ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹ وزير پيشنهادی کابينه افغانستان از مجلس اين کشور رأی اعتماد گرفتند

<p>مجلس نمايندگان افغانستان به تمامی ۹ وزير پيشنهادی حامد کرزی،&zwnj; رئيس جمهور اين کشور از جمله دو وزير زن رأی اعتماد داد.</p> <!--break--> <p><br /> جريان رأی&zwnj;دهی برای اين افراد که برای وزارت&zwnj;خانه&zwnj;های توسعه دهات، شهرسازی،&zwnj; فوائد عامه، بهداشت،&zwnj; آموزش عالی،&zwnj; امور زنان،&zwnj; مخابرات، حمل و نقل و هوانوردی و انرژی و آب پيشنهاده شده بودند روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه به&zwnj;طور مستقيم از تلويزيون ملی افغانستان پخش شد.</p> <p><br /> حامد کرزی اين افراد را حدود سه هفته پيش به مجلس پيشنهاد کرده بود و آنان طی سه روز گذشته با حضور در مجلس، برنامه&zwnj;های کاری خود را برای نمايندگان تشريح کردند.</p> <p><br /> بر پايه اطلاعاتی که از سوی عبدالرئوف ابراهيمی،&zwnj; رئيس مجلس اعلام شد، ويس برمک با ۲۱۲ رأی، حسن عبداللهی و نجيب&zwnj;الله اوژن با ۲۰۷ رأی،&zwnj; ثريا دليل و عبيدالله عبيد با ۱۹۹ رأی،&zwnj; حسن&zwnj;بانو غضنفر با ۱۹۱ رأی،&zwnj; امير زی سنگين با ۱۹۰ رأی، داود علی نجفی با ۱۷۹ رأی و اسماعيل خان با ۱۷۵ رأی تائيد به ترتيب به عنوان وزرای توسعه دهات، شهرسازی،&zwnj; فوائد عامه، بهداشت،&zwnj; آموزش عالی،&zwnj; امور زنان،&zwnj; مخابرات، حمل و نقل و هوانوردی و انرژی و آب انتخاب شدند.</p> <blockquote> <p>تأخير در معرفی افراد جديد به مجلس از سوی حامد کرزی، باعث بالا گرفتن انتقادهای مجلس از رئيس دولت و افزايش جنجال ميان قوای مجريه و مقننه شده بود</p> </blockquote> <p>حدود دو سال پيش پس از آن که شماری از وزيران پيشنهادی رئيس جمهور افغانستان به پارلمان، با رأی عدم اعتماد مواجه شد، حامد کرزی افراد جديدی را به&zwnj;عنوان سرپرست برای هفت وزارت گماشت.</p> <p><br /> مجلس نيز با تصويب قانونی،&zwnj; ادامه کار وزيران سرپرست را بيشتر از يک دوره سه ماهه غيرقانونی خواند و خواستار معرفی افراد جديد برای گرفتن رأی اعتماد شد.</p> <p><br /> تأخير در معرفی افراد جديد به مجلس از سوی حامد کرزی، باعث بالا گرفتن انتقادهای مجلس از رئيس دولت و افزايش جنجال ميان قوای مجريه و مقننه گرديد.</p> <p><br /> اما با وصف بروز اين جنجال&zwnj;ها،&zwnj; در مجموع فضای رأی&zwnj;دهی به ۹ وزير پيشنهادی به مجلس مثبث بود و ۲۴۱ نماينده از مجموع ۲۵۰ نماينده در آن شرکت کرده بودند.</p> <p><br /> در حال حاضر دادستان کل، رؤسای اداره امنيت ملی، هلال احمر، رئيس و چهار عضو دادگاه عالی نيز به&zwnj;عنوان سرپرست کار می کنند که بايد برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی شوند.<br /> &nbsp;</p>

مجلس نمايندگان افغانستان به تمامی ۹ وزير پيشنهادی حامد کرزی،‌ رئيس جمهور اين کشور از جمله دو وزير زن رأی اعتماد داد.

جريان رأی‌دهی برای اين افراد که برای وزارت‌خانه‌های توسعه دهات، شهرسازی،‌ فوائد عامه، بهداشت،‌ آموزش عالی،‌ امور زنان،‌ مخابرات، حمل و نقل و هوانوردی و انرژی و آب پيشنهاده شده بودند روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه به‌طور مستقيم از تلويزيون ملی افغانستان پخش شد.

حامد کرزی اين افراد را حدود سه هفته پيش به مجلس پيشنهاد کرده بود و آنان طی سه روز گذشته با حضور در مجلس، برنامه‌های کاری خود را برای نمايندگان تشريح کردند.

بر پايه اطلاعاتی که از سوی عبدالرئوف ابراهيمی،‌ رئيس مجلس اعلام شد، ويس برمک با ۲۱۲ رأی، حسن عبداللهی و نجيب‌الله اوژن با ۲۰۷ رأی،‌ ثريا دليل و عبيدالله عبيد با ۱۹۹ رأی،‌ حسن‌بانو غضنفر با ۱۹۱ رأی،‌ امير زی سنگين با ۱۹۰ رأی، داود علی نجفی با ۱۷۹ رأی و اسماعيل خان با ۱۷۵ رأی تائيد به ترتيب به عنوان وزرای توسعه دهات، شهرسازی،‌ فوائد عامه، بهداشت،‌ آموزش عالی،‌ امور زنان،‌ مخابرات، حمل و نقل و هوانوردی و انرژی و آب انتخاب شدند.

تأخير در معرفی افراد جديد به مجلس از سوی حامد کرزی، باعث بالا گرفتن انتقادهای مجلس از رئيس دولت و افزايش جنجال ميان قوای مجريه و مقننه شده بود

حدود دو سال پيش پس از آن که شماری از وزيران پيشنهادی رئيس جمهور افغانستان به پارلمان، با رأی عدم اعتماد مواجه شد، حامد کرزی افراد جديدی را به‌عنوان سرپرست برای هفت وزارت گماشت.

مجلس نيز با تصويب قانونی،‌ ادامه کار وزيران سرپرست را بيشتر از يک دوره سه ماهه غيرقانونی خواند و خواستار معرفی افراد جديد برای گرفتن رأی اعتماد شد.

تأخير در معرفی افراد جديد به مجلس از سوی حامد کرزی، باعث بالا گرفتن انتقادهای مجلس از رئيس دولت و افزايش جنجال ميان قوای مجريه و مقننه گرديد.

اما با وصف بروز اين جنجال‌ها،‌ در مجموع فضای رأی‌دهی به ۹ وزير پيشنهادی به مجلس مثبث بود و ۲۴۱ نماينده از مجموع ۲۵۰ نماينده در آن شرکت کرده بودند.

در حال حاضر دادستان کل، رؤسای اداره امنيت ملی، هلال احمر، رئيس و چهار عضو دادگاه عالی نيز به‌عنوان سرپرست کار می کنند که بايد برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی شوند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.