ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: وعده وزیر راه برای رسیدگی به مطالبات کامیون‌داران در چهاردهمین روز اعتصاب

ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از ادامه اعتصاب رانندگان کامیون علی‌رغم فشارهای امنیتی در دست‌کم بندر امام‌ خمینی،‌ اهواز، نجف‌آباد اصفهان و محور شیراز‌ـ‌ بوشهر حکایت دارند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۱۴ مهر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

اعتصاب کامیون‌داران نجف‌آباد اصفهان، شنبه ۱۴ مهر

وعده وزیر راه برای رسیدگی به مطالبات کامیون‌داران در چهاردهمین روز اعتصاب

رانندگان کامیون ۱۴ روز است که علی‌رغم بازداشت‌های گسترده و تشدید فشارهای امنیتی دست از اعتصاب برنداشته‌اند.  وزیر راه و شهرسازی وعده داده که به مطالبات آنها رسیدگی کند.

شنبه ۱۴ مهر نیز رانندگان کامیون و ترانزیت جاده‌ای در چندین شهر ایران به اعتصاب ادامه دادند.

ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از ادامه اعتصاب در بندر امام‌ خمینی،‌ اهواز، نجف‌آباد اصفهان و محور شیراز‌ـ‌ بوشهر حکایت دارند.

بندر امام خمینی:

اهواز:

محور شیراز ـ بوشهر:

در نجف‌آباد نیروی انتظامی برای ممانعت از رژه اعتراضی کامیون‌داران دست به محاصره اعتصابیون زد:

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی شنبه وعده پیگیری مطالبات رانندگان کامیون را داد و گفت:

«وزارت راه و شهرسازی با توجه به نقش کامیون‌داران در بخش‌های مختلف پیگیر مطالبات و نیازهای آنان است.»

اعتصاب سراسری کامیون‌داران که دور جدید آن از ابتدای مهر آغاز شده است،‌ با واکنش تند مقام‌های امنیتی ایران روبرو شده. دست‌کم ۲۳۸ راننده کامیون دستگیر شده‌اند و مقام‌های قضائی آنها را به «قطاع الطریق» و «افساد فی‌الارض» متهم کرده‌اند.

رانندگان کامیون مهر امسال چهارمین دور اعتصاب سراسری را در اعتراض به عدم تحقق وعده مسئولان آغاز کردند. آنها خواستار شناسایی رانندگی تحت عنوان مشاغل سخت، پرداخت سهم دولت حق بیمه رانندگان، کاهش حق کمیسیون شرکت‌های باربری، افزایش نرخ کرایه حمل بار، تامین لوازم یدکی و لاستیک با قیمت مناسب و همچنین برخورد با فساد ماموران پلیس راه هستند.

اتحادیه رانندگان جاده‌ای آمریکا از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است به حقوق بین‌المللی رانندگان ایرانی توجه کند. فدراسیون کارگران حمل و نقل بین‌المللی نیز از برخوردهای قضایی با رانندگان ایرانی اظهار نگرانی کرده است.

اعتصاب کارگران شهرداری شادگان

کانال خبری «خوزستان‌نیوز» شنبه ۱۴ مهر از اعتصاب کارگران شهرداری شادگان خبر داد.

اعتصاب کارگران شهرداری شادگان،‌ شنبه ۱۴ مهر

این کارگران صبح دست از کار کشیدند و در برابر در ورودی ساختمان شهرداری دست به تجمع زدند.

این نخستین باری نیست که کارگران شهرداری شایگان دست به تجمع می‌زنند. آنها ۲۳ اردیبهشت نیز در اعتراض به پرداخت‌نشدن ۹ ماه حقوق خود در برابر شهرداری دست به اعتراض زدند.

معترضان می‌گویند کسی به خواسته‌های آنها پاسخ نمی‌گوید.

کارگران شهرداری‌ها که عموماً با شرکت‌های پیمانکاری قرارداد دارند، در بسیاری از نقاط ایران از جمله شهرهای مختلف استان خوزستان بارها نسبت به عقب‌افتادن حقوق‌شان دست به اعتراض زده‌اند.

اعتصاب کارگران شهرداری شادگان،‌ شنبه ۱۴ مهر

ادامه اعتراض کارگران خط آهن حوزه سرخس

کانال خبری «اتحادیه آزاد کارگران ایران» شنبه با انتشار عکسی از چندین کارگر خط آهن حوزه سرخس در یک اتوبوس نوشت: «کارگران حوزه سرخس به علت معوقات حقوق برای تجمع مقابل فرمانداری می روند.»

کارگران خط آهن حوزه سرخس،‌ شنبه ۱۴ مهر

کارگران خط آهن در برابر فرمانداری این شهر مرزی استان خراسان رضوی در اعتراض به تعویق چندماهه حقوق‌شان و عدم پرداخت حق بیمه تجمع کردند.

آنها پیش از این نیز همراه با دیگر کارگران خط آهن دست به اعتراض زده بودند.

ادامه اعتراض کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)،‌ حدود ۳۰۰ تن از کارکنان و پرستاران بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در خیابان اصلی برابر این بیمارستان بار دیگر تجمع اعتراضی بر پا کردند.

آنها از شنبه گذشته اعتراضات خود را آغاز کرده‌اند. این کارکنان ۱۱ ماه است حقوق نگرفته‌اند و خواهان تعیین تکلیف سرنوشت بیمارستان هستند.

قاسم طاهری، نایب‌رئیس شورای اسلامی کار این بیمارستان به ایلنا درباره تجمع امروز گفت:

«امروز قرار بود تجمع در مقابل خانه ملت استان البرز برگزار شود که با توجه به بارندگی، معترضان تجمع را در همان محل سابق هفته پیشین، یعنی خیابان شهید بهشتی که خیابان اصلی مقابل بیمارستان است، برگزار کردند. لازم به ذکر است آنها در وضعیت بارندگی با نگه‌داشتن مشما بر روی سرشان، برای پیگیری مطالباتشان، تجمع را برگزار کردند.»

به گفته طاهری، نیروی انتظامی در جریان این تجمع حضور داشت اما درگیری‌ای رخ نداد. او هشدار داد که «کارکنان معترض از وضعیت کنونی و وعده وعیدهای مقامات مختلف، بسیار ناراحت و ناراضی هستند چراکه تاکنون، در عمل، شاهد اقدامات اثرگذاری از سوی آنها نبوده‌اند. این امر موجب شده تجمعات و اعتراضات کارکنان همچنان با قوت ادامه یابد.»

یکی از مالکان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

این بیمارستان برای فروش عرضه شده بود اما این فروش منتفی شد. وعده‌های پیشین برای پرداخت حقوق کارکنان نیز تحقق نیافته است.

به علاوه، قرارداد کارکنان بیمارستان در انتهای شهریورماه پایان یافته و هنوز قرارداد جدیدی با آنها بسته نشده است.

اعتراض کارکنان سهام عدالت در برابر وزارت اقتصاد

کارکنان دفترهای سهام عدالت که شماری از آنها از شهروندان کم‌توان‌ هستند، بار دیگر به علت نامشخص‌بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی ۴۲ ماهه دست به اعتراض زدند.

اعتراض کارکنان سهام عدالت، شنبه ۱۴ مهر

آنها این‌بار در برابر ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی در میدان امام خمینی تهران زیر باران گرد آمدند. پیش‌تر از اول تا چهارم مهر نیز در برابر سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده بودند.

۱۵۰۰ کارمند دفترهای سهام عدالت پس از ۱۱ سال سابقه کاری هنوز از وضعیت شغلی پایدار و مشخصی برخوردار نیستند. در میان معترضان، کم‌توان‌های جسمی شاغل در این تعاونی‌ها که سرپرست خانوار هستند، به چشم می‌خورند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران سال گذشته وعده داده بود که تا پایان سال ۹۶ مشکلات دستمزد و قرارداد کارکنان سهام عدالت برطرف شود. به گفته کارکنان این وعده عملی نشده و مصوبه هیأت وزیران برای تخصیص ۲۵ میلیارد تومان برای جبران خدمات کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت اجرایی نشده است.

معترضان به «ایلنا» گفتند که

«از وزارت اقتصاد و دارایی درخواست داریم به مشکلات بیش از ۱۵۰۰ نفر از کارکنان دفاتر سهام عدالت توجه ویژه داشته باشد. سازمان خصوصی‌سازی برخلاف مصوبه مورخ هفتم شهریور ماه سال جاری هیات وزیران اعلام نموده با بودجه‌ای که تخصیص داده شده از هر شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستانی فقط به دو نفر امکان پرداخت حقوق آنهم به ازای هر نفر در ماه ۹۹۹هزار تومان را دارد که زیر حداقل قانونی کار است. در چنین شرایطی وضعیت شغلی سایر کارکنان و پرداخت مطالبات مزدی آنها مشخص نیست و در این خصوص هیچ تصمیمی گرفته نشده است.»

کارکنانی که چند سال معوقه مزدی دارند، به ایلنا گفته‌اند « تعداد زیادی از ما بعد از گذشت ۱۵ روز از آغاز مهر توانایی مالی برای ثبت‌نام و خرید لوازم تحریز فرزندانمان را در مدرسه نداشته‌ایم.»

سهام عدالت نوعی یارانه دولتی بود که به ابتکار دولت نخست محمود احمدی‌نژاد از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت در استان‌ها به مشمولان آن واگذار شد. دولت حسن روحانی پس از رسیدن به قدرت این طرح را شکست‌خورده توصیف کرد.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کوثر یاسوج در اعتراض به وضعیت خوابگاه

شماری از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کوثر شنبه در اعتراض به وضعیت نامساعد بهداشتی در خوابگاه‌ها دست به تجمع زدند.

اعتراض دانشجویان پردیس کوثر فرهنگیان یاسوج، شنبه ۱۴ مهر

این دانشجویان دختر در حالی دست به اعتراض زده‌اند که دانشگاه فرهنگیان کوثر بهمن ۱۳۹۱ راه‌اندازی شد.

این پردیس دخترانه ۲۸۵ دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی در رشته‌های آموزش ابتدایی، پیش دبستانی، علوم تربیتی، مشاوره، راهنمایی و ادبیات فارسی می‌پذیرد.

اعتراض دانشجویان پردیس کوثر فرهنگیان یاسوج، شنبه ۱۴ مهر

تجمع کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان در اهواز

کارگران اداره آب و فاضلاب (آبفا) روستایی استان خوزستان در اعتراض به پرداخت‌نشدن دستمزدهایشان در برابر ساختمان این اداره در اهواز تجمع کردند.

اعتراض کارگران آبفا در اهواز، شنبه ۱۴ مهر

به گزارش ایلنا، این کارگران ۷ تا ۱۲ ماه حقوقی نگرفته‌اند و عیدی و سنوات آنها نیز پرداخت نشده است.

یکی از کارگران به ایلنا گفته:

«حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیریم اما در ۷ ماه گذشته پولی دریافت نکرده‌ایم و امرار معاش‌مان با دستفروشی و مسافرکشی می‌گذرد که با وضعیت فعلی اقتصاد کشور درآمد فعلی‌مان کفاف زنگی‌مان را نمی‌دهد.»

به گفته این کارگران،‌ قراردادهای پیشنهادی شرکت پیمانکاری تحت قرارداد با آبفای خوزستان به آنها یک «برگه سفید» است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.