آن تاريخ، تنش&zwnj;های ميان دو کره به&zwnj;طور چشمگيری افزايش يافته است.</p> <p><br /> مذاکرات آمريکا و کره شمالی با هدف احيای سلسله نشست&zwnj;های شش ملت، در ژوئيه ۲۰۱۱ آغاز شد.</p> <p><br /> نشست پکن، سومين نشستی است که در اين زمينه برگزار می&zwnj;شود.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

مقام‌هايی از آمريکا و کره شمالی در نشستی در پکن، درباره برنامه هسته‌ای پيونگ‌يانگ مذاکره می‌کنند.

به گزارش بخش انگليسی بی‌بی‌سی، اين نشست، نخستين مذاکرات اين دو کشور را از زمان درگذشت کيم جونگ ايل، رهبر کره شمالی در دسامبر گذشته رقم می‌زند.

هدف آمريکا از اين مذاکرات، اطلاع يافتن از ميزان تمايل کيم جونگ اون، رهبر جديد کره شمالی برای شرکت در مذاکرات آتی با موضوع متوقف ساختن برنامه‌های مربوط به تسليحات هسته‌ای در اين کشور است.

اين مذاکرات در عين حال، با اميد دست يافتن به هدفی بلندمدت برگزار می‌شود که احيای سلسله نشست‌های معروف به "مذاکرات شش ملت" حول کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای است.

برگزاری اين سلسله نشست‌ها در سال ۲۰۰۹ در پی خروج نمايندگان کره شمالی از آن متوقف شد.

در نشست پکن، گلين ديويس، هماهنگ‌کننده روابط آمريکا با کره شمالی و کيم کيه - گوان، نماينده پيشين کره شمالی در مذاکرات حول برنامه هسته‌ای پيونگ‌يانگ حضور می‌يابند.

کره شمالی در سال ۲۰۰۵ توافق کرده بود که در برابر دريافت کمک و امتيازات سياسی، برنامه‌های هسته‌ای‌اش را متوقف کند.

اين توافق در بخشی از سلسله نشست‌های "مذاکرات شش ملت" و با حضور نمايندگانی از دو کره، ايالات متحده، چين، روسيه و ژاپن حاصل شده بود.

اين توافق در سال ۲۰۰۹ از سوی کره شمالی لغو شد. اين کشور نخستين آزمايش هسته‌ای خود را در سال ۲۰۰۶ و دومين آن را در سال ۲۰۰۹ اندکی پس از لغو آن توافق‌نامه به مرحله اجرا رساند.

از آن تاريخ، تنش‌های ميان دو کره به‌طور چشمگيری افزايش يافته است.

مذاکرات آمريکا و کره شمالی با هدف احيای سلسله نشست‌های شش ملت، در ژوئيه ۲۰۱۱ آغاز شد.

نشست پکن، سومين نشستی است که در اين زمينه برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.