ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: در استفاده از زور علیه ایران تردید نمی‌کنم

<p>باراک اوباما، رئيس&zwnj;جمهور آمريکا هشدار داد برای جلوگيری از رسيدن ايران به سلاح هسته&zwnj;ای از همه گزينه&zwnj;ها استفاده خواهد کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش فاکس&zwnj;نيوز، اوباما روز يکشنبه چهارم مارس (۱۴ اسفند ۱۳۹۰) گفت: &quot;برای جلوگيری از رسيدن ايران به سلاح اتمی در استفاده از زور لحظه&zwnj;ای ترديد نخواهم کرد.&quot;</p> <p>اوباما همچنين گفت آمریکا به دنبال اعمال تحريم&zwnj;های بيشتر عليه ايران است.</p> <p>رئيس&zwnj;جمهور آمريکا همچنين گفت اين کشور به هر اقدامی دست می&zwnj;زند تا برتری نظامی اسرائيل در خاورميانه حفظ شود.</p> <blockquote> <p>يکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در سال ۲۰۰۶ ميلادی گفته است در صورتی که اولين موشک به خاک ايران اصابت کند، ۱۱ هزار موشک ايرانی به صورت خودکار به سمت اسرائيل و پايگا&zwnj;ه&zwnj;های نظامی آمريکا در خاورميانه شليک خواهد شد</p> </blockquote> <p>اوباما همچنين گفت سازمان&zwnj;های اطلاعاتی آمريکا عقيده دارند که ايران هنوز برای ساخت سلاح هسته&zwnj;ای تصميمی نگرفته است.</p> <p>رهبران ايران نيز می&zwnj;گويند سلاح اتمی در برنامه نظامی اين کشور جايی ندارد. </p> <p>اوباما روز جمعه دوم مارس نيز گفته بود هنگامی که گزينه نظامی عليه ايران را رد نمی&zwnj;کند، به اين معناست که &quot;کاملاً جدی است و بلوف نمی&zwnj;زند.&quot;</p> <p>تهديدات لفظی و تحريم&zwnj;ها عليه ايران در چند ماه اخير افزايش يافته است. </p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود &quot;اهداف نظامی&quot; داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد کرده و می&zwnj;گويد برنامه اتمی&zwnj;اش اهداف &quot;صلح&zwnj;آميز&quot; دارد.</p> <p>اسرائيل می&zwnj;گويد برای توقف برنامه اتمی ايران بايد به تأسيسات اتمی اين کشور حمله کرد، ايران نيز در مقابل اين تهديدات هشدار داده در صورتی که مورد حمله نظامی قرار گيرد، جغرافيای جنگ را به خارج از خاورميانه گشترش خواهد داد و منافع آمريکا را در جهان مورد هدف قرار می&zwnj;دهد.</p> <p>يکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در سال ۲۰۰۶ ميلادی نيز گفت در صورتی که اولين موشک به خاک ايران اصابت کند، ۱۱ هزار موشک ايرانی به صورت خودکار به سمت اسرائيل و پايگا&zwnj;ه&zwnj;های نظامی آمريکا در خاورميانه شليک خواهد شد.</p> <p>افزايش تهديدات در خصوص احتمال استفاده از گزينه نظامی عليه ايران واکنش&zwnj;های چند کشور را به دنبال داشته است.</p> <p>روسيه، فرانسه و ترکيه از جمله کشورهايی هستند که حمله نظامی به ايران را غيرقابل قبول می&zwnj;دانند و اين حمله را برای منطقه و جهان &quot;فاجعه&zwnj;بار&quot; توصيف می&zwnj;کنند.</p> <p>شماری از تحليلگران می&zwnj;گويند قدرت&zwnj;های غربی با افزايش تحريم&zwnj;ها عليه ايران به دنبال تأثيرگذاری بر روی زندگی مردم عادی و در نتجيه گسترش نارضايتی عمومی هستند. به گفته اين تحليلگران با گسترش نارضايتی&zwnj;های مردم از حکومت، حمله قدرت های غربی به اين کشور &quot;کار چندان دشواری نخواهد بود، زيرا افرادی که بايد از کشور دفاع کنند، جزو ناراضيان حکومت خواهند بود.&quot;</p> <p>شمار ديگری از کارشناسان نيز می&zwnj;گويند: &quot;آمريکا ترجيح می&zwnj;دهد دولت ايران از درون فرو بپاشد تا با کمترين هزينه و از دل مخالفان نظام کنونی، يک حکومت طرفدار غرب به وجود آيد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا هشدار داد برای جلوگيری از رسيدن ايران به سلاح هسته‌ای از همه گزينه‌ها استفاده خواهد کرد.

به گزارش فاکس‌نيوز، اوباما روز يکشنبه چهارم مارس (۱۴ اسفند ۱۳۹۰) گفت: "برای جلوگيری از رسيدن ايران به سلاح اتمی در استفاده از زور لحظه‌ای ترديد نخواهم کرد."

اوباما همچنين گفت آمریکا به دنبال اعمال تحريم‌های بيشتر عليه ايران است.

رئيس‌جمهور آمريکا همچنين گفت اين کشور به هر اقدامی دست می‌زند تا برتری نظامی اسرائيل در خاورميانه حفظ شود.

يکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در سال ۲۰۰۶ ميلادی گفته است در صورتی که اولين موشک به خاک ايران اصابت کند، ۱۱ هزار موشک ايرانی به صورت خودکار به سمت اسرائيل و پايگا‌ه‌های نظامی آمريکا در خاورميانه شليک خواهد شد

اوباما همچنين گفت سازمان‌های اطلاعاتی آمريکا عقيده دارند که ايران هنوز برای ساخت سلاح هسته‌ای تصميمی نگرفته است.

رهبران ايران نيز می‌گويند سلاح اتمی در برنامه نظامی اين کشور جايی ندارد.

اوباما روز جمعه دوم مارس نيز گفته بود هنگامی که گزينه نظامی عليه ايران را رد نمی‌کند، به اين معناست که "کاملاً جدی است و بلوف نمی‌زند."

تهديدات لفظی و تحريم‌ها عليه ايران در چند ماه اخير افزايش يافته است.

کشورهای غربی می‌گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود "اهداف نظامی" داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد کرده و می‌گويد برنامه اتمی‌اش اهداف "صلح‌آميز" دارد.

اسرائيل می‌گويد برای توقف برنامه اتمی ايران بايد به تأسيسات اتمی اين کشور حمله کرد، ايران نيز در مقابل اين تهديدات هشدار داده در صورتی که مورد حمله نظامی قرار گيرد، جغرافيای جنگ را به خارج از خاورميانه گشترش خواهد داد و منافع آمريکا را در جهان مورد هدف قرار می‌دهد.

يکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در سال ۲۰۰۶ ميلادی نيز گفت در صورتی که اولين موشک به خاک ايران اصابت کند، ۱۱ هزار موشک ايرانی به صورت خودکار به سمت اسرائيل و پايگا‌ه‌های نظامی آمريکا در خاورميانه شليک خواهد شد.

افزايش تهديدات در خصوص احتمال استفاده از گزينه نظامی عليه ايران واکنش‌های چند کشور را به دنبال داشته است.

روسيه، فرانسه و ترکيه از جمله کشورهايی هستند که حمله نظامی به ايران را غيرقابل قبول می‌دانند و اين حمله را برای منطقه و جهان "فاجعه‌بار" توصيف می‌کنند.

شماری از تحليلگران می‌گويند قدرت‌های غربی با افزايش تحريم‌ها عليه ايران به دنبال تأثيرگذاری بر روی زندگی مردم عادی و در نتجيه گسترش نارضايتی عمومی هستند. به گفته اين تحليلگران با گسترش نارضايتی‌های مردم از حکومت، حمله قدرت های غربی به اين کشور "کار چندان دشواری نخواهد بود، زيرا افرادی که بايد از کشور دفاع کنند، جزو ناراضيان حکومت خواهند بود."

شمار ديگری از کارشناسان نيز می‌گويند: "آمريکا ترجيح می‌دهد دولت ايران از درون فرو بپاشد تا با کمترين هزينه و از دل مخالفان نظام کنونی، يک حکومت طرفدار غرب به وجود آيد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    قبلاً هم نگفته بود که تردید می کند. این حرف چه نکته جدید و خبری ای داشت؟