ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات_ از میان آن‌ها: اقدام به خودسوزی کارگران اخراجی نیشکر هفت‌تپه در دومین روز اعتصاب

معلمان و دانشجویان مقابل مجلس، وزارت بهداشت و سفارت ایتالیا تجمع و کارگران اخراجی نیشکر هفت‌تپه اقدام به خودسوزی کردند. از دیگر خبرها: اعتراض کارگران «ایرکست شاونبرگ» و کارآموزان شرکت نفت.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

عکس- اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه ۱۴ مرداد ۹۷

دومین روز اعتصاب نیشکر هفت تپه: کارگران اخراجی اقدام به خودسوزی کردند

همزمان با دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه پلیس یگان ویژه شوش پنج تن از کارگران معترض را بازداشت کرد. منابع خبری گزارش کردند برای کارگران بازداشت شده پرونده قضایی با اتهام «اخلال در نظم» تشکیل و به صورت آزاد موقت شده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران گزارش کرد: در دومین روز اعتصاب کارگران تعدادی از کارگران اخراجی کارخانه خوراک دام که در ۲۸ تیر ماه سالجاری همراه با حدود ۳۰ تن  دیگر اخراج شده بودند، به این واحد تولیدی مراجعه و خواستار بازگشت به کار شدند. این خواسته منجر به درگیری لفظی میان کارگران اخراجی و مدیر مجتمع – غفاری- شده و به دنبال آن کارگران اخراجی با ریختن بنزین بر روی خود اقدام به خودسوزی می‌کنند.

این گزارش می‎افزاید: کارگران مانع از خودسوزی همکاران خود شدند و در حالیکه مشغول درمان آنها بودند، یگان‌های ویژه پلیس به درخواست غفاری مدیر مجتمع با گاز اشک‌آور و باتوم به کارگران حمله و پنج تن از آنان را دستگیر کردند.

در خبر دیگری اتحادیه آزاد کارگران ایران اسناد واگذاری واحد «خوراک دام» این مجتمع به شرکت «سرزمین مهر و ماه» منتشر کرد. این گزارش مدعی شده که این شرکت به فرزندان مدیران فعلی نیشکر هفت‌تپه تعلق دارد.

اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران هفت‌تپه شنبه ۲۷ مرداد واگذاری زمین‌های هفت‌تپه به بخش خصوصی را «خط قرمز» کارگران عنوان کرده بود.

بازنشستگان نیشکر هفت‌تپه در ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند

در خبر دیگری، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) از تجمع شماری از بازنشستگان نیشکر در ساختمان فرمانداری شوش خبر داد.

شمار حاضران در این تجمع «حدود ۱۰۰ تن» از کارگران بازنشسته گزارش شده که خواستار «پرداخت حق سنوات» خود شده‌اند. به گفته کارگران بازنشسته، عدم پرداخت حق بیمه بازنشستگی آنان از سوی کارفرما، بازنشستگی بیش از ۳۴۰ کارگر را با مشکل روبرو کرده است.

عدنان غزی فرماندار شوش به کارگران بازنشسته قول داده که مشکلات آنان را پیگیری کند و دو روز بعد- سه‌شنبه ۳۰ مرداد- نتیجه پیگیری‌هایش را به سه تن از نمایندگان بازنشستگان نیشکر هفت‌تپه اطلاع دهد.

معلمان خرید خدمات در اعتراض به تبعیض مقابل مجلس تجمع کردند

شماری از معلمان خرید خدمتی برای چندمین بار مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این معلمان که به صورت پیمانی و از طریق شرکت‌های تامین نیروی انسانی با وزارت آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، از هفت سال پیش خواستار تعیین وضعیت خود شده‌اند.

تجمع معلمان خرید خدمات یزد، ۲ بهمن ۱۳۹۶ - عکس- آرشیو

معلمان معترض در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی گفته‌اند که چهار ماه دستمزد دریافت نکرده‌‌اند. این معلمان همچنین از مزایایی چون سختی کار و فوق‌العاده شغلی محروم هستند.

خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، به نقل از معترضان گزارش کرده است: قانونِ کار یکسان-مزد یکسان که یکی از مولفه‌های اصلی عدالت شغلی‌ست، برای معلمان خرید خدمتی اجرایی نمی‌شود و دستمزد این معلمان بسیار کمتر از معلمان رسمی است و از خدمات بیمه‌ای کامل برخوردار نیستند.

معلمان خرید خدمتی از مجلس خواسته‌اند «برای تعین تکلیف آنان کاری انجام دهد».

فروردین امسال نیز معلمان خرید خدمتی در شهرهای مختلف ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند. مسئولان وزارت آموزش و پرورش که پیشتر حل مشکلات استخدامی این گروه از معلمان را وعده کرده بودند، به رغم کاهش تعداد معلمان حاضر به استخدام معلمان خرید خدمتی نیستند.

تجمع دانشجویان در اعتراض به کاهش ظرفیت رشته‌های ارشد علوم پزشکی

دانشجویان معترض به کاهش ظرفیت رشته‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در دفترچه کنکور ارشد مقابل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجمع کردند.

تجمع دانشجویان علوم پزشکی مقابل وزارت بهداشت و درمان ۲۸ مرداد ۹۷

خبرگزاری دانشگاه آزاد ایران، آنا گزارش کرد: این دانشجویان خواستار افزایش ظرفیت رشته‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی شدند.

پیشتر نیز ۱۱۰۰ دانشجوی علوم پزشکی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار بازنگری در ظرفیت دانشگاه‌ها، بازگرداندن کد و رشته‌های حذف شده و تامین امکانات خوابگاهی برای دانشجویان غیربومی شده بودند.

تجمع کارکنان شرکت «ایرکست شاونبرگ» در اعتراض به چهار ماه دستمزد معوق

شماری از کارکنان و کارگران شرکت طراحی و ساخت و نصب سازه‌های فولادی «ایرکست شاونبرگ» شنبه ۲۷ مرداد در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدهایشان مقابل اداره کار ماهشهر تجمع کردند.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا، شمار معترضان را ۵۰ تن گزارش کرده که «خواستار پرداخت چهار ماه حقوق معوق خود شدند».

«ایرکست شاونبرگ» یکی از شرکت‌های خصوصی ساخت و نصب سازه‌های فولادی در صنایع نفت و پتروشیمی به شمار می‌رود که در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر فعالیت می‌کند. شمار کارکنان و کارگران این شرکت ۱۵۰ تن اعلام شده که همگی آنان با قرارداد موقت اشتغال دارند.

محمدرضا مطیری رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر «مشکلات اقتصادی» را دلیل تاخیر در پرداخت دستمزد کارکنان ایرکست شاونبرگ اعلام کرده و گفته است: «چهار ماه دستمزد معوق کارکنان ظرف دو هفته آینده به طور کامل پرداخت می شود.»

کارآموزان شرکت نفت مقابل دفتر نماینده مجلس تجمع کردند

گروهی از کارآموزان شرکت نفت در دشت‌آزادگان شنبه ۲۷ مرداد مقابل دفتر نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارآموزان گفته‌اند که پس از دو سال کارآموزی هنوز بیکار‌ند و جذب نشده‌اند.

یکی از معترضان گفته مدیران شرکت افراد دیگری را بدون اینکه دروه کارآموزی گذرانده باشند، استخدام کرده‌اند.

معترضان از نماینده دشت‌آزادگان در مجلس خواسته‌اند که در باره عدم اشتغال آنها پس از دو سال کارآموزی «شفاف‌» پاسخ بدهد.

تجمع دانشجویان مقابل سفارت ایتالیا در تهران

شماری از دانشجویان ایرانی شاغل در دانشگاه‌های ایتالیا مقابل ساختمان سفارت این کشور در تهران تجمع کردند. این دانشجویان «مشکلات روادید» و «برخورد بد کارکنان سفارت» را علت این تجمع اعلام کرده‌اند.

تجمع دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های ایتالیا مقابل سفارت این کشور در تهران-۲۸ مرداد ۹۷

این دانشجویان با اشاره به تعداد بسیار کم کارمندان سفارت ایتالیا و وقت‌دهی نامناسب این سفارتخانه به متقاضیان روادید، خواستار اصلاح وضع موجود برای بازگشت به دانشگاه و ثبت‌نام به موقع دانشجویان جدید ایرانی شدند.

توضیح: در گزارش اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه سندیکاری کارگران هفت‌تپه منبع انتشار اسناد واگذاری واحد خوراک دام این مجتمع به شرکت «سرزمین مهر و ماه» ذکر شده که منبع درست اتحادیه آزاد کارگران است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    اردوی کار: تجمع کارگران شرکت گروه ملی فولاد اهواز درب سرپرستی بانک ملی خوزستان بدلیل پرداخت نکردن چهار ماه حقوق معوقه. دوشنبه 29 مرداد ---------------------- ثبات اقتصادی فقط این تصویر: افزایش ۵۴۰هزار تومنی قیمت دارو فقط در یک روز! -------------------- تجمع اعتراضی مالباختگان موسسه کاسپین مقابل بانک مرکزی در تهران با شعار: « ملت شده آواره،تسویه حساب شعاره» / ۲۹مرداد -درد دل پدر کارگر راه آهن در ناحیه جنوبشرق راهدان آقایون مسئولین بچه های ما ۳روزاست در حال خوردن نان خشک و آب هستند و غرور من اجازه نمیدهد در غیراینصورت گریه میکردم شرم بر شما -------- سخنرانی میثم آل مهدی، کارگر گروه ملی فولاد اهواز درباره ضرورت شوراهای مستقل کارگری، امروز، ۲۹ مرداد، اولین روز تجمع مقابل سرپرستی بانک ملی اهواز ------------------- برای تهیه کتب درسی سال 98 کاغذ کافی نیست. اردوی کار: سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، با بیان اینکه این وزارتخانه برای تامین کتب درسی دانش آموزان سالانه به 55 تن کاغذ نیاز دارد، گفت: برای چاپ کتاب های درسی مهر ماه سال 97 مشکل کمبود کاغذ نداشتیم ولی برای مهر ماه سال 98 کاغذ کافی نداریم و تنها 70 درصد از کاغذ آماده است.

  • کارگر

    سومین روز اعتصاب هفت تپه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه امروز دوشنبه ۲۹مرداد سومین روز خود را شروع کرد. همچون دو روز گذشته تمامی بخشهای نیشکر هفت تپه حضور دارند. تا کنون هیچ جوابی از طرف کارفرما به کارگران داده نشده است. تجمع کارگران امروز روبروی درب حراست شرکت شکل گرفته است.

  • کارگر

    در ساعت ۱۱ صبح امروز یکشنبه ۲۸مرداد ۹۷ مأموران یکان ویژه ضدشورش شهر شوش به محل تجمع کارگران نیشکر هفت تپه حمله کرده و با شلیک گاز اشک‌آور و باتون و گاز فلفل و پنجه بوکس به‌طور وحشیانه‌ای کارگران را مورد ضرب ‌و شتم شدید قرار می‌دهند. در این حمله وحشیانه تعدادی از کارگران را بازداشت کردند که با مقاومت و اعتراض دیگر کارگران مجبور به آزاد کردن آنان شدند. معترضین کارگران اخراجی خوراک دام نیشکر هفت‌تپه، بودند که در اعتراض به اخراج خود در مقابل در ورودی شرکت تحصن کرده و خواهان بازگشت به کار میباشند. این کارگران که خواهان بازگشت بکار بودند به‌دنبال درگیری لفظی با مدیر این مجموعه به نام غفاری، با ریختن بنزین بر سر و روی خود اقدام به خودسوزی می‌کنند که با دخالت کارگران شاغل حاضر در محل موفق به خودسوزی نمی‌شوند. پس از ضرب و شتم وحشیانه کارگران توسط وحوش گارد ویژه یکی از کارگران مجددا اقدام به خودسوزی میکند. پنج نفر از کارگران دستگیر شده و به دادگاه شوش منتقل می‌شوند. اسامی این کارگران عبارتند از: ۱- کریم آل کثیر ۲- علی آل کثیر ۳- یحیی سعدی ۴- حمزه آل کثیر ۵- فارس سعدی بعد از ساعتهایی هر پنج کارگر بازداشتی در نتیجه تلاشهای نماینده‌های کارگران هفت‌تپه، در حالیکه با اتهام اخلال در نظم برایشان پرونده قضایی تشکیل شد با قرار فیش حقوقی آزاد شدند. کارگران نیشکر هفت تپه در سال جاری بجز حقوقهای فروردین و اردیبهشت ماه حقوقی دریافت نکرده‌اند و در شرایط بسیار سخت معیشتی قرار دارند.

  • کارگر

    دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ▪️اردوی کار: کارگران نیشکر هفت تپه از دیروز شنبه با حضور کارگران تمامی بخش های نیشکر هفت تپه علیرغم مشکلات زیاد کارگران آن هم به دلیل وسعت این مجموعه صنعتی، اعتصاب کردند. ▪️به گزارش سندیکای نیشکر هفت تپه طی چند ماه گذشته از سال ۹۷ اعتصابات کارگران جریان داشت و پرداخت دستمزدهای عقب افتاده، نبودن امنیت شغلی و نداشتن ایمنی محیط کار تنها بخشی از خواست های کارگران بوده است. ▪️این شرکت صنعتی کشاورزی در حالی به بخش خصولتی به ظاهر واگذار شده، که قرار بود که دیگر حداقل دستمزدهای کارگران به موقع پرداخت بشود. اما امروز شاهد آن هستیم که نه تنها این امر بدیهی محقق نشد، بلکه خبرهای بسیار ناخوشایندی شایع شده است که صاحبان سرمایه در حال تقسیم زمین های این شرکت در بین دوستان خود هستند؛ که امیدواریم شایعه ای بیشتر نباشد... ▪️البته مثالی هست که گفته اند خرس تخم گذاشت. میگن هرچه از این دم بریده بگید سر میزند