ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه پاسداران بی‌بی‌سی را به "جنگ نرم" علیه ایران متهم کرد

<p>مرکز بررسی جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای، شبکه بی&zwnj;بی&zwnj;سی فارسی را به &quot;جنگ نرم&quot; عليه جمهوری اسلامی ايران متهم کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در اين اطلاعيه که روز شنبه ششم اسفند ۱۳۹۰ منتشر شده از &quot;پرستو دوکوهکی، سهام&zwnj;الدين بورقانی، مرضيه رسولی، ب.ه و س.ک&quot; به عنوان &quot;عوامل&quot; بی&zwnj;بی&zwnj;سی فارسی در ايران نام برده شده است. سپاه پاسداران اين افراد را به &quot;جرائم ضدامنيتی&quot; متهم کرده است.</p> <p>سپاه در حالی از اين روزنامه&zwnj;نگاران به عنوان &quot;عوامل&quot; بی&zwnj;بی&zwnj;سی در ايران نام برده که مديران اين شبکه می&zwnj;گويند بی&zwnj;بی&zwnj;سی در ايران خبرنگاری ندارد.</p> <p>مرکز بررسی جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اين افراد را به نقش&zwnj;آفرينی در &quot;عمليات چشم روباه&quot; با هدايت &quot;بی&zwnj;بی&zwnj;سی&quot; متهم کرده است. سپاه می&zwnj;گويد در اين پرونده برای ۲۴ نفر از جمله ۱۰ نفر در خارج از ايران قرار مجرميت صادر شده است.</p> <blockquote> <p>مرکز بررسی جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزنامه&zwnj;نگاران بازداشت شده را به نقش&zwnj;آفرينی در &quot;عمليات چشم روباه&quot; با هدايت &quot;بی&zwnj;بی&zwnj;سی&quot; متهم کرده است</p> </blockquote> <p>اين اطلاعيه می&zwnj;گويد در روزهای آينده بخش اول مستند رسانه&zwnj;ای عمليات &quot;چشم روباه&quot; از تلويزيون دولتی ايران پخش خواهد شد.</p> <p>پرستو دوکوهکی که از فعالان حقوق زنان است و از نخستين وبلاگ&zwnj;نويسان ايران به&zwnj;شمار می&zwnj;رود غروب يکشنبه ۲۵ دی&zwnj;ماه سال جاری خورشيدی بازداشت شد. دو روز بعد از بازداشت دوکوهکی، مرضيه رسولی، روزنامه&zwnj;نگار در تهران نيز بازداشت شد.</p> <p>همچنين سهام&zwnj;الدين بورقانی، سردبير سايت ديپلماسی ايرانی ۲۸ دی بازداشت شد.</p> <p>ب.ه نيز خواهر يکی از خبرنگاران بی&zwnj;بی&zwnj;سی فارسی است که مدتی پيش بازداشت شد و خواهرش در بی&zwnj;بی&zwnj;سی ناچار شد به مدت ۴۰ دقيقه در يک بازجویی اينترنتی شرکت کند. خواهر این خبرنگار بی&zwnj;بی&zwnj;سی هم&zwnj;اکنون آزاد است. هويت س.ک نیز مشخص نيست.</p> <p>موج بازداشت روزنامه&zwnj;نگاران به اتهام &quot;همکاری با بی&zwnj;بی&zwnj;سی&quot; از شهريور ۱۳۹۰ پس از پخش مستندی از شبکه بی&zwnj;بی&zwnj;سی فارسی در خصوص آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی آغاز شده است.</p> <p>گزارش&zwnj;گران بدون مرز، سازمان مدافع آزادی اطلاع&zwnj;رسانی چندی پيش با انتشار بيانيه&zwnj;ای وضعيت روزنامه&zwnj;نگاران، وب&zwnj;نگاران و آزادی اطلاع&zwnj;رسانی را در ايران &quot;نگران کننده&quot; ناميد. به گفته گزارشگران بدون مرز، در ايران هم&zwnj;اکنون ٣٠ روزنامه&zwnj;نگار و ٢٤ وب&zwnj;نگار در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p>اين انجمن مدافع آزادی اطلاع&zwnj;رسانی می&zwnj;گويد ايران &quot;بزرگ&zwnj;ترين&quot; زندان روزنامه&zwnj;نگاران در خاورميانه است.</p> <p>&nbsp;</p>

مرکز بررسی جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعيه‌ای، شبکه بی‌بی‌سی فارسی را به "جنگ نرم" عليه جمهوری اسلامی ايران متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در اين اطلاعيه که روز شنبه ششم اسفند ۱۳۹۰ منتشر شده از "پرستو دوکوهکی، سهام‌الدين بورقانی، مرضيه رسولی، ب.ه و س.ک" به عنوان "عوامل" بی‌بی‌سی فارسی در ايران نام برده شده است. سپاه پاسداران اين افراد را به "جرائم ضدامنيتی" متهم کرده است.

سپاه در حالی از اين روزنامه‌نگاران به عنوان "عوامل" بی‌بی‌سی در ايران نام برده که مديران اين شبکه می‌گويند بی‌بی‌سی در ايران خبرنگاری ندارد.

مرکز بررسی جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اين افراد را به نقش‌آفرينی در "عمليات چشم روباه" با هدايت "بی‌بی‌سی" متهم کرده است. سپاه می‌گويد در اين پرونده برای ۲۴ نفر از جمله ۱۰ نفر در خارج از ايران قرار مجرميت صادر شده است.

مرکز بررسی جرائم سازمان يافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزنامه‌نگاران بازداشت شده را به نقش‌آفرينی در "عمليات چشم روباه" با هدايت "بی‌بی‌سی" متهم کرده است

اين اطلاعيه می‌گويد در روزهای آينده بخش اول مستند رسانه‌ای عمليات "چشم روباه" از تلويزيون دولتی ايران پخش خواهد شد.

پرستو دوکوهکی که از فعالان حقوق زنان است و از نخستين وبلاگ‌نويسان ايران به‌شمار می‌رود غروب يکشنبه ۲۵ دی‌ماه سال جاری خورشيدی بازداشت شد. دو روز بعد از بازداشت دوکوهکی، مرضيه رسولی، روزنامه‌نگار در تهران نيز بازداشت شد.

همچنين سهام‌الدين بورقانی، سردبير سايت ديپلماسی ايرانی ۲۸ دی بازداشت شد.

ب.ه نيز خواهر يکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی است که مدتی پيش بازداشت شد و خواهرش در بی‌بی‌سی ناچار شد به مدت ۴۰ دقيقه در يک بازجویی اينترنتی شرکت کند. خواهر این خبرنگار بی‌بی‌سی هم‌اکنون آزاد است. هويت س.ک نیز مشخص نيست.

موج بازداشت روزنامه‌نگاران به اتهام "همکاری با بی‌بی‌سی" از شهريور ۱۳۹۰ پس از پخش مستندی از شبکه بی‌بی‌سی فارسی در خصوص آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی آغاز شده است.

گزارش‌گران بدون مرز، سازمان مدافع آزادی اطلاع‌رسانی چندی پيش با انتشار بيانيه‌ای وضعيت روزنامه‌نگاران، وب‌نگاران و آزادی اطلاع‌رسانی را در ايران "نگران کننده" ناميد. به گفته گزارشگران بدون مرز، در ايران هم‌اکنون ٣٠ روزنامه‌نگار و ٢٤ وب‌نگار در زندان به‌سر می‌برند.

اين انجمن مدافع آزادی اطلاع‌رسانی می‌گويد ايران "بزرگ‌ترين" زندان روزنامه‌نگاران در خاورميانه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.