ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل فاجعه‌بار هند: شمار قربانیان به ۳۲۴ نفر رسید

شرایط آب و هوایی ایالت کرالای هند دستخوش تغییراتی جدی شده است. راه‌ها ویران شده‌اند، شبکه خطوط تلفن همراه از کار افتاده‌اند، فرودگاه بین المللی تعطیل‌اند.

سیل ویرانگر در ایالت کرالای هند ۲۲۰ هزار نفر را بی‌خانمان کرد و هزاران نفر را در این ایالت حنوبی گیر انداخت.

مقامات رسمی در خصوص باران های سیل آسای بیشتر و تندبادها در روزهای آینده هشدار می‌دهند

از شنبه ۲۷ مرداد فشار برای نجات هزاران نفری که متعاقب این سیل ویران گر در ایالت جنوبی کرالا گیر افتاده‌اند افزایش یافته است. این سیل که بدترین فاجعه قرن در این منطقه به شمار می آید تاکنون بیش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشته است.

مقامات رسمی در خصوص باران های سیل آسای بیشتر و تندبادها در روزهای آینده هشدار می‌دهند. در همان حال صدها نفر از نیروهای محلی و ماهیگیران به کمک  بالگرد و قایق از روی ناچاری عملیات نجات را در این ایالت جنوبی آغاز کرده‌اند.

ایالت کرالای هند که در بین توریست های بین المللی به دلیل تپه ها و سواحل گرمسیری خود معروف است، امسال تحت حمله باران های موسمی قرار گرفته است.

پینارای ویجایان، سر وزیر ایالت کرالای در توییتی گفته است که این ایالت «با بدترین سیل ۱۰۰ سال اخیر مواجه است، سیلی که دست کم ۳۲۴ نفر کشته برجای گذاشته است.

راه‌ها ویران شده‌اند، شبکه خطوط تلفن همراه از کار افتاده‌اند، فرودگاه بین المللی تعطیل شده و بیش از ۲۲۰۰۰۰ نفر از مردم پس از این باران سیل آسای نه روز اخیر بیخانمان شده‌اند.»

پیش بینی می‌شود که شمار قربانیان افزایش یابد. بسیاری از مردم در رانش های زمین که پس از این سیل روی داد مدفون شده‌اند.

ویجایان گفته است که ایالت کرالای در حال از سر گذراندن مرگبارترین بحران خود است، به نحوی که در ۱۲ ناحیه از ۱۴ ناحیه هشدار سیل در بالاترین حد خود وجود دارد. او به خبرنگاران گفته است: «ما شاهد چیزی هستیم که تاکنون در تاریخ کرالای سابقه نداشته است.»

نخست وزیر هند، نارندرا مودی در سفر خود به کرالای در شب گذشته گفت: «باید بتوان درباره وضعیت کنونی این منطقه سیل زده به درستی فکر کرد تا بتوان بر آن اساس تصمیمی درست گرفت.»

ایالت کرالا به سبب چایی کاری، نواحی ساحلی و مرداب های آن مشهور است. این ایالت اغلب طی دوره باران های موسمی سالانه پرآب می‌شود. اما امسال باران های سیل آسا دست کم ۲۰۰۰۰ خانه را در جریان خود فروکشید و مردم را مجبور کرد تا در ۱۵۰۰ کمپ نجات اقامت کنند.

وزیر کشور هند اعلام کرد که میزان قربانیان رویدادهای کرالا در فصل باران های موسمی گذشته بیش از ۹۰۰ نفر گزارش شده که این تعداد نتیجه رانش زمین، سیل، و باران بوده است.

ماموران نجات و اعضای نیروهای مسلح هند با تجهیزاتی مثل کشتی و هواپیما در سرتاسر ایالت مستقر شده‌اند تا از آن طریق جان هزاران نفری را که هنوز خطر تهدیدشان می‌کند نجات دهند. بسیاری از مردم بر روی سقف خانه های خود برای بالگردها سیگنال می‌فرستند تا بدینوسیله از این مهلکه نجات پیدا کنند.

منابع رسمی می گویند که حدود ۶۰۰۰ مایل (۱۰۰۰۰ کیلومتر) از راه‌ها به دلیل لرزش زمین مدفون شده یا زیر آب رفته است. همچنین فرودگاه بین المللی کوچین تا ۲۶ آگوست بسته خواهد بود.

شبکه های ارتباطی از کار افتاده‌اند و از این رو هماهنگی عملیات نجات دشوارتر شده است. ساکنان این ایالت از شبکه های اجتماعی برای ارسال درخواست کمک استفاده می‌کنند، و در مواقعی برخی از آنها مختصات جی پی اس خود را برای گرفتن کمک از گروه‌های نجات می‌فرستند.

آجو وارگس در یک پست فیس بوکی گفت که «خانواده ما و خانواده های همسایه در مهلکه سیل در پانداناد در آلاپوزا گیر افتاده‌اند. ما نه آب داریم و نه غذا. از بعد از ظهر قادر به برقراری ارتباط نیستیم. تلفنهای همراه خاموش اند و در دسترس نیستند... لطفا به ما کمک کنید..هیچ گروه نجاتی در این اطراف نیست.»

یک مرد دیگر در شهر مرکزی شنگانور ویدیو از خود منتشر کرده در حالی که تا گردن در خانه خود در آب فرو رفته است. «به نظر می رسد که آب به طبقه دوم می رسد. امیدوارم که شما این ویدیو را ببینید. لطفا برای ما دعا کنید.»

تا روز جمعه هنوز سرنوشت این مرد نامعلوم است. توماس ایزاک، وزیر مالی ایالت، در بعد از ظهر توییت کرد که آخرین راه به شنگانور جلو چشمان او نابود شده و ارتباط شهر با مناطق اطراف آن قطع شده است.

آب بخش هایی از کوچین، پایتخت تجاری این ایالت را فرا گرفته، و کماکان در حال بالا آمدن در برخی از مناطق آن در روز جمعه است، به نحوی که ساکنان شهر مجبور به تخلیه آن شده‌اند.

دانشمندان هواشناسی گفته‌اند که میزان بارندگی در کرالا به شکل میانگین ۳۷ درصد بیش از میزان متوسط بارندگی معمول بوده است. نواحی‌ای مثل ایدوکی که بیش از همه تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند ۸۳.۵ درصد بیش از حد معمول بارندگی داشته اند. بیش از ۸۰ سد در سرتاسر این ایالت دریچه های خود را باز کرده‌اند تا از این طریق بحران را کاهش دهند.

منبع: گاردین

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.