ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما: مناقشه اتمی ايران را از راه ديپلماتيک می‌توان حل کرد

<p>باراک اوباما، رئيس&zwnj;جمهور آمريکا در ديدار با بنيامين نتانياهو، نخست&zwnj;وزير اسرائيل گفت مناقشه اتمی ايران را از راه ديپلماتيک می&zwnj;توان حل کرد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش آسوشيتدپرس، اوباما روز سه&zwnj;شنبه ششم مارس (۱۶ اسفند ۱۳۹۰) گفت: &quot;کاملاً غيرقابل قبول است که ايران سلاح هسته&zwnj;ای بسازد و ما با استفاده از همه گزينه&zwnj;ها اجازه چنين کاری را به ايران نمی&zwnj;دهيم.&quot;</p> <p>رئيس&zwnj;جمهور آمريکا افزود ما برنامه هسته&zwnj;ای ايران را به شدت زير نظر داريم و برآوردهای اطلاعاتی نشان می&zwnj;دهد که تهران هنوز برای ساخت سلاح هسته&zwnj;ای تصميمی نگرفته است.</p> <p>اوباما گفت اسرائيل &quot;نزديک&zwnj;ترين&quot; هم&zwnj;پيمان آمريکا است و واشنگتن هر اقدامی برای تأمين امنيت اين کشور انجام می&zwnj;دهد.</p> <blockquote> <p>اوباما: کاملاً غيرقابل قبول است که ايران سلاح هسته&zwnj;ای بسازد و ما با استفاده از همه گزينه&zwnj;ها اجازه چنين کاری را به ايران نمی&zwnj;دهيم</p> </blockquote> <p>رئيس&zwnj;جمهور آمريکا همچنين گفت تحريم&zwnj;ها عليه ايران کارساز بوده است.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود &quot;اهداف نظامی&quot; داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد کرده و می&zwnj;گويد برنامه اتمی&zwnj;اش اهداف &quot;صلح&zwnj;آميز&quot; دارد.</p> <p>بر همين پايه در چند ماه گذشته تحريم&zwnj;ها عليه ايران با هدف &quot;متوقف کردن برنامه اتمی تهران&quot; افزايش بی&zwnj;سابقه&zwnj;ای يافته است.</p> <p>اوباما همچنین در دو سخنرانی ديگر گفته بود برای متوقف کردن برنامه اتمی ايران گزينه نظامی نيز روی ميز است و در استفاده از اين گزينه &quot;بلوف نمی زند.&quot;</p> <p>وی گفته بود: &quot;برای جلوگيری از رسيدن ايران به سلاح اتمی در استفاده از زور لحظه&zwnj;ای ترديد نخواهم کرد.&quot;</p> <p>بنامين نتانياهو نيز با انتقاد از برنامه اتمی ايران گفت من اجازه نخواهم داد که مردم اسرائيل زير سايه نابودی زندگی کنند.</p> <p>به گفته نخست&zwnj;وزیر اسرائیل تحریم&zwnj;ها علیه ایران موثر بوده اما باعث نشده تا برنامه اتمی این کشور متوقف شود.</p> <p>در همين حال لئون پانه&zwnj;تا، وزير دفاع آمريکا نيز گفته است واشنگتن اگر مجبور شود از گزينه نظامی عليه ايران استفاده می&zwnj;کند.</p> <p>به گفته پانه&zwnj;تا، آمريکا قصد دارد موشک&zwnj;های پيشرفته&zwnj;ای را با هدف حفظ &quot;برتری نظامی اسرائيل&quot; به اين کشور بدهد.</p> <p>اسرائيل می&zwnj;گويد برای توقف برنامه اتمی ايران بايد به تأسيسات اتمی اين کشور حمله کرد، ايران نيز در مقابل اين تهديدات هشدار داده در صورتی که مورد حمله نظامی قرار گيرد، جغرافيای جنگ را به خارج از خاورميانه گشترش خواهد داد و منافع آمريکا را در جهان مورد هدف قرار می&zwnj;دهد.</p> <p>&nbsp;</p>

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در ديدار با بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل گفت مناقشه اتمی ايران را از راه ديپلماتيک می‌توان حل کرد.

به گزارش آسوشيتدپرس، اوباما روز سه‌شنبه ششم مارس (۱۶ اسفند ۱۳۹۰) گفت: "کاملاً غيرقابل قبول است که ايران سلاح هسته‌ای بسازد و ما با استفاده از همه گزينه‌ها اجازه چنين کاری را به ايران نمی‌دهيم."

رئيس‌جمهور آمريکا افزود ما برنامه هسته‌ای ايران را به شدت زير نظر داريم و برآوردهای اطلاعاتی نشان می‌دهد که تهران هنوز برای ساخت سلاح هسته‌ای تصميمی نگرفته است.

اوباما گفت اسرائيل "نزديک‌ترين" هم‌پيمان آمريکا است و واشنگتن هر اقدامی برای تأمين امنيت اين کشور انجام می‌دهد.

اوباما: کاملاً غيرقابل قبول است که ايران سلاح هسته‌ای بسازد و ما با استفاده از همه گزينه‌ها اجازه چنين کاری را به ايران نمی‌دهيم

رئيس‌جمهور آمريکا همچنين گفت تحريم‌ها عليه ايران کارساز بوده است.

کشورهای غربی می‌گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود "اهداف نظامی" داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد کرده و می‌گويد برنامه اتمی‌اش اهداف "صلح‌آميز" دارد.

بر همين پايه در چند ماه گذشته تحريم‌ها عليه ايران با هدف "متوقف کردن برنامه اتمی تهران" افزايش بی‌سابقه‌ای يافته است.

اوباما همچنین در دو سخنرانی ديگر گفته بود برای متوقف کردن برنامه اتمی ايران گزينه نظامی نيز روی ميز است و در استفاده از اين گزينه "بلوف نمی زند."

وی گفته بود: "برای جلوگيری از رسيدن ايران به سلاح اتمی در استفاده از زور لحظه‌ای ترديد نخواهم کرد."

بنامين نتانياهو نيز با انتقاد از برنامه اتمی ايران گفت من اجازه نخواهم داد که مردم اسرائيل زير سايه نابودی زندگی کنند.

به گفته نخست‌وزیر اسرائیل تحریم‌ها علیه ایران موثر بوده اما باعث نشده تا برنامه اتمی این کشور متوقف شود.

در همين حال لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا نيز گفته است واشنگتن اگر مجبور شود از گزينه نظامی عليه ايران استفاده می‌کند.

به گفته پانه‌تا، آمريکا قصد دارد موشک‌های پيشرفته‌ای را با هدف حفظ "برتری نظامی اسرائيل" به اين کشور بدهد.

اسرائيل می‌گويد برای توقف برنامه اتمی ايران بايد به تأسيسات اتمی اين کشور حمله کرد، ايران نيز در مقابل اين تهديدات هشدار داده در صورتی که مورد حمله نظامی قرار گيرد، جغرافيای جنگ را به خارج از خاورميانه گشترش خواهد داد و منافع آمريکا را در جهان مورد هدف قرار می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.