ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات - از میان آن‌ها: تجمع دانشجویان در اعتراض به حذف سهمیه ارزی

نیشکر هفت‌تپه بار دیگر شاهد اعتصاب بود، رانندگان کامیون نیز وارد چهارمین هفته اعتصاب شدند. بازنشستگان فرنخ و نازنخ هم مقابل استانداری تجمع کردند. در تهران هم حذف ارز دانشجویی اعتراض شماری را به دنبال داشت. خبر دیگر: بازار کفش تهران تعطیل شد.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه بیست و یکم مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

بازنشستگان نازنخ و فرنخ مقابل استانداری قزوین تجمع کردند

جمعی از بازنشستگان کارخانه‌ ریسندگی نازنخ و فرنخ در اعتراض به عدم پرداخت حق سنوات و مطالبات خود مقابل استانداری قزوین تجمع کردند. شمار کارگران بازنشسته این کارخانه ۵۰۰ تن اعلام شده که نزدیک به یک دهه پیش بازنشسته شده‌اند اما هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

کارگران بازنشسته نارنخ و فرنخ قزوین مقابل استانداری تجمع کردند.

کارخانه نازنخ و فرنخ در قزوین دهه ۸۰ خورشیدی به بخش خصوصی واگذار شد و پس از آن مالکان شرکت کارگران را اخراج و یا بازخرید کردند.

علی موسوی فرماندار قزوین تیر امسال پس از تجمع کارگران نازنخ و فرنخ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق، گفت که «مالک شرکت در خارج از ایران زندگی می‌کند». به گفته او نماینده مالک شرکت اعلام کرده «با فروش زمین مطالبات کارگران و بازنشستگان پرداخت خواهد شد».

موسوی با بیان اینکه به کارفرما برای پرداخت مطالبات ۱۰ روز فرصت داده شده، گفته بود که در صورت عدم پرداخت مطالبات فرمانداری از طریق دادگستری برای دریافت حق کارگران اقدام خواهد کرد.

بازار کفش تهران برای دومین روز پیاپی تعطیل شد

در ادامه اعتراض بازاریان به رکود و گرانی، بخشی از بازار کفش تهران یکشنبه ۲۱ مرداد برای دومین روز پیاپی تعطیل شد. در ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی معترضان شعار می‌دهند: «مرگ بر گرانی» و «مرگ بر دیکتاتور».

همزمان با این اقدام بازاریان، حضور ماموران امنیتی و لباس شخصی در بازار «گسترده» گزارش می‌شود. بازار کفاشان تهران روز شنبه نیز در اعتراض به وضعیت اقتصادی تعطیل شد.

کارگران واحد خوراک‌دام نیشکر هفت‌تپه مانع ورود ماشین‌های حامل بار به داخل کارخانه شدند

در ادامه اعتراض و اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه یکشنبه ۲۱ مرداد کارگران واحد تاکستان و خوراک دام این مجتمع صنعتی دست به اعتصاب زدند.

این کارگران که خواستار پرداخت معوقات مزدی خود هستند، مقابل در ورودی مجتمع تجمع کرده و مانع ورود خودروها به داخل این مجتمع شدند. اتحادیه آزاد کارگران ایران پیامی منسوب به کارگران اعتصابی را منتشر کرد که در آن به مالکان نیشکر هفت‌تپه هشدار داده شده «کارگران دیگر در مقابل ظلم سکوت نخواهند کرد» و «متحد و یکپارچه و دست در دست هم خواستار تحقق خواسته‌های قانونی خود خواهند بود».

تجمع دانشجویان در اعتراض به حذف سهمیه ارزی

بخشنامه ارزی بانک مرکزی اعتراض‌ بسیاری را برانگیخته است: گروه‌هایی که تا به حال می‌توانستند از ارز با نرخ دولتی بهره بگیرند و حالا با بحران ارزی و بخشنامه جدید باید برای هر یک دلار بیش از دو برابر نرخ ارز دولتی را بپردازند: از جمله این گروه‌ها دانشجویان ایرانی در خارج از ایران که تا به حال سهمیه ارز با نرخ مرجع داشتند و حالا با بخشنامه بانک مرکزی باید سراغ بازار آزاد بروند.

جمعی از دانشجویان خارج از کشور در اعتراض به حذف ارز دانشجویی مقابل بانک مرکزی تجمع کردند.

جمعی از این دانشجویان و خانواده‌هایشان یک روز پس از انتشار بخشنامه بانک مرکزی تکاپو برای برقراری دوباره سهمیه ارزی را شروع کردند. ابتدا در فضای مجازی دیگران را به همراهی خواندند. یک نامه سرگشاده به مسئولان کشور نوشتند و همانجا اعلام کردند که از طرق قانونی اعتراض‌ را تا برقراری دوباره سهمیه ارزی ادامه می‌دهند.

ظهر امروز شماری از دانشجویان و یا متقاضیان تحصیل در خارج از ایران مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کردند و خواستار اصلاح بخشنامه شدند. مقام‌های وزارت علوم و بانک مرکزی تا به حال نسبت به اعتراض متقاضیان سهمه ارز دانشجویی واکنشی نشان نداده‌اند.

دانشجویانی که امروز مقابل بانک مرکزی جمع شدند، اعلام کرده‌اند که دوشنبه بیست و دوم مرداد دوباره در همانجا این اقدام اعتراضی را تکرار خواهند کرد.

بانک مرکزی ایران روز گذشته اعلام کرده که سهمیه ارز دانشجویی با نرخ دولتی تا پایان شهریور امسال برقرار است.

آغاز چهارمین هفته اعتصاب رانندگان کامیون  در همدان

رانندگان کامیون همدان چهارمین هفته اعتصاب را آغاز کردند. اعتصاب رانندگان کامیون و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در ایران از یکم مرداد در اعتراض به عدم برآورده‌شدن مطالبات رانندگان آغاز شد.

رانندگان کامیون در ایران خرداد امسال در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه سهم دولت، عوارض باربری و جاده‌ای، افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی، حق کمیسیون شرکت‌های باربری اعتصاب سراسری کردند. به دنبال این اقدام مجلس یک کمیسیون ویژه برای پیگیری مطالبات رانندگان جاده‌ای تشکیل داد، اما به گفته رانندگان هیچ یک از وعده‌های مسئولان تا به حال تحقق نیافته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.