ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر علوم: هیچ دانشجویی از بازداشتی‌های دی‌ ۹۶ اخراج نشده

منصور غلامی می‌گوید برخورد با دانشجویان در دستور کار وزارت علوم قرار ندارد و به پرونده‌های قبلی هم رسیدگی می‌شود.

با وجود صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشتی در اعتراضات دی ۹۶ وزیر علوم ایران گفته خبرهایی که با موضوع اخراج دانشجویان در فضای مجازی بازتاب یافته مبنای مشخصی ندارد. منصور غلامی اخراج دانشجویان بازداشتی از دانشگاه‌ها را رد کرده و گفته در فضای جدید ایجاد شده، برخورد با دانشجویان روش کار نیست و موارد باقی مانده از پیش هم مدیریت می‌شود.

تجمع در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به صدور احکام سنگین قضایی برای دانشجویان

پیش‌تر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر علوم نیز اعلام کرده بود که قوه قضاییه نمی‌تواند دانشجویی را از دانشگاه ها اخراج کند مگر این که در حکم صادره چنین چیزی دیده شده باشد که تاکنون دیده نشده است.

در اعتراضات سراسری دی ۹۶، تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند و احکام آنها نیز از سوی قوه قضاییه صادر شده است. صدور احکام سنگین برای این دانشجویان اعتراضات صنفی و واکنش برخی از نمایندگان مجلس را برانگیخت.

پروانه سلحشوری تیرماه گذشته خبر از تهیه فهرست بیش از ۱۵۰ دانشجوی بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری دی ۹۶ و پس از آن داد و به نقش «وزارت اطلاعات» دولت حسن روحانی در صدور احکام قضایی برای برخی دانشجویان اشاره کرد.

او گفته بود تنها در چند دانشگاه برای ۱۷ نفر از دانشجویان احکام قضایی صادر شده و آمار ۵ نفره ارائه شده ازسوی وزارت علوم نادرست است.

هنگام بازداشت شماری از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری دی ۹۶ اعلام شد که این بازداشت‌ها پیشگیرانه بوده‌اند اما آن «بازداشت‌های پیشگیرانه» با صدور احکام قضایی سنگین همراه شدند.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس هم روز پنج‌شنبه هفتم تیر ماه در پیامی در توئیتر خود نوشته بود که احکام سنگین علیه دانشجویان را وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی صادر کرده است.

با وجود انکار وزیر علوم، رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از ورود این نهاد به مساله دانشجویان بازداشتی خبر داده و گفته با پیگیری‌های انجام شده بخش قابل توجهی از پرونده‌های دانشجویی با حسن نظر مدیران ارشد و میانی دستگاه قضائی به شکل مناسبی در حال حل شدن است.»

مصطفی رستمی گفته برای پیگیری مسائل دانشجویانی که دچار مشکل شده‌اند با رییس قوه قضاییه گفت و گو شده و او از پیشنهادات ارائه شده استقبال کرده است.

دادگاه‌های انقلاب تاکنون دانشجویانی را که در رابطه با اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ محاکمه شده‌اند به یک تا پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده‌اند.

اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ از روز هفتم دی ‌‌ماه در مشهد آغاز شد و به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش پیدا کرد. شمار کل بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر به گفته منابع رسمی ۴ هزار و ۹۷۲ نفر بود و دست‌کم ۲۷ نفر نیز در جریان سرکوب این اعتراض‌ها کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.