ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: کشاورزان چغندرکار، کارخانه آذرقند نقده را تعطیل کردند

کشاورزان چغندرکار کارخانه قند نقده را تعطیل کردند، کارگران راه‌آهن و رانندگان کامیون به اعتصاب ادامه دادند و کارگران شهرداری در لوشان، سردشت و طبس به تعویق مطالبات اعتراض کردند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که چهارشنبه هفدهم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

هفدهم مرداد - کشاورزان چغندرکار کارخانه آذر قند را بستند

کشاورزان چغندرکار کارخانه قند نقده را تعطیل کردند

کشاورزان چغندرکار روستاهای نقده روز جهارشنبه هفدهم مرداد در یک اقدام اعتراضی، کارخانه آذرقند نقده را تعطیل کردند و بر سر در کارخانه بنری با این مضمون نصب کردند:

«به دلیل پرداخت نکردن مطالبات چغندرکاران کارخانه آذرقند نقده در سال ۹۶، کارخانه تا زمان تعیین تکلیف مطالبات تعطیل خواهد شد و عواقب آن بر عهده مسئولین شهر نقده و مدیریت کارخانه است».

کشاورزان چغندرکار روستاهای نقده یک سال است محصول خود را به کارخانه قند تحویل داده‌اند، اما با وجود تجمع‌های اعتراضی مکرر، هنوز بهای آن را دریافت نکرده‌اند.

آن‌ها امروز پس از تجمع مقابل کارخانه، به درون کارخانه رفتند. در کلیپی که از تجمع اعتراضی کشاورزان منتشر شده، دیده می‌شود کشاورزان پس از گفت‌وگو با مسئولان کارخانه – که ظاهرا بدون نتیجه مانده است- خشمگین از ساختمان خارج می‌شوند.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/17-مرداد-کشاورزان-چغندرکار-نقده.mp4"][/video]

خبرگزاری دولتی ایلنا به نقل از سلمان قدرتی رییس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی تائید کرده است که مطالبات کشاورزان از سال زراعی ۹۶ هنوز پرداخت نشده است.

قدرتی گفته است کشاورزان هم‌اکنون بدهی‌های کلانی دارند «اما به‌نظر می‌آید هزینه امسال چغندرکاران هم داده نخواهد شد. متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست.»

گفته می‌شود این کارخانه که در چارچوب واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی به دو پاسدار بازنشسته وگذار شده، در آستانه تعطیلی قرار دارد.

ادامه اعتصاب کارگران راه‌آهن

اعتصاب کارگران راه‌آهن که بیش از سه هفته پیش با فراخوان شورای شورای هماهنگی کارگران و کارکنان خط و ابنیه فنی راه آهن اغاز شده امروز چهارشنبه هفدهم مرداد نیز ادامه داشت.

امروز کارگران اعتصابی حوزه ۴ در ناحیه شمال مانع حرکت قطار مشهد به ساری شدند و کارگران راه‌آهن رفسنجان خط آهن را مسدود کردند.

کارگران تراورس شمال شرق نیز که از ۳۱ تیر دست از کار کشیده‌اند، همچنان در اعتصاب به سر می‌برند.

هفدهم مرداد- کارگران مانع عبور قطار مشهد به ساری شدند.

پرداخت بیمه درمانی، تسویه حساب کامل حقوق‌ها، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قراردادهای کاری دائم، داشتن حق تشکل، داشتن حق تجمع و برگزاری آن در هر زمان که کارگر برای طرح مشکلاتش نیاز دارد، متوقف شدن اخراج کارگران تحت عنوان تعدیلی و اعلام تاریخ دقیق پرداخت حقوق‌ها از جمله خواست‌های مطرح شده این کارگران است که در بیانیه شورای هماهنگی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

کارگران − که ۴ ماه مزد معوقه دارند و بیش از یک سال است حق بیمه‌شان پرداخت نشده − گفته‌اند بیش از دو هفته است که در اثر اعتصاب کارگران، هیچ فعالیتی در بخش نگهداری راه‌ آهن صورت نگرفته اما هیچیک از مسئولان حتی یکبار هم حاضر به پیگیری مطالبات کارگران و پاسخگویی به آنان نشده است.

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن سه‌شنبه ۱۶ مرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اعتراضات تا وقتی پاسخ نگیرد ادامه خواهد یافت».

بعد از ظهر چهارشنبه منابع اطلاع رسانی کارگران و کارکنان خط و ابنیه فنی راه آهن اعلام کردند شرکت تراورس یک ماه از حقوق عقب‌افتاده کارگران را پرداخت کرده است.

تراورس یکی از سه پیمانکار عمده راه‌آهن سراسری است.

ادامه اعتصاب رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای

اعتصاب رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای که از اول مرداد آغاز شده چهارشنبه هفدهم مرداد ادامه یافت. تصاویری از اعتصاب رانندگان در بوکان و نهاوند در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/ادامه-اعتصاب-رانندگان-کامیون-بوکان-17-مرداد.mp4"][/video]

دومین دور اعتصاب رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده‌ای در اعتراض به کمی دستمزد، نابسامانی وضعیت بیمه رانندگان و گرانی قطعات یدکی و با خواست افزایش قیمت بار، افزایش مقرری بازنشستگی، بالا بردن سطح امنیت جاده‌ها، نظارت بر کار شرکت‌های حمل و نقل، کاهش کمیسیون باربری آغاز شد و به بیش از ۲۰۰ شهر گسترش یافت.

اعتراض کارگران شهرداری در لوشان، سردشت و طبس

کارگران شهرداری‌ها که اغلب با تعویق ماه‌ها دستمزد و حق بیمه روبرویند چهارشنبه هفدهم مرداد نیز در چند شهر اجتماع و اعتراض کردند.

کارگران شهرداری طبس-17 مرداد

کارگران شهرداری سردشت که چند ماه دستمزد و حق بیمه معوقه دراند چهارشنبه هفدهم مرداد برای چندمین بار دست از کار کشیدند و مقابل شهرداری تجمع کردند.

کارگران شهرداری لوشان واقع در استان گیلان که ۵ ماه دستمزد نگرفته‌اند گفته‌اند برای تامین معیشت خود با دشواری روبرویند. حدود ۸۰ کارگر این شهرداری که بیش از ۱۵ سال سابقه کار دارند، هنوز دستمزد اسفند سال ۹۶ را نیز بطور کامل دریافت نکرده‌اند و بارها مراجعه آنان به مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر بی‌نتیجه بوده است.

حدود ۲۰ کارگر اخراجی شهرداری طبس چهارشنبه هفدهم مرداد مجدا مقابل شهرداری تجمع کردند. این کارگران در خرداد سال جاری توسط پیمانکار اخراج شده‌اند.

فرماندار طبس در پاسخ اعتراض کارگران به اخراج مدعی شده است که به کارگران پیشنهاد کرده در یک معدن طبس مشغول به کار شوند اما کارگران امتناع کرده‌اند.

تجمع کارگران اخراجی کاشی گیلانا

حدود ۱۱۰ کارگر اخراجی کاشی گیلانا با تجمع مجدد مقابل این کارخانه به تعویق مطالبات خود اعتراض کردند.

هفدهم مرداد - تجمع کارگران اخراجی کاشی گیلانا

کارگران دو سال پیش با توقف تولید در کارخانه بیکار شده‌اند اما هنوز مطالباتشان پرداخت نشده است.

اعتصاب و تجمع رانندگان تاکسی در ابهر و بابل

چهارشنبه هفدهم مرداد بابل و ابهر شاهد اعتراض رانندگان تاکسی به وضعیت اقتصادی و کسادی کار بودند.

در بابل، رانندگان تاکسی‌های سنتی مقابل دفتر موقت تاکسی‌های سنپ این شهر تجمع کرده و مانع ورود و خروج کارکنان شدند.

فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ماه‌های اخیر به اعتراض و اعتصاب رانندگان تاکسی‌های سنتی در شهرهای مختلف انجامیده است. رانندگان تاکسی می‌گویند فعالیت تاکسی‌های اینترنتی کارشان را کساد و تامین معیشت‌شان را با دشواری مواجه کرده است.

خبرگزاری داشجویان ایران(ایسنا) در ارتباط با تجمع امروز رانندگان تاکسی مقابل دفتر اسنپ بابل به نقل از «حسین هزارجریبی» مدیر منطقه‌ای اسنپ نوشته است:

««فضا خطرناک شده است و کارکنان ما در دفتر هستند. بر اساس اطلاعی که به ما داده‌اند، ۳۰۰ تاکسی در این محل تجمع کرده‌اند که باعث ایجاد ترافیک سنگین در منطقه نیز شده است.»

هزارجریبی گفته است پلیس امنیت در محل تجمع رانندگان تاکسی حضور دارد.

چهارشنبه هفدهم مرداد رانندگان تاکسی در ابهر نیز در اعتراض به پائین بودن کرایه و گرانی لوازم یدکی تجمع اعتراضی برپا کردند.

تجمع کارگران کارخانه ماوی در اعتراض به توقف تولید

۱۷ مرداد- شرکت ماوی در ماکو

گروهی از کارگران کارخانه ماوی واقع در شهر ماکو چهارشنبه هفدهم مرداد مقابل ساختمان کارخانه تجمع کردند. علت تجمع کارگران تعطیلی طولانی‌مدت کارخانه و بی‌توجهی مسئولان به وضع کارگران عنوان شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.