ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اعتصاب در بازار کفاشان تهران

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

اعتصاب در بازار تهران ــ شنبه ۲۰ مرداد

▪️اعتصاب در بازار کفاشان تهران

ویدئوهای ارسال‌شده در شبکه‌های اجتماعی از اعتصاب بازاریان تهران در بازار کفش‌فروشان و کوچه منوچهرخانی حکایت دارند.

دور جدید اعتصاب بخشی از بازار تهران که تا لحظه تنظیم این گزارش کفش‌فروشان و شماری از پارچه‌فروشان را در بر می‌گیرد، بعدازظهر شنبه ۲۰ مرداد آغاز شده است.

کفش‌فروشان و تولیدکنندگان کفش با تعطیلی مغازه‌ها و سردادن شعار به گرانی و نبود مواد اولیه برای تولید کفش معترضند. این کفاشان در کوچه سیدولی شعار می‌دادند: «مرگ بر گرانی!/بازاری باغیرت حمایت حمایت». آنها از دیگر همکاران و معترضان خواسته‌اند تا به تجمع آنها بپیوندند.

در پاساژ موسوی کوچه سیدولی نیز کفش‌فروشان مغازه‌ها را تعطیل کرده‌اند.

در بازار کوچه منوچهرخانی نیز که به خاطر مغازه‌های فلافل‌فروشی‌اش مشهور است، اعتصاب رخ داده.

بنا به گزارش‌ها، مأموران امنیتی با حضور در بازار به دنبال جلوگیری از گسترش اعتراضات هستند.

بازار تهران ۲۲ اردیبهشت امسال نیز وارد اعتصاب شد. اعتصاب بازار چند روز طول کشید و بازاریان چند شهر دیگر نیز به آن پیوستند.

اعتصاب بازار تهران در مهر ۸۷ نیز از صنف کفاشان و فروشندگان پوشاک آغاز شد و سپس گسترش یافت. اعتراض بازاریان در آن زمان به قانون مالیات بر ارزش افزوده بود.

▪️تجمع طلاب محافظه‌کار  «اعدام‌خواه» در مدرسه مروی تهران

شماری از طلاب معترض نیز با شعار «روحانیت صدای مردم» در محل مدرسه علمیه مروی تهران اعتراض کرده‌اند.

معترضان پلاکاردهایی با شعارهای «عدالت‌خواهی» و «مردم از دستگاه قضائی شکایت دارند» و «مدیران فاسد باید مجازات شوند» در دست داشتند. مواضع نوشته‌شده روی پلاکاردها شبیه به فراخوان علمای حکومتی حوزه برای اعدام اخلال‌گران اقتصادی بود.

طلابی که خود را حامی رهبری و پشتیبان نظام خوانده‌اند، در حالی اعتراض کرده‌اند که بودجه حوزه‌های علمیه در شرایط بحران اقتصادی به یکی از بحث‌های جنجالی تبدیل شده است.

▪️اعتراض شبانه سهامداران مالباخته پدیده شاندیز

سهامداران مالباخته پدیده شاندیز جمعه‌شب ۱۹ مرداد ساعت ۲۱:۳۰ (به وقت محلی) در برابر ورودی این شرکت تجمع کردند. زنان و مردان معترض خواهان استعفاء مدیریت شرکت و استانداری خراسان بودند. آنها می‌گویند که از بلاتکلیفی و شنیدن وعده‌هایی که به آنها عمل نمی‌شود، دیگر خسته‌اند.

پدیده شاندیز یکی از طرح‌های عمرانی بزرگ زمان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین در شهر مشهد بود. اما این طرح عمرانی که در ابتدا با سرعتی فوق‌العاده پیش رفت،‌ اکنون چهارمین سال بلاتکلیفی را از سر می‌گذراند.

سهامداران پدیده بارها دست به اعتراض زده‌اند و حتی دی ۹۴ در اعتراض در برابر ورودی مجلس شورای اسلامی در تهران با حضور گسترده پلیس ضدشورش مواجه شدند. دو سال پیش گفته شده بود که بدهی‌های این شرکت به سهامداران مالباخته ۸۴۰۰میلیارد تومان است.

▪️خودکشی دوباره در پل چمران اصفهان

پل چمران اصفهان شب گذشته، جمعه ۱۹ مرداد شاهد یک خودکشی دیگر بود. بنا به ویدئوی پخش‌شده در شبکه‌های اجتماعی، این بار مردی ۲۵ ساله خود را از روی پل به پایین در قسمت ریل مترو پرتاب کرده است.

خبر خودکشی از این پل بارها تا کنون منتشر شده است. مردی ۲۷ ساله اوایل همین ماه، دوم مرداد به شکل مشابهی خودکشی کرد. پیش از آن نیز خودکشی دو دختر نوجوان از این پل خبرساز شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.