ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نجمه واحدی و هدی عمید در بند ۲الف سپاه نگهداری می‌شوند

خانواده کنشگران بازداشت شده حقوق زنان هیچ اطلاعی از اتهام تفهیم شده به این فعالان ندارند و این افراد تاکنون از حق دسترسی به وکیل محروم بوده‌اند.

رضوانه محمدی، هدی عمید و نجمه واحدی

بیش از ۲۰ روز از بازداشت نجمه واحدی، هدی عمید و رضوانه محمدی فعالان حقوق زنان در ایران می‌گذرد اما هنوز اطلاعاتی درباره علت دستگیری آنها منتشر نشده است. پیش‌تر اعلام شده بود که نهاد بازداشت کننده این کنشگران حقوق زنان اطلاعات سپاه بوده و آنها با هجوم به خانه این کنشگران هم لوازم شخصی آنها را توقیف کرده‌اند و هم لوازم سایر اعضای خانواده شامل  هارد کامپیوتر، تبلت، گوشی موبایل و فلش را همراه برده‌اند و تاکنون بازنگردانده‌اند.

طبق اطلاعاتی که زمانه به دست آورده، نجمه واحدی تا دو هفته از امکان دیدار خانواده محروم بوده و پس از این مدت، تنها یک بار موفق به دیداری کوتاه با مادر خود شده است. هدی عمید و رضوانه محمدی تاکنون ملاقاتی با اعضای خانواده خود نداشته‌اند.

منبع نزدیک به خانواده واحدی در گفت‌وگو با زمانه گفته که نجمه در ملاقات با مادرش گفته که ۱۰ روز اول در انفرادی بوده است.

این منبع همچنین گفته که به خانواده این فعال حقوق زنان گفته شده که در این مرحله فقط از لیست ۲۰ نفره قوه قضاییه می‌توانند وکیل انتخاب کنند که بعضی از وکلا به خانواده آنها گفنه‌اند که حتی آنها هم در این مرحله کار خاصی نمی‌توانند انجام دهند. همچنین تاکنون پاسخ شفافی از طرف زندان اوین به خانواده بازداشت‌شدگان داده نشده و تنها به آنها گفته می‌شود که صبر کنند تا با آنها تماس گرفته شود.

از آنجا که تاکنون از خانواده نجمه واحدی تقاضای کفیل یا وثیقه نشده، این احتمال وجود دارد که با پایان یافتن قرار یک ماهه بازداشت موقت، بازداشت این فعالان حقوق زنان تمدید شود. خبرگزاری ایرنا امروز گزارش داده که قرار بازداشت موقت قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی وکلای بازداشت شده در تجمع مقابل مجلس تمدید شده است.

نجمه واحدی و هدی عمید، کارگاه‌هایی برای آموزش شروط ضمن عقد به زنان ایرانی برگزار می‌کردند. یکی از فعالیت‌های عمده نجمه واحدی نیز تمرکز بر کارخانگی زنان و تلاش برای توجه بخشیدن به ارزش اقتصادی کار خانگی زنان و رفع تبعیض‌های جنسیتی ناشی از کار خانگی بوده است.

رضوانه محمدی، پیش‌تر یک بار به دلیل بدحجابی در گرگان بازداشت شده و یک روز بعد آزاد شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.