ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابوالفضل جليلی: گول وعده‌های مسئولان سينمايی را خوردم

<p>تدوين فيلم &quot; داروگ&quot; آخرين ساخته ابولفضل جليلی به دليل مشکلات مالی و به&zwnj;رغم وعده&zwnj;های مسئولان سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر خريد فيلم قبلی اين فيلم&zwnj;ساز، نيمه&zwnj;کاره باقی ماند.</p> <!--break--> <p><br /> ابولفضل جليلی کارگردان و فيلم&zwnj;نامه نويس ايرانی روز گذشته در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از نيمه&zwnj;کاره ماندن فرايند تدوين آخرين ساخته خود فيلم &quot;داروگ&quot; خبر داد و گفت: &quot;هم&zwnj;اکنون، فيلم داروگ به دليل شرايط بد مالی در بخش تدوين نيمه&zwnj;کاره مانده است.&quot;</p> <p><br /> وی با اشاره به اين&zwnj;که اهميت سينما در درجه دوم قرار گرفته است، گفت: &quot;قرار بود اين فيلم با نام &quot;توقف کوتاه&quot; در جشنواره فيلم فجر حاضر باشد.&quot;</p> <p><br /> اين فيلم ۱۱۰ دقيقه&zwnj;ای بر اساس شعری از نيمايوشيج و با بازی مسعود ناجی&zwnj;، افشين عبداللهی&zwnj;&zwnj;، محمد احمدی&zwnj;، عاطفه ساده&zwnj; و علی&zwnj;رضا رازانی روايت می&zwnj;شود.</p> <blockquote> <p>هيچ&zwnj;کدام از ۱۴ فيلم سينمايی ساخته شده ابولفضل جليلی موفق به گرفتن مجوز اکران عمومی در ايران نشده&zwnj;اند </p> </blockquote> <p>جليلی با بيان اين&zwnj;که &quot;گول وعده&zwnj;های مسئولان سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را خوردم&quot;، افزود: &quot;مسئولان سينمايی قول داده بودند که فيلم پيشين من&zwnj; &laquo;حافظ&raquo; را برای بنياد سينمايی فارابی از من بخرند اما، اين کار را در مدت دو سال به هفته بعد واگذار کردند تا اين که سرانجام گفتند اين فيلم را نمی&zwnj;خريم اين در حالی است که در طول اين مدت می&zwnj;توانستم برای فيلم تازه&zwnj;ام دست&zwnj;کم يک سرمايه&zwnj;گذار خارجی پيدا کنم.&quot;</p> <p><br /> فيلم &quot;حافظ&quot; که در سال ۱۳۸۵ با نگاهی به زندگی حافظ شيرازی ساخته شد توانست در جشنواره فيلم رم، برنده جايزه ويژه هیأت داوران اين جشنواره شود.</p> <p><br /> اين فيلم در جشنواره فيلم توکيو نيز شرکت کرد و پس از آن در سينماهای ژاپن به نمايش گذاشته شد.</p> <p><br /> هيچ&zwnj;کدام از ۱۴ فيلم سينمايی ساخته شده اين کارگردان موفق به گرفتن مجوز اکران عمومی در ايران نشده&zwnj;اند اما تلويزيون ايران به دليل همکاری در ساخت برخی از فيلم&zwnj;های او ، تعدادی از اين فيلم&zwnj;ها را نمايش داده است.</p> <p><br /> پيش از اين جليلی در گفت&zwnj;وگو با تارنمای &quot;دويچه&zwnj; وله&quot; گفته&zwnj; بود که با سانسور قانونی فيلم&zwnj;ها موافق است اما سانسور در جمهوری اسلامی ايران را قانونمند نمی&zwnj;داند.</p> <p><br /> ابوالفضل جليلی تاکنون دو بار در سال&zwnj;های ۶۴ و ۶۷ با فيلم&zwnj;های &quot;بهار&quot; و &quot;گال&quot; در جشنواره فيلم فجر حاضر بوده و در دوره چهارم موفق به دريافت جايزه ويژه هیأت داوران شده است. </p> <p><br /> اين کارگردان و فيلم&zwnj;نامه نويس ايرانی زاده ۱۳۳۶در ساوه است. فيلم&zwnj;های او، غيرتجاری هستند و به مسائل اجتماعی، به&zwnj;ويژه مسائل مربوط به نوجوانان می&zwnj;پردازند. </p> <p><br /> جليلی تاکنون جايزه&zwnj;های بين&zwnj;المللی بسياری همچون؛ جايزه شير طلايی جشنواره ونيز، جايزه پلنگ نقره&zwnj;ای جشنواره لوکارنو و جايزه بهترين فيلم جشنواره دوربان را از آن خود کرده است. </p> <p><br /> &nbsp;</p>

تدوين فيلم " داروگ" آخرين ساخته ابولفضل جليلی به دليل مشکلات مالی و به‌رغم وعده‌های مسئولان سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر خريد فيلم قبلی اين فيلم‌ساز، نيمه‌کاره باقی ماند.

ابولفضل جليلی کارگردان و فيلم‌نامه نويس ايرانی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از نيمه‌کاره ماندن فرايند تدوين آخرين ساخته خود فيلم "داروگ" خبر داد و گفت: "هم‌اکنون، فيلم داروگ به دليل شرايط بد مالی در بخش تدوين نيمه‌کاره مانده است."

وی با اشاره به اين‌که اهميت سينما در درجه دوم قرار گرفته است، گفت: "قرار بود اين فيلم با نام "توقف کوتاه" در جشنواره فيلم فجر حاضر باشد."

اين فيلم ۱۱۰ دقيقه‌ای بر اساس شعری از نيمايوشيج و با بازی مسعود ناجی‌، افشين عبداللهی‌‌، محمد احمدی‌، عاطفه ساده‌ و علی‌رضا رازانی روايت می‌شود.

هيچ‌کدام از ۱۴ فيلم سينمايی ساخته شده ابولفضل جليلی موفق به گرفتن مجوز اکران عمومی در ايران نشده‌اند

جليلی با بيان اين‌که "گول وعده‌های مسئولان سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را خوردم"، افزود: "مسئولان سينمايی قول داده بودند که فيلم پيشين من‌ «حافظ» را برای بنياد سينمايی فارابی از من بخرند اما، اين کار را در مدت دو سال به هفته بعد واگذار کردند تا اين که سرانجام گفتند اين فيلم را نمی‌خريم اين در حالی است که در طول اين مدت می‌توانستم برای فيلم تازه‌ام دست‌کم يک سرمايه‌گذار خارجی پيدا کنم."

فيلم "حافظ" که در سال ۱۳۸۵ با نگاهی به زندگی حافظ شيرازی ساخته شد توانست در جشنواره فيلم رم، برنده جايزه ويژه هیأت داوران اين جشنواره شود.

اين فيلم در جشنواره فيلم توکيو نيز شرکت کرد و پس از آن در سينماهای ژاپن به نمايش گذاشته شد.

هيچ‌کدام از ۱۴ فيلم سينمايی ساخته شده اين کارگردان موفق به گرفتن مجوز اکران عمومی در ايران نشده‌اند اما تلويزيون ايران به دليل همکاری در ساخت برخی از فيلم‌های او ، تعدادی از اين فيلم‌ها را نمايش داده است.

پيش از اين جليلی در گفت‌وگو با تارنمای "دويچه‌ وله" گفته‌ بود که با سانسور قانونی فيلم‌ها موافق است اما سانسور در جمهوری اسلامی ايران را قانونمند نمی‌داند.

ابوالفضل جليلی تاکنون دو بار در سال‌های ۶۴ و ۶۷ با فيلم‌های "بهار" و "گال" در جشنواره فيلم فجر حاضر بوده و در دوره چهارم موفق به دريافت جايزه ويژه هیأت داوران شده است.

اين کارگردان و فيلم‌نامه نويس ايرانی زاده ۱۳۳۶در ساوه است. فيلم‌های او، غيرتجاری هستند و به مسائل اجتماعی، به‌ويژه مسائل مربوط به نوجوانان می‌پردازند.

جليلی تاکنون جايزه‌های بين‌المللی بسياری همچون؛ جايزه شير طلايی جشنواره ونيز، جايزه پلنگ نقره‌ای جشنواره لوکارنو و جايزه بهترين فيلم جشنواره دوربان را از آن خود کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان علی کریمی

    با احتذام به سایت شما نمیدانم چرا ایت فیلمساز محترم اینقدر شهید نمائی میکند !! . همه فیلمهای اقای جلیلی در تلویون جمهوری اسلامی پخش شده است و تعداد تماشاگران ان خیلی بیشتر از ان بوده اگر بنمایش عمومی در سینما در میامد . یکی از پخش کننده گان ایرانی - اقای موسوی - میگوید ما علاقه بنمایش فیلمهای اقای جلیلی نداریم چون اگر انها را اکران کنیم به هیچ شکلی فروش نمیکندو گرنه از نظر وزارت ارشاد به او اجازه پخش داده اند. قابل یاداوری است که هشتاد در صد فیلمهای اقای جلیلی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی تهیه شده است. در این مورد میتوانید از این سازمان کسب اطلاعات کنید. از طرف دیگر - هیچگاه فیلمی از اقای جلیلی شیر طلا از جشنواره ونیز نبرده است . کافی است به سایت جشنواره ونیز مراجعه کنید و از انجا این مورد را دنبال کنید!! علی کریمی -