ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به مقر رياست جمهوری افغانستان و سفارت آمريكا خنثی شد

<p>اداره امنيت ملی افغانستان اعلام کرد يک گروه سه نفری تروريستی را که قصد انجام حمله&zwnj;های مسلحانه و انتحاری به کاخ رياست جمهوری اين کشور و سفارت آمريکا در کابل را داشتند، بازداشت کرده است.</p> <!--break--> <p><br /> لطف&zwnj;الله مشعل، سخنگوی امنيت ملی افغانستان امروز پنج&zwnj;شنبه چهارم اسفندماه در يک نشست خبری در کابل گفت که دو تن از متهمان؛ دانشجوی دانشگاه&zwnj;های ولايت پکتيا و کابل و يک نفر هم استاد مرکز تربيت معلم ولايت لوگر هستند.</p> <p><br /> وی گفت: &quot;اين افراد از سوی مولوی سعيد و ملا تاجمير،&zwnj; از رهبران شبکه حقانی (طالبان) دستور گرفته بودند تا حملات مسلحانه و انتحاری را به مقر رياست جمهوری، سفارت آمريکا و هتل آريانا را سازماندهی کنند.&quot;</p> <p><br /> مشعل افزود که اين گروه در کابل بازداشت شده&zwnj;اند و تمام تجهيزاتی که برای اين حملات آماده شده بود نيز از سوی اين اداره کشف و به&zwnj;دست آمده است.</p> <blockquote> <p>&quot;زکريا&quot;، مسئول اين گروه سه نفری در اعترافات خود گفته است که پس از ملاقات با دو رهبر شبکه حقانی در پاکستان،&zwnj; شيوه&zwnj;های استفاده از سلاح گرم و کمربند انتحاری را آموخته است</p> </blockquote> <p>سخنگوی اداره امنيت ملی افغانستان افزود که &quot;زکريا&quot;، مسئول اين گروه سه نفری در اعترافات خود گفته است که پس از ملاقات با اين دو رهبر شبکه حقانی در پاکستان،&zwnj; شيوه&zwnj;های استفاده از سلاح گرم و کمربند انتحاری را آموخته و به ولايت لوگر (افغانستان) بازگشته است.</p> <p><br /> در نوار ويدئويی که از سوی امنيت ملی در دسترس رسانه ها قرار گرفت،&zwnj; زکريا می&zwnj;گويد که قصد داشتند به&zwnj;دستور اين دو مقام طالبان،&zwnj; يک خانه را در نزديکی محلات مورد نظر،&zwnj; اجاره کنند که از سوی مأموران امنيت ملی بازداشت شدند.</p> <p><br /> در نيمه سال جاری خورشيدی نيز چند نفر، از جمله يک محافظ رئيس جمهور افغانستان از سوی اداره امنيت ملی اين کشور به اتهام اقدام به ترور حامد کرزی بازداشت شدند.</p> <p><br /> امنيت ملی افغانستان،&zwnj; متهمان اين قضيه را از اعضای فعال شبکه القاعده و حقانی اعلام کرده بود که با نيروهای امنيتی و اطلاعاتی همسايگان اين کشور نيز ارتباط داشتند.<br /> &nbsp;</p>

اداره امنيت ملی افغانستان اعلام کرد يک گروه سه نفری تروريستی را که قصد انجام حمله‌های مسلحانه و انتحاری به کاخ رياست جمهوری اين کشور و سفارت آمريکا در کابل را داشتند، بازداشت کرده است.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی امنيت ملی افغانستان امروز پنج‌شنبه چهارم اسفندماه در يک نشست خبری در کابل گفت که دو تن از متهمان؛ دانشجوی دانشگاه‌های ولايت پکتيا و کابل و يک نفر هم استاد مرکز تربيت معلم ولايت لوگر هستند.

وی گفت: "اين افراد از سوی مولوی سعيد و ملا تاجمير،‌ از رهبران شبکه حقانی (طالبان) دستور گرفته بودند تا حملات مسلحانه و انتحاری را به مقر رياست جمهوری، سفارت آمريکا و هتل آريانا را سازماندهی کنند."

مشعل افزود که اين گروه در کابل بازداشت شده‌اند و تمام تجهيزاتی که برای اين حملات آماده شده بود نيز از سوی اين اداره کشف و به‌دست آمده است.

"زکريا"، مسئول اين گروه سه نفری در اعترافات خود گفته است که پس از ملاقات با دو رهبر شبکه حقانی در پاکستان،‌ شيوه‌های استفاده از سلاح گرم و کمربند انتحاری را آموخته است

سخنگوی اداره امنيت ملی افغانستان افزود که "زکريا"، مسئول اين گروه سه نفری در اعترافات خود گفته است که پس از ملاقات با اين دو رهبر شبکه حقانی در پاکستان،‌ شيوه‌های استفاده از سلاح گرم و کمربند انتحاری را آموخته و به ولايت لوگر (افغانستان) بازگشته است.

در نوار ويدئويی که از سوی امنيت ملی در دسترس رسانه ها قرار گرفت،‌ زکريا می‌گويد که قصد داشتند به‌دستور اين دو مقام طالبان،‌ يک خانه را در نزديکی محلات مورد نظر،‌ اجاره کنند که از سوی مأموران امنيت ملی بازداشت شدند.

در نيمه سال جاری خورشيدی نيز چند نفر، از جمله يک محافظ رئيس جمهور افغانستان از سوی اداره امنيت ملی اين کشور به اتهام اقدام به ترور حامد کرزی بازداشت شدند.

امنيت ملی افغانستان،‌ متهمان اين قضيه را از اعضای فعال شبکه القاعده و حقانی اعلام کرده بود که با نيروهای امنيتی و اطلاعاتی همسايگان اين کشور نيز ارتباط داشتند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    مردم افغانستان امروز جمعه اینده سیاسی کشورشان را مشخص خواهند کرد.چنانچه مردم دست از مبارزه علیه اشغالگران مسیحی بر ندارند،امریکا ومتحدین استعمارگر مسیحی اش چون کمونیستهای شوروی کوله بارشان را باید با خفت و خاری بر دوش بگیرند. ما ایرانیان باید از این نادانی امریکاییان خرسند باشم چون تحریکات صهیونیستها جهت جنگ افروزی را خنثی کرده است و هر گونه حمله به ایران، در نظر مردم مسلمان منطقه دشمنی با اسلام تلقی میگردد و حامیان دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی(عربها ) در منطقه هم قادر به همکاری و حمایت از استکبار و صهیونیزم نخواهند بود.