ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان مذاکرات صلح با آمريکا را به‌حالت تعليق درآوردند

<p>گروه طالبان اعلام کرد که مذاکرات صلح با آمريکا در قطر را به&zwnj;دليل &quot;روشن نبودن&quot; موضع آمريکا، به حالت تعليق درآورده است.</p> <!--break--> <p><br /> در اطلاعيه&zwnj;ای که امروز پنج&zwnj;شنبه ۲۵ اسفندماه،&zwnj; از سوی طالبان منتشر شده، آمده است اين مذاکرات تا زمانی که آمريکا موضع مشخص و واضحی را در پيش نگيرد،&zwnj; از سر گرفته نخواهد شد.</p> <p><br /> طالبان ۱۳ دی&zwnj;ماه سال جاری از راه اندازی دفتر سياسی خود در قطر خبر دادند که در تفاهم با آمريکا و قطر ايجاد شده است. دولت افغانستان نيز موافقت خود را با گشايش اين دفتر اعلام کرد.</p> <p><br /> گروه طالبان در اطلاعيه تازه خود گفته است: &quot;آمريکايی&zwnj;ها در مورد اين دفتر و تبادل اسيران توافق کرده بود اما جناح مقابل با گذشت زمان به وعده&zwnj;های خود عمل نکرد و آن&zwnj;ها تبليغات راه انداختند که گويا با طالبان در مورد مشکلات عمومی افغانستان مذاکراتی را آغاز کرده&zwnj;اند. حامد کرزی،&zwnj; نيز بدون هيچ سندی اعلام کرد که حکومت افغانستان و آمريکا مذاکرات مشترک را شروع کرده&zwnj;اند.&quot;</p> <p><br /> طالبان هدف از راه اندازی اين دفتر را &quot;تماس با دست باز و عاری از خطر با جهانيان&quot; اعلام کرده&zwnj; و تأکيد کرده&zwnj;اند که می&zwnj;خواستند با گشايش اين دفتر &quot;بهانه آمريکا که می&zwnj;گفت نشانی طالبان مشخص نيست تا با آن&zwnj;ها تماس برقرار کنيم&quot; را برطرف سازند.</p> <blockquote> <p>طالبان گفته&zwnj;اند با در نظر گرفتن موضع متغير آمريکا، آن&zwnj;ها مجبور به توقف مذاکرات با اين کشور شدند و به همين دليل آمريکا مسئول تعليق اين مذاکرات است</p> </blockquote> <p>طالبان گفته&zwnj;اند که اين گروه بدون اين دو موضوع،&zwnj; در مورد هيچ موضوع ديگری مذاکره نکرده و با حکومت افغانستان نيز در تماس نبوده است.</p> <p><br /> گروه طالبان در ادامه اين اطلاعيه گفته است: &quot;موضوع افغانستان دارای دو بعد داخلی و خارجی است که بعد خارجی مربوط به آمريکا و بعد داخلی آن به خود افغان&zwnj;ها مربوط می&zwnj;شود و تا زمانی که بعد خارجی آن حل نشده باشد پرداختن به بعد داخلی،&zwnj; بی&zwnj;مفهوم و ضايع کردن وقت است. از اين رو طالبان مذاکرات با دولت افغانستان را بی&zwnj;فايده می&zwnj;دانند.&quot;</p> <p><br /> در ادامه اين اطلاعيه آمده است که &quot;با در نظر گرفتن موضع متغير آمريکا، آن&zwnj;ها مجبور به توقف مذاکرات با اين کشور شدند و به همين دليل آمريکا مسئول تعليق اين مذاکرات است.&quot;</p> <p><br /> طالبان در حالی انجام هر نوع مذاکره&zwnj;ای را با دولت افغانستان رد می&zwnj;کنند و از قطع مذاکرات با آمريکا خبر می&zwnj;دهند که هفته گذشته دولت افغانستان اعلام کرد هيأتی از شورای امنيت ملی اين کشور با شماری از مقام&zwnj;های ارشد طالبان که در زندان گوانتان در قيد هستند،&zwnj; ديدار و گفت&zwnj;وگو کرده است.</p> <p><br /> به گفته ايمل فيضی،&zwnj; سخنگوی رئيس جمهور افغانستان،&zwnj; اين اعضای بلندپايه طالبان با پيشنهاد دولت افغانستان برای انتقال به قطر و پيوستن به خانواده&zwnj;های خود، موافقت کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> سخنگوی رئيس جمهور افغانستان تأکيد کرده بود که انتقال اين زندانيان به قطر به پيشبرد برنامه صلح کمک خواهد کرد.<br /> &nbsp;</p>

گروه طالبان اعلام کرد که مذاکرات صلح با آمريکا در قطر را به‌دليل "روشن نبودن" موضع آمريکا، به حالت تعليق درآورده است.

در اطلاعيه‌ای که امروز پنج‌شنبه ۲۵ اسفندماه،‌ از سوی طالبان منتشر شده، آمده است اين مذاکرات تا زمانی که آمريکا موضع مشخص و واضحی را در پيش نگيرد،‌ از سر گرفته نخواهد شد.

طالبان ۱۳ دی‌ماه سال جاری از راه اندازی دفتر سياسی خود در قطر خبر دادند که در تفاهم با آمريکا و قطر ايجاد شده است. دولت افغانستان نيز موافقت خود را با گشايش اين دفتر اعلام کرد.

گروه طالبان در اطلاعيه تازه خود گفته است: "آمريکايی‌ها در مورد اين دفتر و تبادل اسيران توافق کرده بود اما جناح مقابل با گذشت زمان به وعده‌های خود عمل نکرد و آن‌ها تبليغات راه انداختند که گويا با طالبان در مورد مشکلات عمومی افغانستان مذاکراتی را آغاز کرده‌اند. حامد کرزی،‌ نيز بدون هيچ سندی اعلام کرد که حکومت افغانستان و آمريکا مذاکرات مشترک را شروع کرده‌اند."

طالبان هدف از راه اندازی اين دفتر را "تماس با دست باز و عاری از خطر با جهانيان" اعلام کرده‌ و تأکيد کرده‌اند که می‌خواستند با گشايش اين دفتر "بهانه آمريکا که می‌گفت نشانی طالبان مشخص نيست تا با آن‌ها تماس برقرار کنيم" را برطرف سازند.

طالبان گفته‌اند با در نظر گرفتن موضع متغير آمريکا، آن‌ها مجبور به توقف مذاکرات با اين کشور شدند و به همين دليل آمريکا مسئول تعليق اين مذاکرات است

طالبان گفته‌اند که اين گروه بدون اين دو موضوع،‌ در مورد هيچ موضوع ديگری مذاکره نکرده و با حکومت افغانستان نيز در تماس نبوده است.

گروه طالبان در ادامه اين اطلاعيه گفته است: "موضوع افغانستان دارای دو بعد داخلی و خارجی است که بعد خارجی مربوط به آمريکا و بعد داخلی آن به خود افغان‌ها مربوط می‌شود و تا زمانی که بعد خارجی آن حل نشده باشد پرداختن به بعد داخلی،‌ بی‌مفهوم و ضايع کردن وقت است. از اين رو طالبان مذاکرات با دولت افغانستان را بی‌فايده می‌دانند."

در ادامه اين اطلاعيه آمده است که "با در نظر گرفتن موضع متغير آمريکا، آن‌ها مجبور به توقف مذاکرات با اين کشور شدند و به همين دليل آمريکا مسئول تعليق اين مذاکرات است."

طالبان در حالی انجام هر نوع مذاکره‌ای را با دولت افغانستان رد می‌کنند و از قطع مذاکرات با آمريکا خبر می‌دهند که هفته گذشته دولت افغانستان اعلام کرد هيأتی از شورای امنيت ملی اين کشور با شماری از مقام‌های ارشد طالبان که در زندان گوانتان در قيد هستند،‌ ديدار و گفت‌وگو کرده است.

به گفته ايمل فيضی،‌ سخنگوی رئيس جمهور افغانستان،‌ اين اعضای بلندپايه طالبان با پيشنهاد دولت افغانستان برای انتقال به قطر و پيوستن به خانواده‌های خود، موافقت کرده‌اند.

سخنگوی رئيس جمهور افغانستان تأکيد کرده بود که انتقال اين زندانيان به قطر به پيشبرد برنامه صلح کمک خواهد کرد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.