ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت نخست وزیر نیوزیلند از مرخصی زایمان

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند روز سه‌شنبه، ۳۱ اوت پس از شش هفته مرخصی زایمان برای تولد نخستین فرزندش، بر سر کار خود برگشت. او نخستین نخست‌وزیری است که در تاریخ نیوزیلند از مرخصی زایمان استفاده کرده است.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند روز سه شنبه پس از شش هفته مرخصی زایمان برای تولد نخستین فرزندش، بر سر کار خود برگشت. او اولین نخست‌وزیری است که در تاریخ نیوزیلند از مرخصی زایمان استفاده کرده است.

بارداری این نخست وزیر ۳۸ ساله، به سمبل پیشرفت زنان در عرصه‌های مدیریتی و مشارکت سیاسی تبدیل شده است. آردرن، پس از بینظیر بوتو که در سال ۱۹۹۰ در هنگام تصدی پست نخست وزیری پاکستان فرزندی به دنیا آورد، دومین زنی است که در هنگام تصدی چنین پستی باردار شده است.

آردرن در گفت و گویی با تلویزیون نیوزیلند گفته: «هر روز نگران شیر بچه، خواب و تعویض پوشکش هستم. شاید من یکی از نخستین کسانی هستم که چنین کاری را انجام داده‌ام، اما یک روز این مساله کم کم عادی خواهد شد.»

پارلمان نیوزیلند کوشیده تا فضا برای حضور نوزادان همراه مادرانشان مناسب باشد و دختر آردرن که «نوه ته آروها» نام دارد، اجازه دارد در هنگام حضور مادرش در مناظرات در آنجا حضور داشته باشد و با کودکان سایر نمایندگان در استخر شنا کند.

آردرن جوان‌ترین نخست وزیر نیوزیلند است که مقبولیت اجتماعی بالایی هم دارد.

او یک سال قبل و یک هفته مانده به انتخابات، به عنوان رهبر حزب کارگر انتخاب شد و با پیروزی خود در انتخابات، به یک دهه حکمرانی حزب راست میانه ملی پایان داد.

هنگامی که او در مرخصی زایمان بود، دولت به دست وینستون پترز، معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه اداره می‌شد که قرار است این هفته در نشست آسیای جنوب شرقی که در سنگاپور برگزار می‌شود، شرکت کند.

آردرن می‌گوید: «این شش هفته به سرعت گذشت، اما فوق‌العاده بود.»

آردن روز شنبه شهر زادگاه خود را به مقصد ولینگتون، پایتخت نیوزیلند ترک می‌کند. همسر او کلارک گیفورد، از این پس تمام وقت از فرزندشان مراقبت خواهد کرد.

آردرن به رسانه‌ها گفته که نوه، تا زمانی که از شیر مادر تغدیه می‌کند، با او سفر خواهد کرد و در سفر مادرش به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر همراه او خواهد بود.

او اعلام کرده که با بازگشت به کار، به اولویت‌های دولت در زمینه سلامت روانی، محیط زیست و اقتصاد خواهد پرداخت. او همچنین با چالش‌های فراوانی مواجه خواهد بود، از جمله در زمینه کاهش اعتماد به نفس در تجارت که نگرانی اقتصاددانان، می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و خطر اعتصابات معلمان ابتدایی را بالا ببرد.

او گفته:‌ «ما نیاز داریم اقتصادمان را به روز کنیم که این کار به معنای ایجاد تغییراتی است که می‌تواند عدم ثبات ایجاد کند، تلاش من بر این خواهد بود که این تغییرات را به نحوی مدیریت کنم که کمترین بی‌ثباتی ایجاد شود و حوزه تجارت احساس کند که ما چالش‌های پیش روی کشور را در نظر گرفته‌ایم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.