ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شاهد عینی: تلفات غزنی بیش از آن است که گزارش می‌شود

اهالی غزنی به کمک نیاز دارند. طالبان مردم فراری را در جاده‌های بیرون شهر هدف قرار می‌دهند. گزارشی از غزنی و مردمان وحشت‌زده آن.

درگیری که در غزنی بین نیروهای امنیتی و گروه طالبان صورت گرفت تلفات و خسارات زیادی داده که آمار دقیق آن را نه دولت افغانستان اعلام کرده است و نه دیگر سازمان‌های بین‌المللی. به گفته شاهدان تلفات جانی و خسارات مردم محلی بیش از آن است که در گزارش‌ها بازتاب می یابد.

یاسان یاسان دو روز پیش خود را به کابل رسانده و از دیده و شنیده‌هایش با زمانه گفت‌وگو کرد

گذشته از این که در دو روز اول درگیری اجساد کشته‌شدگان در خیابان‌ها مانده بود و فرصت و امکان جمع کردن آنها وجود نداشت، ساکنانی که شهر را ترک کرده بودند در جاده‌های بین شهری هدف شلیک طالبان از کمین‌های جاده‌ای می‌شدند.

یاسان یاسان، روزنامه‌نگار و دانشجوی پزشکی مقیم غزنی از دیده و مشاهده‌های خود با رادیو زمانه صحبت کرد و گفت هیچ کمکی تا حال به مردم غزنی صورت نگرفته است و فضای وحشت و نگرانی در شهر حکم‌فرماست.

بانو یاسان می‌گوید که دو روز پیش وقتی شهر غزنی را ترک می‌کرده شاهد برخوردهای شدید طالبان با مردم فراری شده است. او و دیگر شاهدان می‌گویند طالبان کارمندان دولتی را با خود می‌بردند و بقیه مردم را هدف گلوله قرار می‌دادند. بسیاری که موفق شده اند شهر را ترک کنند از جاده‌های فرعی عبور کرده اند و خود را به شهر کابل و دیگر شهرهای اطراف غزنی رسانده اند.

بسیاری از این فراریان با وجود این که خود را به مناطق امن رسانده اند، سرپناه ندارند و به خانه‌های دوست و آشنا و اقوام خود پناه برده اند و بسیاری نیز سرگردان اند.

بانو یاسان می‌گوید مردم غزنی کمک می‌خواهند و مواد غذایی و سرپناه که تا حال متاسفانه نه از جانب دولت و نه از جانب سازمان‌های خارجی به این مردم کمکی صورت نگرفته است. تمام فروشگاههای مواد غذایی در نتیجه حمله‌های چند روز گذشته از بین رفته یا بسته شده و مردم جایی برای تهیه غذا ندارند.

به گفت‌وگوی با یاسان یاسان در اینجا می‌توانید گوش بدهید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حیدر علی بنائیان جهرمی

    اطلاع کمی دارم که صاحب نظران واهل فن وجامعه شناسان در رابطه با چرائی وچگونگی سرباز گیری گروههائی نظیر طالبان ؛ القاعده؛ داعش وسایر سازمانهای آدمکش وایجادکننده دهشت و وحشت در جهان ، تحقیق وتفحص علمی ودقیق کرده باشند .خیلی دلم میخواهد بدانم که هزینه های مالی این گروهها از کجا واز چه راههائی وتوسط چه کسانی تامین میشود . چرا وبه چه دلیل محل بروز وحضور این تشکیلات وگروهها در منتطقه وکشورهای اکثریت مسلمان نشین است ؟آنچه میدانم اکثریت قریب به اتفاق عوامل اجرائی وفرماندهان این گروهها مسلمان هستند آیا واقعا چنین است؟ واگر جواب مثبت است دلیل آن چیست؟