ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بشار اسد:‌ مذاکرات با وجود تروريست‌های مسلح به نتيجه نمی‌رسد

<p>بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه در ديدار با کوفی عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب برای حل بحران سوريه گفت با وجود &quot;تروريست&zwnj;های مسلح&quot; گفت&zwnj;وگوها به نتيجه نخواهد رسيد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>دولت سوريه از مخالفان به عنوان &quot;تروريست&zwnj;های مسلح&quot; نام می&zwnj;برد.</p> <p>به گزارش خبرگزاری دولتی سوريه (سانا)، بشار اسد در اين ديدار گفت دمشق آماده شرکت در مذاکراتی &quot;صادقانه&quot;&zwnj;برای حل بحران جاری اين کشور است.</p> <p>کوفی عنان نيز در اين ديدار بر ادامه تلاش&zwnj;هايش برای حل مسالمت&zwnj;آميز بحران سوريه تأکيد کرده و گفته است با دخالت خارجی در اين کشور مخالف است.</p> <blockquote> <p>آمريکا و کشورهای غربی می&zwnj;گويند بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده و بايد از قدرت کنار رود اما در مقابل روسيه و چين با اين خواسته آمريکا و فعالان سوری مخالفت می&zwnj;کنند</p> </blockquote> <p>هدف از سفر کوفی عنان به سوريه، يافتن راه&zwnj;حل ديپلماتيک برای حل بحران يک ساله اين کشور اعلام شده است.</p> <p>بان کی مون، دبير کل سازمان ملل متحد ۲۴ فوريه (پنجم اسفند ۱۳۹۰) کوفی عنان، دبير کل پيشين سازمان ملل را به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب برای حل بحران سوريه منصوب کرد. </p> <p>اعترضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است. بر پايه آخرين آمار سازمان ملل که چند هفته پيش منتشر شد، تاکنون بيش از ۷۵۰۰ نفر در خشونت&zwnj;های سوريه کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>آمريکا و کشورهای غربی می&zwnj;گويند بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده و بايد از قدرت کنار رود اما در مقابل روسيه و چين با اين خواسته آمريکا و فعالان سوری مخالفت می&zwnj;کنند. اين دو کشور خواهان اصلاحات در سوريه هستند.</p> <p>روسيه و چين اين بر همين اساس تاکنون دوبار قطعنامه&zwnj;های شورای امنيت عليه سوريه را به دليل آنکه &quot;يک&zwnj;جانبه&quot; بوده&zwnj;اند، وتو کرده&zwnj;اند. اين دو کشور خواهان محکوميت همزمان دولت دمشق و مخالفان هستند. پکن و مسکو همچنين می&zwnj;گويند نگران دخالت خارجی در سوريه مشابه آنچه در ليبی رخ داد، هستند.</p> <p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز چند هفته پيش گفت: &quot;مردم سوريه و متحدان آنان ديگر نمی&zwnj;توانند فرصت بيشتری به بشار اسد بدهند که مشروعيت يا حتی وحشی&zwnj;گری خود را اثبات کند. مخالفان توانايی سرنگونی حکومت را دارند. آن&zwnj;ها بالاخره به&zwnj;طريقی و از جايی ابزار دفاع از خود را پيدا می&zwnj;کنند و به همان ترتيب دست به اقدامات تهاجمی هم خواهند زد.&quot;<br /> &nbsp;</p>

بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه در ديدار با کوفی عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب برای حل بحران سوريه گفت با وجود "تروريست‌های مسلح" گفت‌وگوها به نتيجه نخواهد رسيد.

دولت سوريه از مخالفان به عنوان "تروريست‌های مسلح" نام می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوريه (سانا)، بشار اسد در اين ديدار گفت دمشق آماده شرکت در مذاکراتی "صادقانه"‌برای حل بحران جاری اين کشور است.

کوفی عنان نيز در اين ديدار بر ادامه تلاش‌هايش برای حل مسالمت‌آميز بحران سوريه تأکيد کرده و گفته است با دخالت خارجی در اين کشور مخالف است.

آمريکا و کشورهای غربی می‌گويند بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده و بايد از قدرت کنار رود اما در مقابل روسيه و چين با اين خواسته آمريکا و فعالان سوری مخالفت می‌کنند

هدف از سفر کوفی عنان به سوريه، يافتن راه‌حل ديپلماتيک برای حل بحران يک ساله اين کشور اعلام شده است.

بان کی مون، دبير کل سازمان ملل متحد ۲۴ فوريه (پنجم اسفند ۱۳۹۰) کوفی عنان، دبير کل پيشين سازمان ملل را به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب برای حل بحران سوريه منصوب کرد.

اعترضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است. بر پايه آخرين آمار سازمان ملل که چند هفته پيش منتشر شد، تاکنون بيش از ۷۵۰۰ نفر در خشونت‌های سوريه کشته شده‌اند.

آمريکا و کشورهای غربی می‌گويند بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده و بايد از قدرت کنار رود اما در مقابل روسيه و چين با اين خواسته آمريکا و فعالان سوری مخالفت می‌کنند. اين دو کشور خواهان اصلاحات در سوريه هستند.

روسيه و چين اين بر همين اساس تاکنون دوبار قطعنامه‌های شورای امنيت عليه سوريه را به دليل آنکه "يک‌جانبه" بوده‌اند، وتو کرده‌اند. اين دو کشور خواهان محکوميت همزمان دولت دمشق و مخالفان هستند. پکن و مسکو همچنين می‌گويند نگران دخالت خارجی در سوريه مشابه آنچه در ليبی رخ داد، هستند.

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز چند هفته پيش گفت: "مردم سوريه و متحدان آنان ديگر نمی‌توانند فرصت بيشتری به بشار اسد بدهند که مشروعيت يا حتی وحشی‌گری خود را اثبات کند. مخالفان توانايی سرنگونی حکومت را دارند. آن‌ها بالاخره به‌طريقی و از جايی ابزار دفاع از خود را پيدا می‌کنند و به همان ترتيب دست به اقدامات تهاجمی هم خواهند زد."
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.