ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«وزارت ارشاد اسلامی، مجوز کنسرت‌های خیابانی را صادر کرد»

با گذشت نزدیک به یک ماه از درخواست همایون شجریان برای اجرای کنسرت خیابانی، یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید وزارت ارشاد اسلامی موافق است اما باید هنوز مجوزهای انتظامی صادر شود.

یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید وزیر ارشاد اسلامی گفته که مجوز اجرای کنسرت‌های خیابانی صادر می‌شود اما نیروی انتظامی نیز باید مجوز صادر کند. این در حالی است که نزدیک به یک ماه از نخستین درخواست اجرای کنسرت خیابانی توسط همایون شجریان گذشته است.

عکس از آرشیو

الهام فخاری، شورای شهر تهران از صدور مجوز برگزاری کنسرت‌های خیابانی خبر داد. او در این‌باره گفت: «با وزیر ارشاد گفت‌وگوهایی داشتیم و مجوزهای لازم را از وزارت ارشاد به‌عنوان متولی امر دریافت کرده‌ایم.»

نخستین بار در ۸ مردادماه همایون شجریان، خواننده نامدار موسیقی اصیل ایرانی در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت زندگی مردم نوشته بود: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم، نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنان‌چه مشکل مجوز نباشد، سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

از آن تاریخ موضوع برگزاری کنسرت خیابانی بیشتر مطرح شد و خوانندگان دیگری نیز خواهان برگزاری کنسرت خیابانی شدند، از جمله سیروان خسروی و حمید هیراد، خوانندگان موسیقی پاپ ایرانی.

الهام فخاری افزود: «باید مجوزهای انتظامی هم اخذ شود که در این‌جا شورا نقش تسهیل‌گر و هماهنگ‌کننده را ایفا خواهد کرد.»

این عضو شورای شهر تهران هنرمندانی که خواهان برگزاری کنسرت خیابانی هستند را به دو گروه تقسیم کرد؛ هنرمندانی که می‌خواهند کنسرت رایگان برگزار کنند یا بخشی از درآمد خود را نادیده بگیرند، و هنرمندانی که کمترشناخته‌شده و جوان هستند و می‌توانند در فضاهای مشخص به اجرای برنامه کوتاه و نه کنسرت، بپردازند. او گفت درخواست دسته دوم هم در کمیته هنری کمیسیون شورای شهر مطرح شده و پیگیر اجرای آن هستند.

یش از این، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی گفته بود این نهاد آمادگی دارد با مسئولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل کند تا کنسرت خیابانی همایون شجریان برگزار شود اما مجوز را مرکز موسیقی وزارت ارشاد اسلامی باید صادر کند.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران نیز گفته بود وزارت ارشاد اسلامی موافقت شفاهی خود را در این‌باره اعلام کرده اما هنوز اجرای این کنسرت شکل قانونی به خود نگرفته است.

با این حال هنوز از سوی وزارت ارشاد اسلامی به‌طور رسمی در این‌باره اظهارنظری نشده و هر چه بوده نقل قول‌های غیرمستقیم از مسئولان وزارت ارشاد اسلامی بوده است.

همایون شجریان ۲۵ مرداد در مراسم رونمایی آلبوم مشترکش با سهراب پورناظری به نام «ایران من»، بار دیگر بر اوضاع بد اقتصادی مردم تأکید و همچنان اعلام آمادگی کرد که حاضر است در خیابان برای مردم کنسرت رایگان برگزار کند. او گفت: «در این طرف آمادگی برای هرآن‌چه لازم است که از طرف یک گروه هنری شکل بگیرد، آماده اجراست. پس می‌ماند آن طرف که یک تیم اجرایی قوی بتواند از پس جمعیت انبوه برگزاری کنسرت خیابانی بربیاید و درباره نحوه صدور مجوز و مسائلی از این دست اقدامات لازم را انجام دهد.» او افزود: «ما در این زمینه منتظر پاسخ نهایی مبنی بر نحوه توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران هستیم که بتوانیم در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.»

رضا یزدانی، مهدی یراحی، فرزاد فرزین، شهرام شکوهی و امید نعمتی دیگر خوانندگان جوان موسیقی پاپ نیز از پیشنهاد شجریان حمایت کرده‌اند.

اما شهرام ناظری، خواننده نامی موسیقی اصیل ایرانی ۱۴ مرداد درباره پیشنهاد همایون شجریان گفت: «به شخصه با هر رویداد و اتفاقی که باعث خوشحالی مردم شود موافق هستم. اما سئوال من این است که آیا با برگزاری این کنسرت‌ها در خیابان مشکلات مردم حل می‌شود. آیا می‌توانیم با برگزاری چنین مراسمی حال مردم را خوب کنیم؟ من امیدوارم این اتفاق خوب رخ دهد.»

سیروان خسروی که پیش‌تر از لغو کنسرت خود برای همدردی با مشکلات اقتصادی مردم خبر داده بود و ابتدا در جمع حامیان پیشنهاد همایون شجریان قرار داشت، بعد اعلام کرد که برگزاری کنسرت رایگان در شرایط کنونی تنها «حکم یک قرص مسکن» براى کسى را دارد که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند.

پس از آن‌که همایون شجریان پیشنهاد داد که کنسرت‌های رایگان در پارک‌ها و بوستان‌ها برگزار کند و برخی هنرمندان موسیقی ایران هم از این پیشنهاد استقبال کردند، تابلوهایی در برخی بوستان‌ها و پارک‌های تهران نصب شد که ورود ساز و سگ و قلیان به این اماکن ممنوع است. این تابلوها بعد جمع‌آوری شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.