ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقوط بالگرد آيساف در افغانستان ۱۴ کشته بر جای گذاشت

<p>بر اثر سقوط يک بالگرد آيساف يا نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان در شرق کابل،&zwnj; ۱۲ نظامی خارجی و دو غيرنظامی کشته شدند.</p> <!--break--> <p><br /> اين بالگرد صبح امروز جمعه ۲۶ اسفندماه، در يک منطقه مسکونی در منطقه بگرامی ولايت کابل سقوط کرد.</p> <p><br /> آيساف در اطلاعيه&zwnj;ای تأييد کرد که يک بالگرد اين سازمان که در حال انجام مأموريت بود سقوط کرده است و ۱۲ تن از سرنشينان آن که عضو آيساف هستند کشته شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> اين سازمان که هويت کشته&zwnj;شدگان را اعلام نکرده با بيان اينکه به هنگام بروز اين رويداد هيچ نشانه&zwnj;ای از فعاليت دشمن وجود نداشته از آغاز تحقيقات در اين مورد خبر داده است.</p> <blockquote> <p>دو غير نظامی از ساکنان محل سقوط بالگرد،&zwnj; کشته و سه غيرنظامی که همگی آنان زنان و کودکان هستند زخمی شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>محمد ظاهر،&zwnj; رئيس اداره تحقيقات جنايی پليس کابل گفت که اين بالگرد به دليل&quot; &zwnj;عوارض فنی&quot; در منطقه مسکونی حسين خيل بگرامی سقوط کرده است و نظاميان کشته شده آيساف،&zwnj; سربازان ترکيه هستند.</p> <p><br /> يک منبع امنيتی نيز گفت که در ميان سرنشينان کشته&zwnj;شده اين بالگرد،&zwnj; دو شهروند افغانستان که به&zwnj;عنوان مترجم با نظاميان ترک کار می&zwnj;کردند حضور داشتند.</p> <p><br /> سميع&zwnj;الله دره&zwnj;ای،&zwnj; از مسئولان اداره آتش&zwnj;نشانی کابل گفت که در اين رويداد دو غير نظامی از ساکنان محل سقوط بالگرد،&zwnj; کشته و سه غيرنظامی که همگی آنان زنان و کودکان هستند زخمی شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> اين نخستين بار است که بر اثر سقوط يک بالگرد نظاميان بين&zwnj;المللی در يک منطقه مسکونی در افغانستان اين تعداد نظامی و غيرنظامی کشته و يا مجروح می&zwnj;شوند.<br /> &nbsp;</p>

بر اثر سقوط يک بالگرد آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان در شرق کابل،‌ ۱۲ نظامی خارجی و دو غيرنظامی کشته شدند.

اين بالگرد صبح امروز جمعه ۲۶ اسفندماه، در يک منطقه مسکونی در منطقه بگرامی ولايت کابل سقوط کرد.

آيساف در اطلاعيه‌ای تأييد کرد که يک بالگرد اين سازمان که در حال انجام مأموريت بود سقوط کرده است و ۱۲ تن از سرنشينان آن که عضو آيساف هستند کشته شده‌اند.

اين سازمان که هويت کشته‌شدگان را اعلام نکرده با بيان اينکه به هنگام بروز اين رويداد هيچ نشانه‌ای از فعاليت دشمن وجود نداشته از آغاز تحقيقات در اين مورد خبر داده است.

دو غير نظامی از ساکنان محل سقوط بالگرد،‌ کشته و سه غيرنظامی که همگی آنان زنان و کودکان هستند زخمی شده‌اند

محمد ظاهر،‌ رئيس اداره تحقيقات جنايی پليس کابل گفت که اين بالگرد به دليل" ‌عوارض فنی" در منطقه مسکونی حسين خيل بگرامی سقوط کرده است و نظاميان کشته شده آيساف،‌ سربازان ترکيه هستند.

يک منبع امنيتی نيز گفت که در ميان سرنشينان کشته‌شده اين بالگرد،‌ دو شهروند افغانستان که به‌عنوان مترجم با نظاميان ترک کار می‌کردند حضور داشتند.

سميع‌الله دره‌ای،‌ از مسئولان اداره آتش‌نشانی کابل گفت که در اين رويداد دو غير نظامی از ساکنان محل سقوط بالگرد،‌ کشته و سه غيرنظامی که همگی آنان زنان و کودکان هستند زخمی شده‌اند.

اين نخستين بار است که بر اثر سقوط يک بالگرد نظاميان بين‌المللی در يک منطقه مسکونی در افغانستان اين تعداد نظامی و غيرنظامی کشته و يا مجروح می‌شوند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.