ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات هزاران بحرينی عليه آل خليفه

<p>هزاران بحرينی با برگزاری تظاهرات خواهان اصلاحات سياسی در اين کشور شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، تظاهرات روز جمعه ۹ مارس (۱۹ اسفند ۱۳۹۰) در بحرین به درخواست يک روحانی شيعه به نام عيسی قاسم برگزار شد.</p> <p>عيسی قاسم روحانی بحرينی خواهان برقراری دموکراسی در اين کشور شده است.</p> <p>تظاهرات روز جمعه بحرين که در اتوبانی خارج از منامه، پايتخت برگزار شد، &quot;بزرگ&zwnj;ترين&quot; اعتراض در اين کشور در يک سال اخير توصیف شده است.</p> <p>حکومت بحرين در دست آل خليفه است که جزو اقليت سنی مذهب اين کشور محسوب می&zwnj;شوند. اکثريت جمعيت اين کشور شيعه هستند.</p> <blockquote> <p>تظاهرات روز جمعه بحرين که در اتوبانی خارج از منامه، پايتخت برگزار شد، بزرگ&zwnj;ترين اعتراض در اين کشور در يک سال اخير توصیف شده است</p> </blockquote> <p>حزب وفاق اصلی&zwnj;ترين حزب شيعه مخالف حکومت بحرين خواهان &quot;سلطنت مشروطه&quot; در اين کشور است.</p> <p>حمد بن عيسی آل&zwnj; خليفه، پادشاه بحرين، ايران را به دخالت در اعترضات بحرين متهم می&zwnj;کند اما ايران اين اتهام را رد می&zwnj;کند.</p> <p>چند ماه پيش نيز آيت&zwnj;الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان قانون اساسی ايران در نماز جمعه تهران در ارتباط با آغاز گفت&zwnj;وگوهای حکومت بحرين با مخالفان گفته بود اين مذاکرات فايده&zwnj;ای ندارد.</p> <p>جنتی در اين نماز جمعه گفت: &quot;در نهايت نيروهای آمريکايی در لباس نيروهای عربستانی بايد از اين کشور اخراج شوند و اين کشور به دست اسلام و مسلمين فتح و اسلاميت بر آن حاکم شود.&quot;</p> <p>شورای همکاری خليج فارس در واکنش به اين سخنان جنتی اعلام کرد: &quot;شورای همکاری خليج فارس اظهارات تحريک&zwnj;آميز و ادعاهای باطل مطرح شده در خطبه نماز جمعه تهران توسط دبير شورای نگهبان درباره بحرين را رد می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>شورای همکاری خليج فارس همچنين سخنان آيت&zwnj;الله جنتی را &quot;دخالت غيرقابل قبول در امور داخلی بحرين و به معنای ناديده گرفتن حاکميت و استقلال اين کشور&quot; عنوان کرد.</p> <p>اعتراضات در بحرين از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است. معترضان خواهان اجرای اصلاحات سياسی و اصلاح قانون اساسی هستند.</p> <p>دولت بحرين در پی افزايش اعتراضات در اين کشور اسفند ۱۳۸۹ از کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس خواست تا به اين کشور کمک نظامی کنند.</p> <p>در پی اين درخواست، عربستان سعودی با هزار نيرو و امارات متحده عربی با ۵۰۰ نيروی نظامی وارد بحرين شدند.</p> <p>&nbsp;</p>

هزاران بحرينی با برگزاری تظاهرات خواهان اصلاحات سياسی در اين کشور شدند.

به گزارش رويترز، تظاهرات روز جمعه ۹ مارس (۱۹ اسفند ۱۳۹۰) در بحرین به درخواست يک روحانی شيعه به نام عيسی قاسم برگزار شد.

عيسی قاسم روحانی بحرينی خواهان برقراری دموکراسی در اين کشور شده است.

تظاهرات روز جمعه بحرين که در اتوبانی خارج از منامه، پايتخت برگزار شد، "بزرگ‌ترين" اعتراض در اين کشور در يک سال اخير توصیف شده است.

حکومت بحرين در دست آل خليفه است که جزو اقليت سنی مذهب اين کشور محسوب می‌شوند. اکثريت جمعيت اين کشور شيعه هستند.

تظاهرات روز جمعه بحرين که در اتوبانی خارج از منامه، پايتخت برگزار شد، بزرگ‌ترين اعتراض در اين کشور در يک سال اخير توصیف شده است

حزب وفاق اصلی‌ترين حزب شيعه مخالف حکومت بحرين خواهان "سلطنت مشروطه" در اين کشور است.

حمد بن عيسی آل‌ خليفه، پادشاه بحرين، ايران را به دخالت در اعترضات بحرين متهم می‌کند اما ايران اين اتهام را رد می‌کند.

چند ماه پيش نيز آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان قانون اساسی ايران در نماز جمعه تهران در ارتباط با آغاز گفت‌وگوهای حکومت بحرين با مخالفان گفته بود اين مذاکرات فايده‌ای ندارد.

جنتی در اين نماز جمعه گفت: "در نهايت نيروهای آمريکايی در لباس نيروهای عربستانی بايد از اين کشور اخراج شوند و اين کشور به دست اسلام و مسلمين فتح و اسلاميت بر آن حاکم شود."

شورای همکاری خليج فارس در واکنش به اين سخنان جنتی اعلام کرد: "شورای همکاری خليج فارس اظهارات تحريک‌آميز و ادعاهای باطل مطرح شده در خطبه نماز جمعه تهران توسط دبير شورای نگهبان درباره بحرين را رد می‌کند."

شورای همکاری خليج فارس همچنين سخنان آيت‌الله جنتی را "دخالت غيرقابل قبول در امور داخلی بحرين و به معنای ناديده گرفتن حاکميت و استقلال اين کشور" عنوان کرد.

اعتراضات در بحرين از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است. معترضان خواهان اجرای اصلاحات سياسی و اصلاح قانون اساسی هستند.

دولت بحرين در پی افزايش اعتراضات در اين کشور اسفند ۱۳۸۹ از کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس خواست تا به اين کشور کمک نظامی کنند.

در پی اين درخواست، عربستان سعودی با هزار نيرو و امارات متحده عربی با ۵۰۰ نيروی نظامی وارد بحرين شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.