ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"جدايی نادر از سيمين" برنده جايزه اسپيريت شد

<p>فيلم ايرانی &quot;جدايی نادر از سيمين&quot; در ادامه موفقيت&zwnj;هايی که تاکنون به دست آورده، جايزه بهترين فيلم خارجی جشنواره فيلم&zwnj;های مستقل آمريکا (اسپيريت) را از آن خود کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>در بيست و هفتمين دوره جوايز سالانه اسپيريت که صبح يکشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۰ به وقت ايران برگزار شد، &quot;جدايی نادر از سيمين&quot; به کارگردانی اصغر فرهادی جايزه بهترين فيلم بين&zwnj;المللی را دريافت کرد. &quot;ملانکوليا&quot; ساخته لارس فون ترير، &quot;شرم&quot; ساخته استيو مکوئين، &quot;پسری با دوچرخه&quot; ساخته برادران داردن و &quot;تيراناسور&quot; ساخته پدی کانسيدين از ديگر نامزدهای اين بخش بودند.</p> <blockquote> <p>جدايی نادر از سيمين در هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسکار که برندگان آن صبح دوشنبه ۲۷ فوريه (هشتم اسفند ۱۳۹۰) معرفی می&zwnj;شوند، نامزد دو جايزه اسکار است</p> </blockquote> <p>در بخش&zwnj;های اصلی، فيلم سياه و سفيد و صامت &quot;هنرمند&quot; ساخته ميشل هازاناويسيوس برنده جوايز اسپيريت بهترين فيلم بلند، کارگردان، فيلمبردار و بازيگر مرد شد.</p> <p>جايزه اسپيريت بهترين فيلمنامه اول به ويل رايسر برای &laquo;۵۰/۵۰&raquo; رسيد.</p> <p>جوايز اسپيريت از فيلم&zwnj;هايی تقدير می&zwnj;کند که خارج از سيستم استوديوهای بزرگ يا در بخش&zwnj;های ويژه درون استوديوها در آمريکا ساخته شده&zwnj;اند. اين جوايز فيلم&zwnj;هايی را مورد توجه قرار می&zwnj;دهد که با بودجه کمتر از ۲۰ ميليون دلار ساخته شده&zwnj;اند.</p> <p>&quot;جدايی نادر از سيمين&quot; همچنين&zwnj; در هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسکار که برندگان آن صبح دوشنبه ۲۷ فوريه (هشتم اسفند ۱۳۹۰) معرفی می&zwnj;شوند، نامزد دو جايزه اسکار است.</p> <p>در همين حال روز جمعه ۲۴ فوريه نيز آکادمی هنرها و فنون سينمايی فرانسه، جايزه بهترين فيلم خارجی سی و هفتمين دوره از جايزه&zwnj;های سزار را به جدايی نادر از سيمين دادند.</p> <p>اصغر فرهادی، در بخش فيلم&zwnj;های خارجی آکادمی سزار، با فيلم&zwnj;های &quot;قوی سياه&quot; ساخته دارن آرونوفسکی، &quot;گفتار پادشاه&quot; تام هوپر، &quot;راندن&quot; نيکلاس ويندينگ رفن، &quot;پسری با دوچرخه&quot; برادران داردن، &quot;آتش&zwnj;افروزان&quot; دنی وينو و &quot;ملانکوليا&quot; از لارس فون ترير رقابت داشت.</p> <p>موفق&zwnj;ترين فيلم تاريخ سينمای ايران و نيز پرفروش&zwnj;ترين فيلم تاريخ سينمای ايران در خارج از کشور از يک سال گذشته تاکنون جايزه&zwnj;های گلدن گلوب، خرس طلايی بهترين فيلم و دو جايزه خرس نقره&zwnj;ای بهترين بازيگر زن و بهترين بازيگر مرد برای مجموعه بازيگرانش از شصت&zwnj;ويکمين دوره جشنواره بين&zwnj;المللی فيلم برلين، جايزه&zwnj;هايی از حلقه منتقدان لندن، ونکوور، لس آنجلس و نيويورک و جايزه بهترين فيلم خارجی چهل&zwnj;وهشتمين دوره انجمن فيلم سوئد را از آن خود کرده است.</p> <p>سينمای ايران در سال جاری ۱۷۶ جايزه در خارج از ايران دريافت کرده که سهم &quot;جدايی نادر از سيمين&quot; به&zwnj;تنهايی ۵۶ جايزه بوده است.</p> <p>&nbsp;</p>

فيلم ايرانی "جدايی نادر از سيمين" در ادامه موفقيت‌هايی که تاکنون به دست آورده، جايزه بهترين فيلم خارجی جشنواره فيلم‌های مستقل آمريکا (اسپيريت) را از آن خود کرد.

در بيست و هفتمين دوره جوايز سالانه اسپيريت که صبح يکشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۰ به وقت ايران برگزار شد، "جدايی نادر از سيمين" به کارگردانی اصغر فرهادی جايزه بهترين فيلم بين‌المللی را دريافت کرد. "ملانکوليا" ساخته لارس فون ترير، "شرم" ساخته استيو مکوئين، "پسری با دوچرخه" ساخته برادران داردن و "تيراناسور" ساخته پدی کانسيدين از ديگر نامزدهای اين بخش بودند.

جدايی نادر از سيمين در هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسکار که برندگان آن صبح دوشنبه ۲۷ فوريه (هشتم اسفند ۱۳۹۰) معرفی می‌شوند، نامزد دو جايزه اسکار است

در بخش‌های اصلی، فيلم سياه و سفيد و صامت "هنرمند" ساخته ميشل هازاناويسيوس برنده جوايز اسپيريت بهترين فيلم بلند، کارگردان، فيلمبردار و بازيگر مرد شد.

جايزه اسپيريت بهترين فيلمنامه اول به ويل رايسر برای «۵۰/۵۰» رسيد.

جوايز اسپيريت از فيلم‌هايی تقدير می‌کند که خارج از سيستم استوديوهای بزرگ يا در بخش‌های ويژه درون استوديوها در آمريکا ساخته شده‌اند. اين جوايز فيلم‌هايی را مورد توجه قرار می‌دهد که با بودجه کمتر از ۲۰ ميليون دلار ساخته شده‌اند.

"جدايی نادر از سيمين" همچنين‌ در هشتاد و چهارمين دوره جوايز اسکار که برندگان آن صبح دوشنبه ۲۷ فوريه (هشتم اسفند ۱۳۹۰) معرفی می‌شوند، نامزد دو جايزه اسکار است.

در همين حال روز جمعه ۲۴ فوريه نيز آکادمی هنرها و فنون سينمايی فرانسه، جايزه بهترين فيلم خارجی سی و هفتمين دوره از جايزه‌های سزار را به جدايی نادر از سيمين دادند.

اصغر فرهادی، در بخش فيلم‌های خارجی آکادمی سزار، با فيلم‌های "قوی سياه" ساخته دارن آرونوفسکی، "گفتار پادشاه" تام هوپر، "راندن" نيکلاس ويندينگ رفن، "پسری با دوچرخه" برادران داردن، "آتش‌افروزان" دنی وينو و "ملانکوليا" از لارس فون ترير رقابت داشت.

موفق‌ترين فيلم تاريخ سينمای ايران و نيز پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينمای ايران در خارج از کشور از يک سال گذشته تاکنون جايزه‌های گلدن گلوب، خرس طلايی بهترين فيلم و دو جايزه خرس نقره‌ای بهترين بازيگر زن و بهترين بازيگر مرد برای مجموعه بازيگرانش از شصت‌ويکمين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم برلين، جايزه‌هايی از حلقه منتقدان لندن، ونکوور، لس آنجلس و نيويورک و جايزه بهترين فيلم خارجی چهل‌وهشتمين دوره انجمن فيلم سوئد را از آن خود کرده است.

سينمای ايران در سال جاری ۱۷۶ جايزه در خارج از ايران دريافت کرده که سهم "جدايی نادر از سيمين" به‌تنهايی ۵۶ جايزه بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    درود برايشان و تيمشان که با تمام محدويتها وضعيت بحرانی جامعه ايران را با تبحر به تصوير کشانده و با شايستگي جايزه اسکار رابردند ....