ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری نیروهای کرد و ارتش سوریه در قامشلی چندین کشته بر جای گذاشت

به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، هفت تن از نیروهای امنیتی کرد موسوم به «آسایش» و ۱۱ تن از سربازان ارتش سوریه در درگیری با یکدیگر در قامشلی کشته شدند.

ارتش سوریه با نیروهای کرد در شهر قامشلی در شمال آن کشور درگیر شدند. دست‌کم ۱۸ سرباز دو طرف کشته شدند.

یک عضو نیروهای امنیتی کرد، موسوم به آسایش در صحنه درگیری‌ها در قامشلی، شنبه هشتم سپتامبر ــ منبع: AFP

به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، یک گروه ناظر بر جنگ سوریه، هفت تن از نیروهای امنیتی کرد موسوم به «آسایش» و ۱۱ تن از سربازان ارتش سوریه در این درگیری از پای درآمده‌اند.

به گفته منابع کردی، نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس دولت دمشق آغازگر این درگیری بودند. آنها با خودروهای نظامی وارد مناطق تحت کنترل کردها شدند و چندین غیرنظامی را بازداشت کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که وب‌سایت کردی «هاوار نیوز» از نیروهای آسایش منتشر کرده است، نیروهای ارتش سوریه به ربودن غیرنظامیان از منطقه‌ای در اطراف فرودگاه قامشلی متهم شده‌اند. این بیانیه شمار سربازان کشته‌شده سوری را ۱۳ تن ذکر کرده اما از اشاره به تعداد کشته‌شدگان کرد خودداری کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، منطقه هنوز تنش‌آلود است. قامشلی در استان حسکه در شمال شرقی سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه است.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم دیروز گزارش داد که «شورای سوریه دمکراتیک»، شاخه سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک و هم‌پیمان آمریکا، تشکیل یک دولت خودمختار جدید کردی در شمال شرق سوریه را اعلام کرد.

شورای سوریه دمکراتیک در اواخر ماه اوت با حکومت بشار اسد مذاکره کرده بود. اسد پیش از این گفته بود که اگر مذاکره با کردها به جایی نرسید علیه کردها دست به اقدام نظامی خواهد زد. این خبر در آستانه دیدار سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران منتشر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    برای از کوره در نرفتن اردوغان و خارج نشدن او از اتحاد ایران-روسیه-تورکیه کوردها را قربانی میکنند. برای اینکه سلطان عثمانی راضی باشد، کوردها را در شمال و جنوب و شرق و غرب کوردستان جلوی پایش سر می برند تا اتحادشان را حفظ کنند. زبون تر و بی اخلاق تر از رژیم ایران در تاریخ بشر وجود نداشته و ترکیه حقیقتاً در جنایت نام اسرائیل و آلمان نازی را هم سفید میکند.