ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ـ از میان آنها: تجمع معلمان خوزستان در اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی

معلمان خوزستان در اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی مقابل اداره آموزش و پرورش اهواز تجمع کردند، کارگران راه‌آهن در ادامه اعتصاب خود مانع حرکت قطارها شدند، سپرده‌گذاران موسسات مالی در تهران و رشت تجمع کردند، گروهی از مردم اصفهان علیه گرانی و قطع برق تظاهرات کردند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که سه‌شنبه نهم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

تجمع معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش اهواز

معلمان خوزستان در اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی مقابل اداره آموزش و پرورش اهواز تجمع کردند

سه‌شنبه ۹ مرداد گروهی از معلمان استان خوزستان در اعتراض به کاهش ضرایب سختی و فوق‌العاده کار معلمان مقابل ساختمان آموزش و پرورش در اهواز تجمع کردند. اعتراض معلمان به کاهش مزایا و عدم اعمال افزایش دستمزد کارکنان دولت برای معلمان از یک ماه قبل با دعوت به آتش‌زدن فیش‌های حقوقی در شهرهای مختلف آغاز شد.

معلمان خوزستان نیز صبح امروز هم‌زمان با تجمع مقابل آموزش و پرورش به صورت نمادین فیش‌های حقوقی خود را آتش زدند. به گفته معلمان، وزارت آموزش و پرورش افزایش ۲۰درصدی دستمزد مصوب قانون بودجه امسال را برای معلمان اعمال نکرده است. پیش از این نیز معلمان در چند شهر با تجمع مقابل آموزش و پرورش خواستار رفع تبعیض و افزایش دستمزدها بر اساس مصوبه مجلس شده بودند.

کارگران راه‌آهن در ادامه اعتصاب خود مانع حرکت قطارها شدند 

اعتصاب کارگران راه‌آهن سه‌شنبه ۹ مرداد نیز ادامه یافت. کارگران راه‌آهن چند شهر آذربایجان شب گذشته را به روال شب‌های قبل در محل اعتصاب در ایستگاه قطار تبریز  ماندند. کارگران راه‌آهن زنجان و کارگران راه‌آهن زاگرس مسیر حرکت قطارها را بستند و مانع حرکت قطارها شدند.

کارگران زاگرس ۹ مرداد مسیر راه آهن را بستند

کارگران راه‌آهن زاگرس در ایستگاه‌های سبز آب، اندیمشک و دوکوهه مسیر راه‌آهن را بستند و مانع از حرکت قطارها شدند.

کارگران راه‌آهن که بیشتر به واسطه شرکت تراورس و شرکت گسترش آهن‌راه - دو پیمانکار اصلی راه‌آهن(رجا) - با قراردادهای موقت به کار اشتغال دارند. آنها دست‌کم سه ماه است دستمزد نگرفته‌اند. پرداخت حق بیمه‌شان برای ماه‌ها به تعویق افتاده و از امنیت شغلی بی‌بهره‌اند.

دور جدید اعتصاب کارگران راه‌آهن با فراخوان شورای هماهنگی کارگران خط و ابنیه راه‌آهن سه هفته پیش، از آذربایجان آغاز شد و به چند منطقه دیگر گسترش یافته است.

شرکت تراورس، پیمانکار قبلی، ۸ میلیون تومان به هر یک از کارگران بدهکار است و شرکت‌ «گسترش آهن‌راه»، پیمانکار فعلی نیز از ابتدای سال جاری تنها حقوق یک ماه کارگران را به طور ناقص پرداخت کرده است.

کارگران راه‌آهن زنجان و کارگران راه‌آهن شمال‌شرق سمنان و شاهرود و دامغان از چهارشنبه سوم مرداد به اعتصاب پیوسته‌اند.

کارگران راه‌آهن حوزه آذربایجان که سومین هفته اعتصاب را از سر می‌گذرانند، روز دوشنبه هشتم مرداد از محل اعتصاب در ایستگاه راه آهن آذربایجان به طرف فرمانداری راهپیمایی کردند.

تجمع سپرده‌گذاران موسسات مالی مقابل بانک مرکزی  

سپرده‌گذاران دو موسسه مالی کاسپین و آرمان(البرز ایرانیان) روز سه‌شنبه نهم مرداد مقابل بانک مرکزی تجمع کردند. هم‌زمان با این تجمع، سپرده‌گذاران موسسه کاسپین در رشت نیز مقابل دفتر این موسسه تجمع کردند.

سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان بنرهایی حاوی مطالبات‌شان در دست داشتند و شعار میدادند:

پولای ما دست کیه، خجالتم خوب چیزیه.

 تظاهرات در شاپور جدید اصفهان علیه گرانی

روز سه‌شنبه نهم مرداد تظاهراتی در شاپور جدید در نزدیکی اصفهان در اعتراض به گرانی برپا شد. تظاهرکنندگان شعار می‌دادند «مرگ بر گرانی» و با سردادن شعار «شاپوری باغیرت، حمایت، حمایت» خواستار پیوستن سایر شهروندان به تظاهرات شدند.

یک کلیپ ویدیویی نیز از حمله ماموران نیروی انتظامی به تظاهرکنندگان  منتشر شده است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت ملی حفاری در اهواز 

کارکنان شرکت ملی حفاری روز سه‌شنبه نهم مرداد در اعتراض به تعویق مطالبات خود در اهواز تجمع کردند.

اعتراض کارگران شهرداری الوند و امیدیه، سدلاستیکی تالش و کارخانه بلورک البرز به تعویق مزدها

کارگران شهرداری الوند، شهرداری امیدیه، سدلاستیکی تالش و کارخانه بلورک البرز به ماهها تعویق مزد و عدم پرداخت حق بیمه اعتراض کردند.

کارگران شاغل در پروژه سد لاستیکی تالش با ۳ تا ۷ ماه مطالبات معوقه از ده روز پیش در اعتصاب بسر می‌برند اما هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده‌اند.

کارگران به واسطه شرکت کومار، پیمانکار سد لاستیکی تالش، در این پروژه به کار اشتغال دارند. معاون فرماندار تالش در روزهای نخست اعتصاب به کارگران وعده پرداخت مطالباتشان را داده است اما این وعده هنوز عملی نشده است.

کارگران شهرداری الوند در استان قزوین سه ماه دستمزد معوقه دارند. بازرس شهرداری پیمانکار را در تعویق مطالبات کارگران مقصر دانسته و پرداخت مطالبات معوقه کارگران را به شهریور موکول کرده است.

حدود ۲۷۰ کارگر پیمانی شهرداری امیدیه نیز تا ۳ ماه معوقات مزدی دارند. شهردار امیدیه علت را کمبود منابع مالی شهرداری عنوان کرده و از خواستار حمایت مالی وزارت اقتصاد و مسئولان شهرستانی و استانی شده است.

۱۱۰ کارگر کارخانه «بلورک البرز» واقع در شهر صنعتی البرز هم که دو سال پیش اخراج شده‌اند هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند. کارگران که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه کار دارند سال ۹۵ به بهانه کمبود نقدینگی اخراج شده‌اند. مطالبات این کارگران بیش از یک میلیارد تومان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    شعارهای اعتراضی امروز در کرج و حضور چشمگیر زنان ▪️اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمام ماجرا ▪️بیکاری! تورم! بلای جان مردم ▪️بیکاری!تورم! نداریم ما تحمل ▪️در اعتراضات امروز در کرج حضور زنان در میان معترضین بسیار چشمگیر بوده است

  • کارگر

    تصاویر از ساری است. حضور چشمگیر نیروی انتظامی برای جلوگیری از اعتراضات مردم

  • کارگر

    شروع اعتراضات در #شیراز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷

  • کارگر

    رشت. چهار را ه میکائیل . 9 مرداد. متبع کلیپ: رادیو گیلان

  • کارگر

    شروع اعتراضات در #کرج، عصر امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ توپ تانک فشفه، آخوند باید گم بشه

  • کارگر

    فوری کرج تظاهرات شبانه ۹مرداد۹۷ ------ فوری کرج جنگ و گریز خیابانی ۹مرداد۹۷ -------------- فوری ۹ مرداد کرج - شلیک گاز اشکاور میان تظاهرات کنندگان توسط نیروهای سرکوبگر

  • کارگر

    فوری کرج وای به روزی که مسلح شویم مرگ بر دیکتاتور ۹مرداد۹۷ تنها راه حل #اعتصاب_سراسری #اعتراض_سراسری

  • کارگر

    اعتصاب مغازه داران امير كبير اصفهان ۹مرداد۹۷

  • کارگر

    آستارا در نهمین روز #اعتصاب_کامیونداران بنزین نایاب شده است. اعتصاب سراسری

  • کارگر

    تظاهرات اصفهان با شعار کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد 9 مرداد97

  • کارگر

    وضعیت در تهران امروز عادی نیست. از وحشت اعتراضات مردم نیروهای ضد شورش و پلیس مستقر کرده اند

  • کارگر

    فوری #اصفهان کامیونداران هم به اعتراض کسبه اصفهان پیوستند. #نه_غزه_نه_لبنان_جانم_فدای_ایران #اعتراضات_سراسری