ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات- از میان آن‌ها: راهپیمایی اعتراضی و سرودخوانی در خاکسپاری فعالان محیط زیست در مریوان

اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز، اعتراض کارگران راه‌آهن و بیمارستان خمینی کرج، لاستیک خوزستان و تعاونی مسکن شیده خبرساز بود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که یکشنبه چهارم شهریور صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

خاکسپاری فعالان محیط زیست در مریوان- تصویر شریف باجو و نوشته‌: «شهید نمی‌میرد » به زبان کردی. عکس از کانال خبری کولبران

خاکسپاری فعالان محیط زیست در مریوان به راهپیمایی اعتراضی تبدیل شد

آئین خاکسپاری شریف باجور و سه فعال محیط زیست دیگر در مریوان به یک مراسم اعتراضی تبدیل شد. رسانه‌ها حضور مردم در این مراسم را «چشمگیر» توصیف کردند. چند ویدئو از این مراسم هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حاضران دست‌نوشته‌هایی با مضمون «شهید نمی‌میرد»، «آسایش ستمگران/ استثمار زحمتکشان» در دست دارند. در یک ویدئو دیگر نیز که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، حاضران در مراسم خاکسپاری مانع حضور فرماندار و یکی از نمایندگان مجلس در مراسم می‌شوند.

حاضران در این مراسم همچنین دست‌نوشته‌های در اعتراض به کشتن کولبران توسط ماموران مرزی جمهوری اسلامی در دست داشتند. در یک دست‌نوشته بزرگ آنها نوشته بودند: «به کشتار کولبران پایان دهید».

در یک پارچه نوشته بزرگ هم به زبان کردی نوشته شده بود: «شهیدان راه آگاهی بخشی، راهتان پایدار باد».

آنها هنگام خاکسپاری نیز سرودهایی به زبان کردی که در نخستین ماه‌های پس از بهمن ۵۷ توسط گروه‌های سیاسی، به ویژه کومله زحمتکشان خوانده می‌شد، را بازخوانی کردند.

شریف باجور فعال محیط زیست و از اعضای انجمن سبز چیا (کوهستان) عصر شنبه سوم شهریور به همراه امید حسین‌زاده (کهنه‌پوشی)، رحمت حکیمی‌نیا و محمد پژوهی به دنبال تلاش برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های اطراف مریوان کشته شدند.

انجمن سبز چیا با صدور بیانیه‌ای خواستار پاسخگویی مسئولان دولتی و شفاف‌سازی در باره دلیل کشته شدن دو عضو این انجمن و همچنین دو محیط بان شده است.

این انجمن آتش‌سوزی در جنگل‌های کردستان را «عمدی» خوانده و پرسیده که تا چه زمانی قرار است این روند ادامه داشته باشد.

اخبار ضد و نقیضی در باره دلایل این حادثه منتشر شده است. مسئولان دولتی «آتش‌سوزی» را علت این حادثه اعلام کرده‌اند، با این حال برخی منابع محلی از احتمال «انفجار مین» و یا «بمباران» در این منطقه خبر داده‌اند.

به دنبال این حادثه شامگاه شنبه مردم مریوان مقابل بیمارستان این شهر تجمع کردند.

چند ویدئو از این مراسم را در زیر ببیند:

[video width="640" height="360" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/شریف-باجور-مریوان-شهید-زنده-است.mp4"][/video]

[video width="360" height="640" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/کردستان-شریف-باجور.mp4"][/video]

[video width="640" height="360" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/مریوان-شریف-باجور.mp4"][/video]

نهیمن روز اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز: «نه تهدید،نه زندان دیگه فایده نداره»

کارگران گروه صنعتی ملی فولاد اهواز برای نهمین روز پیاپی به وضعیت «نامشخص تولید» و «عدم پرداخت معوقات مزدی» اعتراض کردند. دور تازه اعتراض‌ کارگران فولاد اهواز از شنبه یک هفته قبل با تجمع مقابل سرپرستی بانک ملی آغاز شده است. به دنبال این تجمعات مدیران بانک ملی که مالکیت این کارخانه را در اختیار دادند، اعلام کردند یک ماه از دستمزد کارگران پرداخت خواهد شد. کارگران اما خواستار پرداخت یکباره مطالبات مزدی هستند.

کارگران فولاد اهواز که هدف از دور تازه اعتراضات خود را«شفاف‌سازی» اعلام کرده‌اند، در تجمع مقابل استانداری شعار دادند: «وعده، وعید نمی‌خوایم/ حقوق و تولید می‌خوایم، مرگ بر کارگر / درود بر ستمگر، عزا عزاست امروز/ گروه ملی بیچاره صاحب عزاست امروز، دست‌های پشت پرده/ شفاف بگو استاندار، کشور ما دزد خونه است/ توی جهان نمونه است، دشمن ما همینجاست/ دروغ میگن آمریکاست».

یک ویدئو از اعتراضات کارگران را ببینید:

[video width="640" height="352" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/فولاد-اهواز-5-شهریور-97.mp4"][/video]

کارگران در ادامه نیز علیه استاندار خوزستان و فرماندار اهواز شعار دادند و خواستار استعفای این دو مقام دولتی شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، کارگران معترض در بیانیه‌ای که مقابل ساختمان استانداری خوزستان خوانده شد، خواستار «افشای دست‌های پشت پرده‌ای که همچنان از تامین مواد اولیه و راه‌اندازی همه بخش‌های تولیدی این مجتمع صنعتی و پرداخت حقوق کارگران جلوگیری می‌کند»، شدند.

همایون یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی پیشتر «دست‌های مافیایی» را علت ادامه تعطیلی گروه ملی فولاد اهواز دانسته بود.

کارگران گروه ملی فولاد اهواز همچنین در این بیانیه خواستار «حضور فوریتی» استاندار و نماینده‌های استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی برای «توضیح در باره سوالات و ابهامات موجود در باره وجود داشتن دست‌های پشت پرده که اجازه فعالیت به این شرکت را نمی‌دهند» شدند و تاکید کردند: در صورت عدم پاسخ مناسب مسئولان استان خوزستان «اعتراضات خود را تشدید می‌کنند و با عزیمت به تهران تجمعات را به پایتخت خواهند کشاند».

گروه ملی فولاد اهواز یکی از شرکت‌های گروه «امیر منصور آریا» - مه‌آفرید خسروی- است که پس از اعدام او به اتهام فساد ملی برای یک دوره در اختیار قوه قضائیه و بانک ملی قرار گرفت. بانک ملی هم این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کرد اما با اعتراض کارگران بار دیگر این مجموعه صنعتی تحت مالکیت بانک ملی قرار گرفته است.

یک ویدئو کوتاه دیگر از اعتراض کارگران فولاد اهواز:

[video width="640" height="352" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/fulad-ahwaz-5.6.97.mp4"][/video]

نهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

کارگران نیشکر هفت‌تپه برای نهمین روز پیاپی اعتصاب کردند. به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه یکشنبه چهارم شهریور «همه بخش‌های کارخانه» اعتصاب کردند.

دور تازه اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه شنبه هفته گذشته ۲۷ مرداد آغاز شده و کارگران خواستار پرداخت معوقات مزدی، بازگشت کارگران اخراج شده به محل کار، تبدیل قراردادهای موقت به دائم و توقف واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی مجتمع صنعتی هستند.

اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه روز گذشته گفت که مذاکرات آنها با نمایندگان دولت «بی‌نتیجه» بوده و امیدی به این مذاکرات ندارد.

او تشکیل شوراهای مستقل کارگری را «راه برون رفت از بحران‌ها» دانسته و از کارگران خواسته هنگام اعتصاب «نقاب نزنند» چرا که «اعتصاب حق کارگران است».

کارگران شهرداری زابل: خانواده‌های ما نابود می‌شوند

کارگران شهرداری زابل مقابل ساختمان فرمانداری این شهر تجمع کردند. در ویدئویی که از این تجمع منتشر شده، یکی از کارگران می‌گوید: «چهار، پنج ماه است که کارگران حقوق نگرفته‌اند و هیچ مسئولی که پاسخگوی مطالبات کارگران باشد، وجود ندارد».

ویدئو سخنان این کارگر را ببینید:

[video width="568" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/08/تجمع-کارگران-شهرداری-زابل-1.mp4"][/video]

این کارگر ادامه می‌دهد: کارگران حتی برای عید قربان نتوانسته‌اند یک مرغ هم سر سفره خانواده‌هایشان ببرند، در حالیکه دیگران سفره‌های رنگین دارند.

او از مسئولان دولتی به ویژه «نماینده عالی دولت در شهرستان زابل» می‌خواهد که به وضعیت کارگران رسیدگی کند، چرا که با ادامه این وضعیت خانواده‌ کارگران «تجزیه می‌شود».

در پیوند با همین موضوع سایت خبری «سفیر هامون» به نقل از یکی از کارکنان شهرداری گزارش کرد: «دستمزد کارگران در جیب یک اختلاسگر است».

کارگر دیگری دراین باره گفت‌: «روز و شب‌هایی بود‌ه که ما گرسنه خوابیدیم ولی آنها ما و فرزندانمان توجهی نداشتند و روزهایی که شاید توان پرداخت اجاره خانه نداشته‌ایم اما این افراد به فکر ساخت برج برای خود بوده‌اند.»

این کارگر شهرداری زابل افزوده است «من همکارانم را دیده ام که برای مخارج زندگیشان درمانده‌اند و بعد از پایان شیفت خود مجبور به جمع آوری کارتن در خیابان بوده تا لقمه‌ای نان برسفر سفرشان ببرند.»

او همچنین از ترک تحصیل فرزندان کارگران شهرداری خبر داده و گفته است: «به دلیل تاخیر و عدم پرداخت حقوق‌مان، توان پرداخت شهریه دانشگاه فرزندم را نداشته و از تحصیل باز ماندند. مسلماً با این وضعیت آینده فرزندم از وضعیت کنونی من بهتر نخواهد شد.»

چندی پیش دادستان زابل از دستگیری شهرداری و ۱۱ تن از کارکنان شهرداری این شهر خبر داد. فرماندار زابل گفته است که اتهام این افراد «اختلاس، جعل و سندسازی، تضییع اموال عمومی و تصرف غیرمجاز در وجوه دولتی» است.

لاستیک خوزستان: ۲۰۰ کارگر اخراج شدند

کارگران شرکت لاستیک‌سازی خوزستان در گتوند در اعتراض به اخراج کارگران پیمانی و قراردادی تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، مدیران این شرکت قراداد شماری از کارگران را به دلیل آنچه که «عدم تامین مواد اولیه» اعلام شده، تمدید نکرده‌اند.

در واکنش به این اقدام شماری از کارگران این شرکت یکشنبه مقابل ساختمان مدیریت کارخانه تجمع کردند و خواستار بازگشت به کار خود شدند.

سجاد اسماعیلی، بازرس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی «ماندن مواد اولیه پشت سد گمرک» را علت «توقف تولید» لاستیک خوزستان اعلام کرده و گفته است: «این کارگران اخراج نشدند، بلکه پایان قرارداد آنها اعلام شده است.»

لاستیک خوزستان یکی از شرکت‌های تحت مالکیت بنیاد مستضعفان است که دو سال پیش نیز شماری از کارگران را به دلیل «کاهش تولید» اخراج کرد.

اخراج ۲۵ کارگر و تبدیل قراردادهای دائمی به قرارداد موقت و پیمانی در فروردین ۱۳۹۵ به اعتراض چند روزه کارگران لاستیک خوزستان انجامید.

دومین روز اعتراض کارگران راه‌آهن

دور جدید اعتراضات کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن برای دومین روز پیاپی ادامه یافت. به گزارش منابع خبری بیش از ۶۰۰ کارگر راه‌آهن در ایستگاه‌های جلفا، هادی‌شهر، مرند و عجب‌شیر تجمع کردند. این کارگران خواستار پرداخت مطالبات مزدی و لغو قراردادهای موقت شده‌اند.

تجمع کارگران خط و ابنیه فنی راه‌آهن در ایستگاه تبریز

کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن ۲۹ تیر تا ۱۷ مرداد امسال نیز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی تجمع و اعتصاب کردند. این اعتراض‌ها پس از پرداخت یک ماه دستمزد معوقه به صورت موقت خاتمه پیدا کرد.

شورای هماهنگی کارگران و کارکنان راه‌آهن سوم شهریور با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد، به دلیل عدم تحقق وعده‌های مسئولان کارگران دور تازه‌ای از اعتراضات را آغاز خواهند کرد.

این شورا مطالبات مزدی کارگران از شرکت پیمانکاری «ایران تراورس» یکی از پیمانکاران شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی را در برخی مناطق «۳۳ ماه سنوات، شش ماه حق بیمه و سه ماه دستمزد معوق» اعلام کرده است.

در این بیانیه با اشاره به مذاکره نمایندگان کارگری با مدیران شرکت گسترش راه‌آهن آمده است: «هیئت‌های اعزامی به تهران دست خالی به مناطق خود برگشتند و این موضوع باعث شد اکثر نواحی به شرکت راه‌آهن در تهران نامه زدند ولی پاسخی که به نامه‌ها دادند این بود که گفتند شما شکایت کنید.»

شورای کارگران راه‌آهن همچنین از تلاش مدیران شرکت ایران تراورس برای «ایجاد تفرقه میان کارگران» پرده برداشته و فاش کرده است: «در گزارش کارگران کارگاه سلماس نیز آمده کارفرمابا پرداخت نیمی از دستمزد اسفند ماه سال ۹۶ بین کارگران دو کارگاه تفرقه ایجاد کرده است».

کارگران راه‌آهن اعلام کرده‌اند تا زمانی که مطالبات مزدی، سنوات معوق و حق بیمه آنان به صورت کامل پرداخت نشود، به اعتراض ادامه خواهند داد.

شمار کارگران خطوط و ابنیه فنی راه‌آهن ۷۰۰ تن گزارش شده که تحت قرارداد چهار شرکت پیمانکاری و تامین نیروی انسانی مشغول به کار هستند.

سفره خالی کارکنان بیمارستان خمینی کرج مقابل ساختمان سازمان همیاری شهرداری‌ها

خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا از تجمع دوباره کارگران و کارکنان بیمارستان خمینی کرج مقابل ساختمان سازمان همیاری شهرداری‌ها خبر داد. معترضان گفته‌اند که حدود ۱۰ ماه دستمزد دریافت نکرده‌اند.

تجمع کارکنان بیمارستان خمینی مقابل سازمان همیاری‌ شهرداری کرج

کارگران و کارکنان این بیمارستان که هفته گذشته نیز در همین مکان تجمع کرده بودند، اینبار به نشانه اعتراض یک سفره خالی که بیانگر وضعیت معیشتی کارگران است، را مقابل ساختمان پهن کردند.

قاسم طاهری نایب رئیس شورای اسلامی کارگری این بیمارستان به ایلنا گفته که «هیچ یک از مسئولان سازمان همیاری شهرداری در جمع کارگران حاضر نشدند».

بیمارستان خمینی کرج تحت مالکیت مشترک سازمان همیاری‌ شهرداری کرج، استانداری و بنیاد شهید البرز قرار دارد.

پیش از این نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی از «واگذاری» بیمارستان به بخش خصوصی خبر داده بودند.

قاسم طاهری نیز همزمان با تجمع ۳۰ مرداد کارگران و کارکنان بیمارستان گفته بود: «به نظر می‌رسد قصد اصلی از مزایده، ایجاد تمهیداتی برای اعلام ورشکستگی بیمارستان بوده است».

عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی هم در یک برنامه رادیویی گفته که سهامداران جدید «برای زمینی که بیمارستان دارد، دندان تیز کرده و می‌خواهند آن را به مجتمع تجاری- اداری تبدیل کنند».

سپرده‌گذاران شرکت شیده تجمع کردند

جمعی از سپرده‌گذاران در تعاونی مسکن شیده برای چندمین بار متوالی مقابل دفتر دادستان جمهوری اسلامی ایران تجمع کردند.

تجمع سپرده‌گذاران تعاونی شیده مقابل دفتر دادستان

معترضان یک پارچه نوشته بزرگ به همراه داشتند که بر آن نوشته بود: «منصور باقرزاده مدیرعامل شرکت پروژه‌های هواپیمایی شیده کلاهبردار ۱۰۰ میلیاردی، ۱۵ سال است مالباختگان را سرگردان کرده، با ۳۰۰ میلیون وثیقه آزاد شده».

آنها در یک دست نوشته دیگر آخوندی وزیر راه و شهرسازی را مخاطب قرار داده بودند: «آقای آخوندی خوابی یا خودت را به خواب زده‌ای...».

سپرده‌گذاران شیده که به سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی تعلق دارد، پیش از این نیز خواستار تعیین تکلیف واحدهای مسکونی خود شده‌اند.

اعتراض به مرگ یک کودک در یزد: کادر پزشکی بیمارستان تغییر کرد

مرگ یک کودک ۱۳ ساله یزدی در بیمارستان افشار یزد موجب تجمع اعتراضی خانواده و جمعی از مردم این شهر مقابل بیمارستان شد. به گزارش رسانه‌ها زهرا کریمی پنجشنبه یکم شهریور «به طرز مشکوکی» در مرکز اورژانش و فوریت‌های پزشکی این بیمارستان فوت کرد.

تجمع مقابل بیمارستان افشار یزد

پدر این کودک به «باشگاه خبرنگاران جوان»گفته که چهارشنبه دخترش را به بیمارستان آورده، «کادر اورژانس با احتمال وجود آپاندیس دو نوبت آرامبخش به او تزریق کردند و حدود ساعت ۸ صبح پنجشنبه دخترش از حال رفت و پس از انتقال به اتاق احیا به طرز مشکوکی فوت شد.».

به دنبال این اتفاق خانواده و جمعی از مردم یزد مقابل بیمارستان تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان و استعفاء رئیس بیمارستان شدند. نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی «شهید صدوقی» یزد امروز یکشنبه چهارم شهریور به خبرنگاران گفته که پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته مشخص شده کادر پزشکی «می‌توانست بهتر و دقیق‌تر در مورد این بیمار هم در بحث تشخیص و هم درمان عمل کند».

او همچنین از تغییرات کادر پزشکی این بیمارستان خبر داده و گفته «برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه، تغییرات ساختاری در اورژانس افشار اعمال و جابجایی‌هایی در سطح سرپرست اورژانس، پزشکان و پرسنل انجام داد.».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    ترکیه درسیم را بمباران کرد؛ شعله‌های آتش دوباره در جنگل‌های درسیم زبانه کشیدند به دنبال حملات هوایی امروز ترکیه به ارتفاعات درسیم، شعلەهای آتش دوباره زبانه کشیدند. آتش‌سوزی دو هفتەای در جنگل‌های درسیم در شمال کردستان با تلاش فعالین محیط‌زیست خاموش شده بود اما به دنبال بمباران هوایی امروز بار دیگر آتش‌سوزی آغاز شده است. منابع بومی می‌گویند صبح امروز هلی کوپترهای جنگی نواحی رود بالی و موشکرک را بمباران کردند. آتش سوزی به کوه سنجک هم سرایت کرده است. نابودی بخش قابل توجهی از جنگل‌های درسیم طی دو هفته گذشته در اثر عملیات نظامی ارتش ترکیه موجی از نارضایتی ایجاد کرده بود. دولت ترکیه نه تنها آتش را خاموش نمی‌کرد بلکه از اقدام نهادهای مستقل هم جلوگیری کرد.

  • کارو

    متن اطلاعیه انجمن چیا: "شهادت اوج انسانیت است خلق شرافتمند میهن، عاشقان زندگی و انسانیت، طرفداران آبادانی و آشتی همانطور که آگاهید در ادامه‌ی مقابله با آتش‌های ویرانگر کینه و نفرت، ظهر روز شنبه سوم شهریور ۱۳۹۷ چهار تن از شهروندان مریوانی جان خود را از دست دادند. دو تن از جانباختگان عضو شورای رهبری انجمن چیای سبز مریوان بودند که خسارت بزرگی برای جامعه‌ی مدنی ما بود و جبران آن بسیار سخت می‌باشد. تاریک‌پرستان و دشمنان محیط زیست و آبادانی برای نابودی و ویرانی سرزمینمان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و ریشه‌های انسانیت را هدف قرار داده‌اند، آنها نمی‌دانند که طبیعت میهن‌مان با تولد ققنوس‌آسا شکل گرفته و مداوما از خاکستر خود احیا می‌شویم . اینگونه قهرمانان دیگری مانند شریف و امید سربر می‌آورند. نمی‌دانند این سرزمین لانه‌ی قهرمانان و شیران است، آنها هرگز نمی‌دانند که پیکر این دو فرمانده‌ی مقاومت و مدافع محیط‌زیست تا چه حد آتش دل عاشقان محیط‌زیست را شعله‌ور کرده و به راهمان روشنی بخشیده است. خاکستر به جا مانده از آنها به سرمه‌ی چشمان خلقمان مبدل خواهد شد‌. زریبار غمگین شده و جنگل، چشمه و جویبار پیکر فرزندانش را در آغوش گرفته است. رود و درخت و سنگ عزادارند دسته دسته عزاداران را روانه می‌کند. اکنون زمان دلداری دادن زندگیست. حیات و تداوم آن وامدار این دو پلنگ می‌باشند. پلنگهایی که برای همیشه بر نفس و زندگی این منطقه موثرند. آنها بودند که حرکت محیط زیست و یکسانی را به دست گرفتند و در نهایت به ستاره‌ای در آسمان محیط‌زیست و زندگی آشتی‌خواهانه خلق مبدل شدند. آنها بودند که زلزله را به تسلیم واداشتند و انسانیت را ارتقا بخشیدند و چراغ روشنایی بخش راه پیروزی آشتی و آبادانی شدند. ما اعضای انجمن چیای سبز علاوه بر عرض تسلیت به خانواده‌ی آن عزیزان و جامعه‌ی بشری، باز هم تاکید می‌کنیم که آن دو شهید برای همیشه به چراغ راه مقدس چیا مبدل می‌شوند. چیا برای همیشه خود را وامدار تفکر و اندیشه‌ی آن دو بزرگوار می‌داند و خاطراتشان به بخشی از راهمان مبدل خواهد شد."