ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مریم آزاد، فعال حقوق زنان بازداشت شد

یکی دیگر از فعالان حقوق زنان در ایران بازداشت شد. مریم آزاد، کنشگر برابری جنسیتی اهل شیراز سه‌شنبه شب، سوم مهر هنگام سفر به ترکیه در فرودگاه تهران دستگیر شده است.

یکی دیگر از فعالان حقوق زنان در ایران بازداشت شد. مریم آزاد، کنشگر برابری جنسیتی اهل شیراز سه‌شنبه شب، سوم مهر هنگام سفر به ترکیه در فرودگاه تهران دستگیر شده است.

یکی از نزدیکان مریم آزاد به زمانه گفته که او بدون دلیل یا تفهیم اتهام، پس از گذر از گیت فرودگاه و زمانی که به مقصد استانبول سوار هواپیما شده بود، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. این منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، گفته که مریم آزاد دچار بیماری و تحت معالجه پزشک است.

مریم ۳۱ سال دارد و دانش آموخته هنرهای دراماتیک است. بازیگری تئاتر از علائق او بوده اما به دلیل بیماری نتوانسته این حرفه را ادامه دهد.

این چندمین بازداشت قعالان حقوق زنان در طول یک ماه گذشته است. پیش از این هدی عمید، نجمه واحدی و رضوانه محمدی به دلایل نامعلوم بازداشت شده‌اند. آنها از ملاقات با اعضای خانواده و دسترسی به وکیل محروم بوده‌اند.

فعالان حقوق زنان در دهه‌های گذشته همواره با سرکوب و تهدید نیروهای امنیتی روبه‌رو بوده‌اند. اعتراض به تبعیض جنسیتی، قوانین نابرابر و حجاب اجباری به عنوان اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام تلقی می‌شود.

در یک سال گذشته ده‌ها زن و مرد ایرانی به دلیل اعتراض به حجاب اجباری و حمایت از حقوق زنان بازداشت شده‌اند اما این بازداشت‌ها از میزان اعتراضات کم نکرده است.

در حال حاضر، فرهاد میثمی، فعال مدنی و نسرین ستوده، حقوقدان هم با دلایلی مرتبط با مسایل زنان در زندان هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.