ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه: «اینجا کارخانه است نه پادگان»

کارگران خواستار «ورود مسئولان ارشد» برای تعیین تکلیف مالکیت شرکت شدند. نماینده کارگران از فشارهای امنیتی و اقدامات حراست شرکت برای پایان دادن به اعتراضات پرده برداشت.

کارگران نیشکر هفت‌تپه چهارشنبه ۳۱ مرداد برای پنجمین روز متوالی دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان حراست این مجتمع تولیدی تجمع کردند. اسماعیل بخشی نماینده کارگران گفت که این اقدام کارگران با هدف جلوگیری از «تکه تکه کردم هفت‌تپه» و «واگذاری آن به بخش خصوصی» صورت می‌گیرد.

پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه- ۳۱ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه او خواست کارگران نیشکر هفت‌تپه را «ورود مسئولان ارشد استان برای تعیین تکلیف مدیریت شرکا» دانست و گفت که تهدیدها نمی‌تواند مانع اعتراض کارگران شود.

اتحادیه آزاد کارگران روز گذشته – سه شنبه ۳۰ مرداد- از تلاش حراست مجتمع نیشکر هفت‌تپه برای دستگیری تعدادی از کارگران معترض و دخالت یگان ویژه نیروی انتظامی برای پایان دادن به اعتصاب خبر داده بود.

اسماعیل بخشی در واکنش به این اقدامات گفت که «رسالت حراست ایجاد فضای امن برای کارکردن کارگرها است، آقای مدیر حراست که قبلا فرمانده نیروی انتظامی بودی، ایجا کارخانه است، نه پادگان».

بخشی همچنین از فشار مسئولان بر روی کارگرانی که دوشنبه ۲۹ مرداد اقدام به خودسوزی کردند، خبر داد. پنج کارگر اخراجی واحد خوراک دام دو روز پیش پس از آنکه از مذاکره با مدیران شرکت نتیجه‌ای نگرفتند، اقدام به خودسوزی کردند.

به گزارش منابع خبری این کارگران توسط نیروی انتظامی بازداشت و پس از چند ساعت با قرار کفالت آزاد شدند.

بخشی گفت که مدیران شرکت این کارگران را «فریب داده» و «مسئولان به جای دلجویی و حل مسئله کارگر، به کارگران گفته‌اند که چرا می‌خواستی آبروی ما را ببری».

او مسئولین را عامل وضعیت به وجود آمده دانست و گفت که نتیجه دو سال مدیریت بخش خصوصی در نیشکر هفت‌تپه برای کارگران «تباهی و تباهی» بوده است.

ویدئویی از پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه را ببیند:



دور تازه اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه از شنبه ۲۷ مرداد آغاز شده است. همزمان با این اقدام اتحادیه آزاد کارگران اسنادی مبنی بر واگذاری «واحد خوراک دام» این مجتمع به شرکت «سرزمین مهر و ماه» که به فرزندان مدیران شرکت تعلق دارد، منتشر کرده است.

کارگران نیشکر هفت‌تپه پیش از این نیز بارها در اعتراض به وضعیت قراردادها، معوقات مزدی، اخراج کارگران و واگذاری اموال شرکت به «بخش خصوصی» تجمع و اعتصاب کرده‌اند.

کارگران اعلام کرده‌اند تا زمانی که تمامی خواسته‌هایشان پذیرفته نشود، به اعتصاب ادامه خواهند داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.