ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک «سوءتفاهم» دیگر بین ارشاد اسلامی و اداره اماکن بر سر برگزاری کنسرت‌ها

اداره اماکن محمد معتمدی را به خاطر نحوه برگزاری کنسرت «آب و آتش» ممنوع‌الکار اعلام کرد. وزیر ارشاد می‌گوید سوءتفاهمی پیش آمد که برطرف شد.

وزیر ارشاد اسلامی اعلام کرده که محمد معتمدی، خواننده معروف ایرانی از ادامه کار هنری‌اش منع نشده، بلکه «سوءتفاهمی» پیش آمده بوده که اکنون برطرف شده است. مدیرکل دفتر موسیقی از دخالت اداره اماکن در مجوز ارشاد اسلامی خبر داده است.

پنج‌شنبه ۸ شهریور: محمد معتمدی در نخستین کنسرت رایگان در بوستان آب و آتش تهران

محمد معتمدی، خواننده سرشناس ایرانی که چند روز پیش در بوستان آب و آتش تهران کنسرت رایگان برگزار کرده بود، در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود که از کار منع شده است.

معتمدی گفته بود پلیس اماکن او را از فعالیت حرفه‌ای در عرصه موسیقی منع کرده است:

 «به خاطر این که مجوز بنده فقط براى پلى‌بک صادر شده بود ولى ما با ارکستر و نوازندگان خانم و آقا روى صحنه رفتیم. من نیز این موضوع را شنبه گذشته متوجه شدم وقتى از سوى مدیرعامل محترم برج میلاد تهران از رفتن روى صحنه منع شدم و این ممنوعیت به بنده ابلاغ شد.»

عباس صالحی، وزیر ارشاد اسلامی با انتشار پیامی در توئیتر گفته سوءتفاهمی در کار بوده که حالا برطرف شده:

‌«همکاران معاونت هنری پیگیری داشتند، ظاهراً سوءتفاهمی پیش‌آمده و آقای معتمدی هم پست پیشین را از صفحه اینستاگرام خود حذف کرده‌اند.»

پنج‌شنبه ۸ شهریور  نخستین کنسرت خیابانی رایگان توسط ارکستر سازهای ملی به‌رهبری علی‌اکبر قربانی و با خوانندگی محمد معتمدی در تهران برگزار و با استقبال مردم روبه‌رو شد. بهار دلکش اثر درویش خان، شکایت دل از پرویز یاحقی، دگر چه خواهی قطعه‌ای از حبیب‌الله بدیعی، ساز و آواز، کویر، رنگ شرقی، خوش آمدی و همچنین بهار من اثری از علی تجویدی و گل صبح قطعات اجرا شده در این کنسرت خیابانی بودند. وزیر ارشاد درباره سوءتفاهم پیش آمده توضیح نداده. اما علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های داخلی گفته است که وزارت ارشاد اسلامی مجوز صدور کنسرت به شکل زنده را صادر کرده، اما ظاهراً اداره اماکن، فراتر از اختیاراتش که به شرایط انتظامی و امنیتی سالن‌ها محدود است، در مجوز ارشاد اسلامی دخالت کرده:

«مرجع صدور مجوز کنسرت، دفتر موسیقی است و دفتر موسیقی هم هماهنگی‌های لازم را با اماکن و سایر نهادهای ذی‌صلاح انجام می‌دهد. این وظیفه اماکن نیست و روند عادی خودش را دارد. مجوز را دفتر موسیقی می‌دهد و لاغیر و ما هیچوقت مجوز پلی بک صادر نمی‌کنیم. ما مجوز برای اجرای زنده دادیم و ایشان اجرا کرد.»

نخستین بار ۸ مرداد همایون شجریان، پیشنهاد برگزاری کنسرت‌های خیابانی را برای «خوب شدن حال مردم» داد. گروهی از خوانندگان مانند سیروان خسروی و حمید هیراد هم از این پیشنهاد حمایت کرده بودند. وزیر ارشاد اسلامی اما گفته بود که ابتدا وزارت ارشاد می‌بایست نظر مراجع انتظامی را جویا شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.