ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه رضا خندان و تشدید نگرانی‌ها درباره وضعیت جسمانی فرهاد میثمی

فرهاد میثمی در اعتصاب غذای خشک است و از خوردن دارو، نوشیدن آب و تزریق سرم سر باز زده. شرط او برای پایان اعتصاب منع تعقیب رضا خندان است.

رضا خندان، زندانی سیاسی در نامه‌ای از زندان اوین نسبت به وضعیت سلامت فرهاد میثمی، زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذا هشدار داد.

فرهاد میثمی (چپ تصویر) در کنار رضا خندان (راست) در برابر کانون وکلا نسبت به محرومیت از وکالت نسرین ستوده اعتراض می‌کنند ــ تصویر آرشیوی

رضا خندان که همسر نسرین ستوده، وکیل سرشناس دادگستری است، در نامه‌ای به تاریخ ششم مهر از زندان اوین درباره اعتصاب غذای فرهاد میثمی، یکی از دوستان او و ستوده نوشت:

«تا کنون مسؤلان زندان با مراجعه من به بهداری برای متقاعد کردن او به استفاده از آب و دارو جلوگیری کرده‌اند. از این که در هفته‌های اخیر خواستش برای پایان دادن به اعتصاب غذا، آزادی و منع تعقیب قضایی من شده است به شدت دچار عذاب وجدان هستم. می‌توانستم وثیقه‌ای را که ظالمانه صادر کرده‌اند به دادگاه سپرده، موقتاً بیرون بروم اما فرهاد عزیز اکیداً گفته‌ است: چنانچه با وثیقه آزادت کنند اعتصابم را نخواهم شکست چرا که خواستم منع تعقیب است نه وثیقه.»

رضا خندان صبح روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور بازداشت شد.

فرهاد میثمی ۹ مرداد دستگیر شد و  به تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت کشور با حمایت از اعتراضات «دختران خیابان انقلاب» علیه حجاب اجباری، و تبلیغ علیه نظام متهم شده است.

این پزشک و فعال مدنی ۱۰ مرداد در اعتراض به بازداشت خود و سلب امکان معرفی وکیل اختیاری دست به اعتصاب غذا زد.

او از چهارم مهر به اجبار به اتاقی در بهداری زندان اوین منتقل شده و در اعتراض به این انتقال از خوردن آب، دارو و تزریق سرم خودداری کرده است. وضعیت جسمی او وخیم گزارش شده است. او از بیماری کولیت رنج می‌برد و در مدت اعتصاب غذا ۱۴ کیلوگرم وزن کم کرده‌.

خندان درباره اعتصاب او پس از انتقال به اتاق بهداری زندان در نامه‌اش می‌نویسد:

«اکنون سه روز است که در آنجاست و از خوردن آب، دارو و تزریق سرم خودداری کرده است. پس از مستقر کردن او در اتاقی انفرادی برایش آب می‌برند که پس می‌زند. سپس درب اتاق را بسته و تخت و دیگر وسایل را پشت درب گذاشته و به عنوان اعتراض خود را محبوس می‌کند. ماموران مستقر در بهداری مجبور می‌شوند در را شکسته وارد اتاق شوند.»

محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی، دو معلم محبوس در زندان اوین که با فرهاد میثمی هم‌بند هستند، چندی پیش در نامه‌ای سرگشاده از مسئولان قضایی خواستند قبل از بروز فاجعه‌ با اعزام او به مراکز درمانی موافقت کنند.

صدیقه پیش‌نماز، مادر فرهاد میثمی گفته بود مسئولان زندان ۲۷ شهریور قصد انتقال فرزند او با دستبند، پابند و لباس زندان به بیمارستان را داشتند که میثمی آن را نپذیرفت.

هم‌اکنون بیش از ۲۰ زندانی عقیدتی-سیاسی از جمله نسرین ستوده و ۱۸ درویش گنابادی در زندان‌های تهران در اعتصاب غذا هستند. سکوت مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی در قبال این اعتصاب‌ها موجب نگرانی خانواده‌ها و فعالان حقوق بشر شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.