ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات - از میان آن‌ها: اعتصاب کارگران راه‌آهن ادامه دارد

در مرز تمرچین نیز کارکنان دست از کار کشیدند. سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی هم مقابل بانک مرکزی تجمع کردند. کارگران چوکاه سه ماه مزد معوق دارند. معلمان به حکم محمد حبیبی معترض شدند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که سه‌شنبه شانزدهم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

کارگران راه‌آهن به اعتصاب ادامه می‌دهند

کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن ایران برای نوزدهمین روز پیاپی اعتصاب کردند. اعتصاب سراسری کارگران راه‌آهن در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد و قراردادهای کاری موقت از ۲۹ تیر آغاز شده است.

اعتراض کارگران پیمانکاری راه‌آهن در ایستگاه قطار نیشابور، شنبه ششم مرداد

به گزارش منابع خبری مدیران شرکت راه‌آهن کارگران معترض را به «اخراج» و «تشکیل پرونده قضایی» تهدید کرده‌اند. با این حال تاکنون کارگران در بیش از ۲۳ ایستگاه  دست از کار کشیده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده‌اند.

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن سه‌شنبه ۱۶ مرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اعتراضات تا وقتی پاسخ نگیرد ادامه خواهد یافت».

شمار کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن هفت هزار تن اعلام شده است.

پرداخت بیمه درمانی، تسویه حساب کامل حقوق‌ها، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قراردادهای کاری دائم، داشتن حق تشکل، داشتن حق تجمع و برگزاری آن در هر زمان که کارگر برای طرح مشکلاتش نیاز دارد، متوقف شدن اخراج کارگران تحت عنوان تعدیلی و اعلام تاریخ دقیق پرداخت حقوق‌ها از جمله خواست‌های مطرح شده این کارگران است که در بیانیه شورای هماهنگی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

این شورا اعلام کرده که مسئولان تا به حال توجهی به خواسته‌های کارگران نداشته و از اعتراضات نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

اعتصاب کارگران گمرک تمرچین: ۱۹ ماه کار بدون دستمزد

کارگران و کارکنان گمرک تمرچین پیرانشهر واقع در آذربایجان غربی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد دست از کار کشیدند.

اعتصاب کارکنان مرز تمرچین

وب سایت کردی «هه‌نگاو» به نقل از یکی از کارگران گزارش کرد، مسئولان به خواسته معترضان توجهی نکرده و حراست گمرک تمامی کارکنان را «احضار و تهدید کرده است که در صورت ادامه اعتصاب با آنها برخورد جدی خواهد شد».

کارگران و کارکنان گمرک تمرچین (حاجی عمران) گفته‌اند که ۱۹ ماه دستمزد معوق دارند.

گمرک تمرچین مهر سال گذشته به دنبال افزایش اختلاف تهران و اربیل بر سر همه‌پرسی به صورت موقت تعطیل و در دی ماه همان سال بازگشایی شد.

اعتراض کارگران مجتمع صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا)  به سه ماه دستمزد معوق

کارگران کارخانه ایران چوکا از اردیبهشت تاکنون دستمزد نگرفته‌اند. پرداخت حق بیمه‌ کارگران نیز به تعویق افتاده است. کارخانه با کمتر از نیمی از ظرفیت تولید کار می‌کند و کارگران نگران امنیت شغلی خود و تعویق باز هم بیشتر دستمزدشان هستند. بحران نقدینگی روند تولید در کارخانه ایران چوکا را متوقف کرده بود. آبان سال ۹۵ تولید در کارخانه از سر گرفته شد اما پرداخت دستمزد و سایر مطالبات کارگران با تاخیر صورت می‌گرفت.

کارگران پس از بازگشایی کارخانه بارها در اعتراض به تعویق مزدها و عدم امنیت شغلی تجمع و اعتراض کردند. ۱۵ اردیبهشت سال جاری حدود هزار کارگر کارخانه در اعتراض به بیش از سه ماه تعویق دستمزد و حق بیمه و عدم امنیت شغلی تجمع اعتراضی به پا کردند. دوشنبه ۲۸ خرداد کارگران کارخانه چوکا اعتصاب را با خواست پرداخت مطالبات معوقه و در اعتراض به عدم امنیت شغلی از سر گرفتند. اعتصاب دو روزه آن‌ها بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۹ خرداد در پی پرداخت بخشی از مطالبات معوقه پایان یافت. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) درباره وضعیت فعلی تولید در کارخانه ایران چوکا نوشته در حالی که ظرفیت تولید کارخانه حدود ۷ هزار تن در ماه است میزان تولید آن ماهانه حدود دو تا سه هزار تن است.

این مجتمع در در سال ۷۴ به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و آستان قدس رضوی واگذار شده است.

سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی مقابل بانک مرکزی تجمع کردند

شماری از سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری مقابل بانک مرکزی تجمع کردند. معترضان که در محاصره پلیس قرار گرفته بودند، شعار دادند: پلیس «برو دزدو بگیر». آنها همچنین شعارهایی چون «هیهات من‌الذله»، «پول ما امانته، کار شما خیانته» سر دادند.

[video width="527" height="330" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/caspian_16-mordad.mp4"][/video]

اعتراض سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری از دو سال پیش شدت گرفت. مقام‌های بانک مرکزی مدعی شده‌اند که بیش از ۹۸ درصد از مطالبات سپرده‌گذاران پرداخت شده است.

بانک مرکزی ایران سال گذشته پس از افزایش اعتراضات سپرده‌گذاران موسسه‌های مالی و اعتباری، چندین موسسه را تعطیل و یا ادغام کرد. پس از این اقدام مسئولیت بازپرداخت مطالبات سپرده‌گذاران به بانک‌های دولتی و خصوصی واگذار شد. بر اساس اعلام بانک مرکزی، این بانک تا به حال بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی موسسه‌های مالی هزینه کرده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان خواستار آزادی محمد حبیبی شد

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار «آزادی بی قید و شرط» محمد حبیبی شد. حبیبی ۲۰ اردیبهشت ۹۶ به دنبال فراخوان تجمع معلمان بازداشت و پس از آن در زندان به سر می‌برد. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی این معلم و عضو کانون صنفی معلمان را به ۱۰ سال و نیم زندان، دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی، دو سال ممنوع‌الخروجی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

محمد حبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان این حکم را «میزان و سنجه مناسبی برای ارزیابی عدالت قضایی» خوانده و نوشته است: این حکم برای این صادر شده که «به جامعه هشدار دهد اگر کسی دنبال حق و عدالت باشد نصیبش زندان و شلاق است».

پیمانکار حق بیمه رانندگان اتوبوسرانی رشت را نمی‌پردازد

شرکت مهر گسترش تابناک، پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری و اتوبوسرانی رشت هشت ماه است که حق بیمه رانندگان قراردادی را پرداخت نکرده. یکی از رانندگان به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفته این شرکت با رانندگان قراردادهای یک ماه امضاء می‌کند، دستمزدها را با تاخیر می‌پردازد و حدود هشت ماه  حق بیمه اصلی رانندگان را پرداخت نکرده است.

پیمان پارسا، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت این مسئله را تائید کرده و گفته است جلسه‌ای با شرکت پیمانکار برای رسیدگی به این موضوع برگزار خواهد شد.

رانندگان قراردادی اتوبوسرانی رشت تابستان سال گذشته در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد، سنوات و دیگر مزایای کار توسط پیمانکار چند بار تجمع کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.