ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: اعتصاب رانندگان کامیون برای دومین روز پیاپی

در دومین روز اعتصاب رانندگان کامیون، گزارش‌هایی مبنی بر کمبود بنزین و تشکیل صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های توزیع سوخت منتشر شد. نفتکش‌ها در ساری و تبریز اعتصاب کردند.

رانندگان کامیون و کامیون‌داران دوشنبه ۲ مهر برای دومین روز پیاپی در چندین شهر ایران اعتصاب کردند. تصاویر و ویدئوهایی از اعتصاب رانندگان در تهران، زنجان، تبریز، بندر امام، کرمانشاه، کازرون، سنندج، گناباد، اراک، همدان و دیگر شهرها منتشر شده است.

دوشنبه ۲ مهر: اعتصاب کامیون‌داران در دومین روز

برخی منابع کارگری از اعتصاب رانندگان در بیش از ۵۰ شهر و ممانعت اعتصاب کنندگان از حرکت کامیون‌ و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای که به اعتصاب نپیوسته‌اند، گزارش می‌دهند.

نبود قطعات یدکی و لاستیک دو دلیل عمده اعتصاب اخیر کامیونداران و رانندگان کامیون است. آن‌ها خواهان افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه‌اند. لاستیکی که تا قبل از این هر حلقه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اکنون در بازار به ۹ میلیون تومان در هر حلقه معامله می‌شود.

برپایه گزارش اتحادیه آزاد کارگران، اعتصاب رانندگان کامیون موجب کمبود بنزین در برخی از شهرها شده است. ویدئویی از صف طولانی بنزین در عسلویه و بنک در استان بوشهر منتشر شده است. این ویدئو را در ادامه ببینید:

یکشنبه یکم مهر رانندگان نفتکش پتروشیمی تبریز در همبستگی با رانندگان کامیون اعتصاب کردند. امروز نیز تصاویری از اعتصاب رانندگان نفتکش شرکت نفت ساری منتشر شد.

یک ویدئو از اعتصاب نفتکش‌ها در شرکت نفت ساری را هم در ادامه ببینید:

دور تازه اعتصاب رانندگان کامیون از صبح یکشنبه یکم مهر در اعتراض به عدم تحقق وعده مسئولان دولتی مبنی بر پیگیری مطالبات رانندگان کامیون در اعتصاب خرداد امسال، آغاز شده است.

اتحادیه هماهنگ‌کنندگان رانندگان ایران پیشتر در اطلاعیه‌ای  ۱۵ خواسته رانندگان کامیون و ترانزیت که برای دستیابی به آنها اعتصاب می‌کنند، را بیان کرده است.

رانندگان خواستار «افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار»، «کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی»، «افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه»، «کسر حق پرداختی بیمه رانندگان»، «حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها»، و «نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای مأموران راهنمایی و رانندگی و مجازات ماموران و افسران رشوه‌گیر» شده‌اند.

رانندگان کامیون خرداد امسال نیز اعتصاب کردند. به دنبال این اعتصاب مجلس شورای اسلامی کمیته ویژه‌ای برای «پیگیری مطالبات رانندگان» تشکیل داد. رانندگان اما مرداد امسال گفتند که وعده‌های مسئولان «تهی» بوده و هیچ یک از آنها تحقق نیافته است و به همین دلیل مرداد و شهریور نیز به صورت پراکنده در چندین شهر اعتصاب کردند.

چند ویدئو از اعتصاب رانندگان را در ادامه ببینید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.