ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض صنف کفاشان به مشهد رسید

پس از بروز بحران ارزی، تولیدکنندگان کفش با کمبود و گرانی مواد اولیه از جمله چسب کفاشی رویارو هستند. قیمت هر حلب ۱۸ کیلویی چسب کفش از ۱۱۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزارتومان افزایش یافته است.

شماری از کفاشان در مشهد دوشنبه ۲۲ مرداد در اعتراض به گرانی و کمبود مواد اولیه به خیابان آمدند.

اعتراض صنف تولیدکنندگان کفش در مشهد، دوشنبه ۲۲ مرداد

این معترضان که به گزارش کانال خبری «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، شماری از کارگران و صاحبان تولیدی‌های کفش مشهد بودند، در حضور نیروهای امنیتی شعار می‌دادند: «ما اعتراض داریم، به ما نیاز دارید.»

ویدئویی از این اعتراضات:

پس از بروز بحران اقتصادی و گران‌شدن نرخ ارز، تولیدکنندگان کفش با کمبود مواد اولیه از جمله چسب کفاشی رویارو هستند. بر اساس سیاست‌های ارزی دولت، ارز رسمی ۴۴۰۰ تومانی تنها به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

خبرگزاری «فارس»، نزدیک به سپاه پاسداران یکشنبه به نقل از اتحادیه کفش دست‌دوز تهران گزارش داد که قیمت هر حلب ۱۸ کیلویی چسب کفش از ۱۱۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزارتومان افزایش یافته است.

کفاشان معترض در مرکز استان خراسان رضوی خواستار حضور مسئولان استانی برای پاسخگویی شدند.

ویدئوی دیگری از اعتراض‌های مشهد:

پیش از این، کفاشان در تهران دور روز متوالی دست به اعتصاب زده‌بودند. اعتراض تولیدکنندگان و فروشندگان کفش شنبه ۲۰ مرداد از کوچه سیدولی در بازار تهران آغاز شد. آنها نیز به گرانی و کمبود مواد اولیه معترض هستند.

صادق نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) یکشنبه در گفتگو با فارس درباره عدم حل مشکلات تولیدکنندگان کفش گفت که کفش‌فروشان و نه تولیدکنندگان کفش در حال اعتراض هستند. او مدعی شد که «مشکل فروشندگان گرانی است و می‌گویند مزد کارگر و مواد اولیه گران است.»

به ادعای نجفی، وزارت صمت به تولید‌کنندگان کفش زمین و تسهیلات می‌دهد و برای صادرات محصولاتشان به آنها کمک می‌کند. او گفت که «در حال حاضر این کمک‌ها و تسهیلات به تولید‌کنندگان سه استان تبریز، تهران و مشهد در حال انجام است.»

او دلیل افزایش قیمت چسب کفش را احتکار این محصول خواند و گفت وزارت صمت به تنهایی از پس مقابله با محتکران برنمی‌آید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.